Golden Tulip Rally

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Vorig weekend ook even naar de rally geweest ,ben benieuwd naar jullie reacties ,

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding


gr ewout
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Met jouw materiaal had je toch betere pics kunnen schieten in mijn bescheiden mening, vind het persoonlijk geen showcase materiaal.

Volgens mij is het ook Hellendoorn Rally en niet meer - zoals eerder -
Golden Tulip Rally.
Ook is hier al een mooi verzameltopic voor gemaakt.

#1, 3 & 5 = teveel storende dingen in beeld.
#2 niet scherp waar dit wel had gemoeten
#6 vind ik dan nog de beste
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

hirzo schreefCOLONMet jouw materiaal had je toch betere pics kunnen schieten in mijn bescheiden mening, vind het persoonlijk geen showcase materiaal.

Volgens mij is het ook Hellendoorn Rally en niet meer - zoals eerder -
Golden Tulip Rally.
Ook is hier al een mooi verzameltopic voor gemaakt.

#1, 3 & 5 = teveel storende dingen in beeld.
#2 niet scherp waar dit wel had gemoeten
#6 vind ik dan nog de beste

dit type fotografie doe ik normaal ook nooit maar bedankt voor de tips , ik vind juist op foto 1 dat er juist actie in zit , een camera man die gefocust bezig is en de rally auto vol in actie , wat ik probeerde vast te leggen was me gelukt ...
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Persoonlijk vind ik het juist de aandacht afleiden van het hoofdonderwerp,
de auto.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
nrtrally.tk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 10:34
WoonplaatsCOLON Barneveld
CONTACTCOLON

voor rallysport een nette serie foto's

achterop die witte evo(die op de achtergrond staat) staat mijn site vermeld 8)
Canon 30D -EF 17-40 F4[color=red]L[/color] - EF 50 1.8II - EF-S 17-85 IS - EF 70-200 F4[color=red]L[/color] IS - Speedlite 580EXII - EG-200
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

nrtrally.tk schreefCOLONvoor rallysport een nette serie foto's
:roll: ?
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, ik had met die cameraman toch een ander plekje uitgezocht.
Om in beeld te brengen dat die cameraman de rally volgt staat hij te ver in de achtergrond en is hij 'te weinig het onderwerp'. Dan had je er naast moeten staan met de groothoek.

Technisch kloppen de foto's wel, hoewel de sluitertijd misschien omlaag had gekund om meer gevoel van snelheid in te geven. En betreft foto nummer 4. Niet meer op het eerste gordijn flitsen denk ik zo.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

hirzo schreefCOLON
nrtrally.tk schreefCOLONvoor rallysport een nette serie foto's
:roll: ?
Eens Hirzo :wink:

Je kunt namelijk nog al snel tevreden zijn. Ik zou deze foto's niet willen laten zien. Ze zouden lekker op mijn harddisk blijven en nooit tevoorschijn komen.

Ten eerste is het al drie jaar Hellendoorn Rally (Golden Tulip is met de sponsoring gestopt na de gestaakte rally in 2006). Voor iemand die in de omgeving woont had je dat moeten weten. :wink:

Ten tweede de foto's:
1. Volgens mij heb je enorm aan de levels en de curves getrokken of er een forse schaduw/hooglichten overheen gegooid, om hem op te lichten. Het gezicht van de cameraman, die storend op de achtergrond aanwezig is, net als de Evo III overigens, is helemaal uitgebeten. Ik had echt een ander plekkie gezocht.

2. Weinig op aan te merken, maar ook niet spannend. Het is de beste van je serie.

3. Zelfde verhaal als bij foto 1. Ik zie hier een enorme halo om de benen van de cameraman links.

4. Bij het rechter voorwiel van de astra zie ik opnieuw een halo. Ook deze heb je enorm opgelicht (om half negen was het namelijk donker. Dit is op de eerste KP bij Daarle. Start was om 19.53 en je plaatst een foto van startnummer 53) en dat komt de kwaliteit van de foto niet ten goede.

5 en 6 zie de opmerkingen bij 1 en 3
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar