Hulp bij aankoop snelkoppeling plaat en houder.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Hallo
Ik heb al een tijdje een monopod Manfrotto 676B met 234RC en quick release plaatje RC2
Nu zou ik het handig vinden als ik op mijn driebeen statief dit snelkoppel systeen zou kunnen gebruiken.
Dus dat ik zowel de camera kan gebruiken op de monopod als op de driebeen met hetzelfde plaatje onder de camera, of een dubbel daarvan.
Ik heb al wel hier, maar ook op internetshops gekeken, wat ik dan nodig heb, maar wil geen verkeerde aankoop doen, en met al die cyfers en letter aanduidingen kom ik er niet.
Kan iemend mij helpen wat ik moet aankopen aub.
De kop van de monopod kan ik niet gebruiken op mijn driebeenstatief, want de onderplaat met het kliksysteem en de kop zijn een geheel.
Met dank.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

je hebt al wel een kop op je tripod? zoniet dan moet je eerst even bedenken of je bv. een balhoofd of een 3weg kop wil..

ikzelf heb sinds vandaag de 488rc2 kop(balhoofd) deze heeft dezelfde plaatjes als jij. ik heb hem via Ebay voor 74,- inclusief verzendkosten. als je al een kop hebt kan je daar ook alleen een snelwisseladapter op schroefen.
323

extra plaatjes kan je beter via Ebay aanschaffen, ik heb ze voor €6,- per stuk.

jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Sorry Jeroen
Op het driepootstatief is er al een drieweg kop aanwezig, waar ik de camera op schroef.
Als ik het goed begrijp, heb ik dus de 323 nodig, en de plaatjes.
Dank voor het vlugge antwoord die ik van u kreeg.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

geen probleem, ik heb het plaatje zelf ook op mijn monopod gezet, werk ideaal.. 8)
er zit standaard een verloopschroefje bij van 1/4" naar 3/8" dus dat past altijd.

nu alleen de goedkoopste verkoper nog even vinden. :lol:

jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Prachtig Jeroen.
Ben niet zo goed thuis op ebay, dus dat zal wel dubbel zoveel gaan kosten bij camera express, of iets in die aard.
Moet wel ergens nog aan een schappelijke prijs te vinden zijn waar je kan betalen met bankoverschrijving/homebanking.
Tof dat je hielp, bedankt hoor.
Laatst gewijzigd door 1 op rogier, in totaal 7 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar