macro statief

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
duinrunner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 15:30
WoonplaatsCOLON Heiloo
CONTACTCOLON

ik ben lange tijd op zoek naar een stevig en makkelijk mee te nemen statief wat ik dan voornamelijk ga inzetten bij macrofotografie. Dus moet laag kunnen en achter op m'n rugzak mee kunnen. Toestel is de 400d met een 100mm macro.
Heeft iemand goed advies?
O ja; het liefst zit ik natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rij.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

voor een duppie op de eerste rij, maak je toch gewoon zelf een rijstzak, kan laag bij de grond en is altijd handig, tevens voor een duppie te maken :lol: nou ja voor een kwartje dan :)

maar ff serieus zelf heb ik de manfrotto 055XPROB deze kan op een minimale hoogte van 10 cm gezet worden, gebruik deze regelmatig bij macro en bevalt me prima.
ik gebruik een 40D met grip en de canon 100mm lens, staat als een huis.

maar zoals gezegd voor laag bij de grond is een rijstzak ook een prima hulpmiddel.

succes
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

of je fototas, gebruik ik zelf ook weleens.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als je goedkoop wil dan moet je inderdaad gaan voor een rijstzak of je tas. Vaak wissel je een statief minder snel in als je camera dus als je er geld in steekt dan kan je het beter goed doen. De al eerder voorgestelde Manfrotto 055XPROB is een hele goede voor macrofotografie.

Gr, Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

En een artikeltje over hoe je zelf een rijstzak in elkaar zet kun je hier vinden: http://www.natuurfotografen.org/diy/hoe ... n-rijstzak
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Rijk schreefCOLONAls je goedkoop wil dan moet je inderdaad gaan voor een rijstzak of je tas. De al eerder voorgestelde Manfrotto 055XPROB is een hele goede voor macrofotografie.

Gr, Richard
Ik zit zelf ook best vaak met dit 'probleem' en inderdaad je tas of een rijstzak zijn goede mogelijkheden.
Om nou de Manfrotto055XPROB aan te bevelen lijkt me niet erg voor de hand liggend.
Gewicht hiervan is toch 2400gram, lengte ingeschoven 65cm en voor Euro 220,-- zit je dan nog niet op
de eerste rang denk ik :( :(
Telkens weer dat statief inklappen en ergens anders opstellen . . .? Zie me dat eerlijk gezegd niet doen.

Maar ik lees graag andere oplossingen hier :wink:

Jan
Canon materiaal
Akumal

Ik heb zelf ook de manfrotto, hij is inderdaad aardig zwaar. Maar staat ook erg stevig.

Het verplaatsen e.d. wendt vanzelf, ik gebruik hem ook voor mijn 100-400L vandaar deze keuze.

rob.
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Ik heb zelf een velbon, kan ook erg laag, is van carbon, een redelijke prijs, alleen moet de kop er nog bij.
Deze is het http://kamera-express.nl/index.php?page ... oduct=2201
Of idd een rijstzak.
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Je kan ook eens naar redged of feisol kijken. Goede statieven voor niet te veel geld die ook laag bij de grond kunnen. Feisol heeft een carbon voor 200 euro.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar