Mijn eerste portretjes met studio flitser

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Oehoeboeroe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2007 19:01
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Hoi,
Ik lees al een tijdje mee en zie enorm veel mooie dingen voorbij komen, maar ik merk wel dat het lang niet mee valt om een foto te krijgen die helemaal naar mijn zin is.
De opa´s en oma´s zijn gelukkig al snel tevreden :lol:

Anyway, hierbij mijn eerste post met een tweetal foto´s. Ze zijn gemaakt met een 350d en de welbekende 50mm/1.8 lens.
Het zijn mijn eerste probeersels die ik de moeite waard vind om aan wat kritiek van jullie te onderwerpen.

Ik heb een studioflitser gebruikt en een zwarte doek als achtergrond.

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=142636[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=142637[/img]

Ik ben benieuwd naar jullie verbeterpunten en verdere reacties.
Alvast bedankt

Patrick
Laatst gewijzigd door 2 op Oehoeboeroe, in totaal 21 keer gewijzigd.
RAC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2009 22:27

Oehoeboeroe schreefCOLON ... en zie enorm veel moeie dingen voorbij komen...
Tja fotograferen valt nog niet mee :twisted:

Nee zonder gein erg leuke/mooie foto's/portretten

Kleine puntjes van kritiek foto 1 mist iets of wat scherpte imo (kan ook aan m'n monitor liggen :oops: ) en heeft iets te veel schaduw van opzij naar mijn mening.

Foto 2 is mooi scherp op de ogen, schaduw is een stuk beter ten opzichte van foto 1. Pas wel op met die lichte plek op het voorhoofd.

Roel
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

op zich niet evrkeerd, al had ik deze zowieso staand genomen of liggend zoals jij maar dan met iets meer ruimte eromheen vooral links.
Wat betreft de kleur zit bj mij een roodzweem overheen, wat ik bij kinderen doe (soms ook volwassenen) is in RAW nemen en het witbalans pipetje in DPP op het oogwit, dit komt in 9 van de 10 gevallen mooi uit en je krijgt een mooie witbalans en huidtonen.
Qua lichtopstelling is het moeilijk om advies te geven daar ik niet weet wat je bedoeling was, wel doe ik meestal bij kinderen een wat lichtere achtergrond of in ieder geval ervoor zorgen dat ze loskomen van de achtergrond, dit door een lamp achter te zetten die ik als haarlicht mee laat flitsen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Kaat
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 09:34
CONTACTCOLON

Ik vind vooral foto 2 mooi qua belichting (foto 1 is idd iets te schaduwrijk). Maar ik ben het wel met mijn voorganger eens dat een lichte(re) achtergrond bij kinderen mooier is. Nu zijn de portretten wel erg serieus, mede door de blik, maar ook door de erg donkere achtergrond. Ik had bij beide portretten iets meer ruimte rondom gelaten.

Wat voor set heb je gekocht?
Gebruikers-avatar
Oehoeboeroe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2007 19:01
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Bedankt voor de reacties!!

De eerste foto is inderdaad erg op het randje, zoniet over het randje' mbt de schaduwen. Das zeker een verbeterpuntje.

Closeshooter bedankt voor de tip, ik heb even met de witbalans zitten stoeien en dat ziet er al beter uit.

Kaat:Ik heb een maandje of 2 geleden een flitsset over kunnen nemen van Dimitri, hier ook actief op het forum, een Falconeyes SS-200 en SS-150 met softboxes en alles eropeneraan.

Nu mijn beide modellen even charteren voor een shoot met een lichtere achtergrond....wordt vervolgd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar