Test Imagetanks in blad Computer Totaal

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rein64
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 22:30
CONTACTCOLON

Er staat een test in het blad Computer Totaal nummer 5 van mei 2005. Daar krijgt de Sitecom het laagste cijfer van de geteste Imagetanks. Qua snelheid is hij de traagste van de geteste modellen. Verder schijnt het een fors formaat te zijn.
Meteen maar even vermelden welke imagetank als beste uit de bus komt. Dat is de Argosy Photo Harddisk. Verslag hiervan luidt als volgt: De Photo Harddisk van Argosy is met afstand het kleinste en lichtste apparaat uit de test. Dat is een voordeel, want hij past daardoor met gemak in een jas- of broekzak. De slots bevinden zich onderin en zijn prima weggewerkt; ook is geen sprake van een uitstekende geheugenkaart, anders dan wat het geval is bij de meeste overige apparaten. Opvallend zijn de ivoorachtige plastic behuizing en stalen achterwand. Het blauwe monochrome schermpje is prima leesbaar, en zodra er contact is met een flashkaart, knippert het ledtje onderaan in alle kleuren van de regenboog. De Photo Harddisk reageert accuraat op een geheugenkaart en vraagt direct of u een backup wilt maken. Zo ja, dan hoeft u alleen op een knop te drukken en te wachten. Uiteindelijk duurde het 11 minuten en 45 seconden voordat ons ComactFlashkaartje van 1GB was overgezet, wat acceptabel is. Het kopieren naar een pc duurde slechts 2 minuten en 18 seconden. De Photo Harddisk die wij mochten testen, had een 1,8-inch harde schijf van 20GB. Hij kan ook dienst doen als usb 2.0-kaartlezer en slikt de formaten CompactFlash, SD/MUltimediacard en Memorystick (en varianten via adapters). Bij het kopieren van bestanden wordt de voortgang netjes aangegeven. De Photo Harddisk laadt zich trouwens automatisch op wanneer u hem aan een computer koppelt.
Tot zover het complete verslag.
PetervdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 19:51
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Is de CompactDrive PD7X daar ook in getest?

Er staat me iets van bij dat die 1Gb in een minuut of 3-5 kopieert (zal de specs nog ff nakijken).
[size=75]Eos 20D / EF 50 1.8 II / EF 24-70 2.8L USM / EF 70-200 4L USM / TC 1.4 II / Speedlite 420EX / 3x 256Mb Sandisk / CompactDrive PD7X (15Gb)[/size]
PetervdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 19:51
WoonplaatsCOLON 't Gooi

geraldtheman schreefCOLON
dutchsequoia schreefCOLONLet op: de PD7x is uit de handel gehaald!
Dat is echt oud nieuws....
Zie deze link
Ik snap niet waarom iedereen dat blijkbaar wel leest en onthoudt, maar de link die erna gegeven wordt niet even leest. De PD7X wordt nog gewoon verkocht en daar is helemaal niets mis mee....

Lees dus dit ook even....
PetervdK schreefCOLONEr staat me iets van bij dat die 1Gb in een minuut of 3-5 kopieert (zal de specs nog ff nakijken).
Om precies te zijn in 4 min 22 sec.
[size=75]Eos 20D / EF 50 1.8 II / EF 24-70 2.8L USM / EF 70-200 4L USM / TC 1.4 II / Speedlite 420EX / 3x 256Mb Sandisk / CompactDrive PD7X (15Gb)[/size]
sjakie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2005 12:15

Hoe betrouwbaar is zo'n blad nu?

zelf ga ik liever af op commentaar dat hier en op andere plaatsen wordt gegeven.
Ik heb al en hoop tests gelezen van heel veel verschillende dingen, dan merk ik altijd op dat hetgene wat als goed wordt beoordeeld ook vaak ergens anders in het blad voor komt in de vorm van een advertentie!
Hoe opjectief ben je dan?

die Argosy kost 230 euro (20 GB), de apacer (40 GB) zit op +/- 140 euro, en voor dat verschil koop je ook weer een 50mm 1.8 lens! Hoe veel beter is die Argosy dan????

De grootte vind ik niet zo belangrijk, ik heb extra een 2 gb ultra II gekocht (175E) zodat je een hele dag vol kan houden, als je dan op vakantie bent, kan je hem 's avonds mooi over zetten! hoef je hem ook niet de hele dag mee te slepen!
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

De grootte is natuurlijk een zeer persoonlijke keuze. Ik gebruik een laptop (over groot gesproken), ik twijfel nog of ik daarnaast nog een klein exemplaar imagetank wil hebben. Kwa capaciteit heb ik met 2x 2Gb en nog wat kleiner spul van 340Mb en 192 Mb namelijk al niet te klagen.

Mijn persoonlijke afwegingen voor een imagetank zijn óf een zeer klein formaat met 20 of 30 Gb capaciteit of een exemplaar waarop je naast inlezen ook de foto's op een iets groter display kan zien (zonder nu direct weer de laptop mee te nemen/op te starten).
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Van V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2005 08:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

De hele test uit de Computertotaal kan je hier downloaden in pdf formaat.

De test in Computertotaal waren voor mij vroeger heilig maar afgelopen jaren vallen ze me vaak tegen. Ze zijn lyrisch over de testwinnaar:
De Photo Harddisk van Argosy is met afstand het kleinste en lichtste apparaat uit de test...
Huh, het verschil met de andere kleinere is milimeters... Als je goed geinformeerd ben (dankzij bijvoorbeeld internet) dan merk je dat deze test niet echt super is. Zodra het om fotografie gaat, en met een zijstapje, imagetanks kunnen ze wat mij betreft beter het testen overlaten aan deskundigen... :roll:
[size=75]Canon EOS 300D Black | Tamron 28-75/2.8 XR DI LD | Canon 70-200 F4 | Canon EF-S 10-22 | Speedlite 420 EX | Grip | Manfrotto 055DB/141 RC [/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ook de VP2610 is door de molen gehaald en daarbij werd 1 nadeel genoemd.
Dat de card openingen niet kunnen worden afgedicht.

O, o o, wat een nadeel.
Of ik de hele dag met die tank om mijn nek door het zand aan het robben ben. ;-)
Mij bevalt die VP2160 zeer goed. En daar gaat het om.

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

Hoelang duurt het voordat een Sandisk Ultra II 512mb leeg is als je hem naar een Vosonic X-Drive VP3310 schrijft :?:
De beste site voor NFL Nieuws: [url]http://www.nflnieuws.nl[/url]
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

Weet niemand hoe lang dat duurt(zie me post hierboven) :?:
De beste site voor NFL Nieuws: [url]http://www.nflnieuws.nl[/url]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

een 512 bij de 2610 doet er ongeveer 5 minuten over
Dus zal dat bij VP3310 met een 512 kaart niet langer duren. Dus 1Gb duurt waarschijnlijk het dubbele :-))

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Willow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 20:14
WoonplaatsCOLON Moergestel
CONTACTCOLON

Ik zou eigenlijk willen zeggen Kijk hier even. Daar staan een hoop imagetanks tussen met hun snelheden... Alleen, helaas niet voor de 3310, helaas...
[size=75]Canon 5DMKII, 17-40[color=red]L[/color]/f4, 24-105[color=red]L[/color]/f4, EFS 18-55, Sigma 70-300, Speedlite 580EX, PD7X Compactdrive[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar