1000d --> 40d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

De 40D is idd meer camera, maar of je er echt betere foto's mee zult maken valt te betwisten:
http://dxomark.com/index.php/eng/Image- ... nd2)/Canon

Maar als er inderdaad een gek is die 550 euro biedt wordt het wel verleidelijk inderdaad. De camera is immers - nieuw - inclusief kitlens te koop voor 407 euro :?
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ja op zich hele mooie deals ik woon alleen in Noord Holland (alkmaar) en om nu helemaal naar eindhoven te rijden of drenthe zie ik niet zo zitten.. Opsturen doe ik sowieso niet.. ik wil wel altijd zelf ophalen.. maar je hebt gelijk!

Echt heel erg bedankt voor alle moeite die iedereen neemt!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Klopt dat het niet in de buurt is maar het is dus een kwestie van een beetje geduld en veel op marktplaats kijken. Mooie aanbiedingen gaan snel dus moet je heel allert zijn.

Geen dank hoor het is wel leuk om elkaar zo te helpen.

Ik denk trouwens dat je met dat bod op je 1000D ook echt mazzel hebt gehad of verkoop je er nog veel lenzen etc bij?

Gr. Richard
Laatst gewijzigd door 1 op Rijk, in totaal 6 keer gewijzigd.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONKlopt dat het niet in de buurt is maar het is dus een kwestie van een beetje geduld en veel op marktplaats kijken. Mooie aanbiedingen gaan snel dus moet je heel allert zijn.

Geen dank hoor het is wel leuk om elkaar zo te helpen.

Ik denk trouwens dat je met dat bod op je 1000D ook echt mazzel hebt gehad of verkoop je we nog veel lenzen etc bij?

Gr. Richard
Alleen mijn kitlens.. Miss had ik wel mazzel maar ik had hem niet geaccepteerd omdat ik nog twijfelde.. Ik heb hem ook van internet gehaald.. Maarja.. Miss krijg ik er straks wel minder voor

Volgende dingen verkoop ik bij mijn 1000d als ik 40d koop (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren :P )

Canon Eos 1000d met Canon EF-S 18-55mm IS lens
Canon zonnekap voor deze lens
Hoya UV filter
2 Canon accu's met lader
2 SD kaarten 4gb (15mb/s)
Alle handleidingen en kabeltjes
Extra boek over de 1000d met alle uitleg nog uitgebreider dan in de handleiding
Aankoop bon, nog 1,5 jaar garantie!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Let op dat als je twee foto's zou maken, een met de 40D en ook een met de 1000D, dat je verbaasd zult staan van de gelijkenis. Sterker nog, ze zullen vrijwel identiek zijn. Hopelijk realiseer je je dat?

Zie link van Deos.

Qua stevigheid (al is mijn 350D nog steeds niet uit elkaar gevallen...), bedieningsgemak, snelheid is de 40D natuurlijk een stap omhoog.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik denk dat mavlo hier wel een punt heeft, op 'print' ga je het verschil zeker niet merken. Ik heb vorig jaar ook voor de stap gestaan om een nieuw objectief te kopen of een camera-update. Ben erg blij dat ik voor het objectief (24-105) ben gegaan en niet voor de camera. De foto's met mijn oldtimer 350D zijn kleurrijker en scherper dan die van bekenden met een 40D met 'standaard' lens.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik voornamelijk stillevens fotografeer en dus geen behoefte heb aan snelheid. Ook ga ik zelden hoger dan 800 ISO. Wat betreft ISO presteert de 1000D overigens helemaal niet slecht als ik dxomark bekijk, eigenlijk nog beter dan de 40D?

De 40D is nu een leuke camera met veel gebruiksgemak en wordt hier op het forum nog veel aangeraden. Over een jaar is de 60D echter de norm en loop je inmiddels 2 modellen achter. Een goed (L) objectief kan doorgaans enkele jaren mee en vertoont minder afschrijving dan een camera. :wink:
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Zeker een goed punt..

Ik ga eerst een in de winkel kijken.. Het is toch vaak allemaal een gevoelskwestie.. misschien is het ook wel verstandiger om te wachten op de nieuwe modellen de 40d is inderdaad al 2 jaar uit! Mijn 1000d is inderdaad ook een nieuwer model dan de 40d...
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Opperclowntje schreefCOLONZeker een goed punt..

Ik ga eerst een in de winkel kijken.. Het is toch vaak allemaal een gevoelskwestie.. misschien is het ook wel verstandiger om te wachten op de nieuwe modellen de 40d is inderdaad al 2 jaar uit! Mijn 1000d is inderdaad ook een nieuwer model dan de 40d...
maakt niets uit... de 1DII is ook al een stuk ouder dan de 500D, maar ik weet wel welke ik liever zou gebruiken :)
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Tsja dan noem je wel een verschil...

Ik krijg ook liever een ferrari van 10 jaar oud dan een nieuwe Suzuki alto!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

:lol: :lol:

Mijn tip is: slaap er een paar weekjes over.... Dat doe ik ook altijd. Als dan de drang naar een nieuwe camera verdwijnt, kun je nog even voort :) :). Dat deed ik ook met mijn PC, en na een maand was de drang weg. ;)

Je kunt ook een heel mooi objectief kopen. Ik weet het, minder gadget-gehalte en minder spannend, maar wel gelijk resultaat qua beeldkwaliteit. Bedenk ook of je daadwerkelijk de extra snelheid nodig hebt. Vaak ga je automatisch uitzonderlijke situaties bedenken, die in de praktijk niet voorkomen. Om even een idee te geven: met de 350D kon ik ook perfect een vliegshow fotograferen. Daar heb je echt geen 6 fps nodig. Het is meer een kwestie van goed volgen en op het juiste moment afdrukken dan maar raak te filmen...
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

Opperclowntje schreefCOLONTsja dan noem je wel een verschil...

Ik krijg ook liever een ferrari van 10 jaar oud dan een nieuwe Suzuki alto!
als je pas een half jaar je rijbewijs hebt is het niet verstandig om een ferrari te kopen.

nee serieus....met een andere camera ga je geen betere foto's maken.
verbeter eerst je zelf .....daarna pas de camera.

nieuwe objectieven is een ander verhaal. als je slim bent investeer je in een lens waarbij je jaren kunt doen zelfs als je over een paar jaar een andere camera wilt.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

jago schreefCOLON
nee serieus....met een andere camera ga je geen betere foto's maken.
verbeter eerst je zelf .....daarna pas de camera.
.
Bij het kopen van een betere camera kan ook een hoop nieuwe enthousiasme meekomen waardoor je zin en creativiteit veranderd waardoor je wel betere foto´s gaat maken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

denk niet dat het verstandig is om daar je enthousiastme vandaan te halen. wordt een duur grapje....want over een half jaar wil je een FF camera.

maar je moet natuurlijk doen wat je wilt..

sommige zijn erg techniek afhankelijk.....heb op een ander forumgezien dat je zelfs met je telefooncamera echt mooie foto's kan maken.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik ben overgestapt van een 400D naar een 40D. Ondanks dat ik kleine handen heb, vind ik de 40D veel lekkerder en stabieler in de hand liggen, zeker met een zwaarder objectief. Een 2e voordeel vind ik het extra lcd schermpje met instellingen aan de bovenkant.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Natuurlijk is de 40D een mooiere camera, maar het ging even om de beeldkwaliteit. Ik heb ze allebei in gebruik, maar toen ik vorige week noodgedwongen even de 350D mee moest nemen, vond ik dat echt geen straf. En de plaatjes die eruit rollen kunnen prima concurreren met de 40D. Echt waar! Als ik mocht kiezen of mijn mooiste objectief eruit of de 40D eruit, dan ging de 40D eruit ;). Want zonder goed objectief maakt de 40D net zo slechte plaatjes als de 350D.

Zo simpel is het. ;)
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ik ben de laatste tijd veel serieuser met mijn hobby bezig dan ik had beoogd toen ik mijn 1000d kocht..

Ik twijfel nog veel over mijn keuze..

De 1000d maakt gewoon mooie plaatjes.. Maar hij is door Canon heel simpel gehouden.. Ik heb de 40d in de winkel gezien en vastgehouden en wat meteen opvalt is dat er veel mee knopjes opzitten de menu's uitgebreider zijn etc etc.. een meer gevorderde camera.. Zon camera meot je niet aan een beginner geven want die zal zich niet prettig voelen met al die knopjes overal... Daarom heb ik bij de 1000d toch vaak het gevoel dat hij bedoelt is voor mensen die willen beginnen met fotografie maar ook voor mensen die wel geld willen uitgeven maar zich niet willen verdiepen.. (De autostand gebruiken zegmaar)

Dit is mijn gevoel over de 1000d, iedereen weet dat er een oorlog gaande is tussen de merken om zieltjes te winnen binnen de dsrl wereld.. Instap modellen zijn daar het belangrijkst voor! Deze camera's worden expres simpel gehouden.. Ik heb me het laatste jaar zoveel verdiept in fotografie dat ik soms een beetje baal van de simpelheid van deze camera!

Het gaat er niet om of de kwaliteit van de uiteindelijke foto veel beter wordt e.d. ik wil gewoon een volgende stap maken in mijn fotografie hobby en ik denk dat dat kan met de 40d.. Ik heb laatst algeinvesteerd in een duurdere lens waar ik heel blij mee ben.. Ik hoef geen L glas want dat is weer veel te duur voor mij!

Ik denk dat ik voor die 200 euro extra voor de 40d ga.. ik heb hem in de winkel vastgehouden en ik werd meteen enthousiast! Veel meer apperaat veel meer knopjes, de menu's waren veel en veel uitgebreider! Heerlijk om me straks in te kunnen verdiepen... De camera hield ook wel iets lekkerder vast maar dat is geen doorslaggevend feit voor mij!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Volgens mij heb jij je keuze al gemaakt als ik je bericht zo lees.
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

haha.. Tsja wat kan ik zeggen.. Ik had vanmiddag de mogelijkheid om hem te teste en het voelt aan alle kanten beter.. Ook al maakt hij geen betere foto's is het het kopen al bijna waard.. Alleen de speel factor al :P
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Kraan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 10:37
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Op zich een goede keus. De 40D bevalt me goed.

Ik heb zelf de 40D gekocht, zodat ik 350D als 2e body had voor bruiloften, en zo 2 camera's had. De 40D omdat ik het gelijk maar goed wou doen, en de prijs ervan toch wel weer terug verdien.

Als ik geen bruiloften zou doen, zou ik nog met m'n 350D schieten, deze is voor de hobby'ist voldoende qua instellingen etc. denk ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar