Groenland vanuit een MD11 gezien.

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Bijtoeval lag deze reis groenland geheel open en daar dus gelijk maar gebruik van gemaakt.
Als lens alleen maar de 24-105 L gebruikt.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Immens grote ijsvlaktes die je na de bergen ziet.
En met leuke lijntjes zo af en toe :wink:

Afbeelding

5
Afbeelding
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Hele mooie serie alleen op alle foto's zit een blauwe zweem..
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Opperclowntje schreefCOLONHele mooie serie alleen op alle foto's zit een blauwe zweem..
Waarschijnlijk omdat er door een raam is gefotografeerd? Dat zijn nu eenmaal de beperkingen, als je in een vliegtuig zit.

Ondanks dat vind ik het verder nette foto. Heb met bewondering naar het landschap zitten kijken.
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

je kan dit toch altijd aanpassen met bewerkingsprogramma's? [witbalans]
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

jups, indrukwekkend...

Misschien dat er met een bietsie meer (lokaal)contrast nog meer tekening en detail uit te peuren is?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Er zit idd een beetje blauw overheen maar dit was ook de indruk die we op dat moment hadden op een hoogte van ruim 10.000 meter.
Ik heb verschillende bewerkingen er op los gelaten maar bij deze kwam het voor mij toch als het meest gelijkend over.


En helaas waren de raampjes ook niet echt schoon meer en weigerde de dames in het blauw om even de ramen te gaan lappen voor mij :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Schitterend, zeker de eerste paar!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Jan-Arie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005 19:34
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
CONTACTCOLON

Mooie platen hoor maar met een beetje photoshop is die blauwe zweem wel weg te halen heb het net even geprobeerd alleen zijn de foto's volgens mij erg gecomprimeerd mischien als je het met een origineel bestand probeerd kan je mooiere resultaten behalen.
Ik zag dat je een 1Dmk3 hebt dus mischien heb je ze wel in raw geschoten?
Maar je hebt gelijk met de ramen die waren inderdaad vuil dat is altijd wel jammer he.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Mooi Bart! ik kan wel zien aan je foto´s dat jij en Marwil een mooie reis gemaakt hebben!

VWB die blauwzweem, die moet je niet gaan aanpassen met je witbalans, blauwe sneeuw is niet fraai, maar gele al helemaal niet :roll:

Even een makkelijke copy/paste voor een goede wijze om kleurzweem te verwijderen:
Soms heb je een kleurzweem in de foto's. Dit komt doordat de camera qua lichtmeting in de war kan raken bij een overheersende kleur. Of als je fotografeert bij kunstlicht. Je camera is er altijd op uit om je foto's op 18% grijs te af te stemmen. In moeilijke lichtomstandigheden kun je om die reden met een grijskaart fotograferen. Maar als je die niet bij de hand hebt kun je achteraf in Photoshop kleurzweem verwijderen met de volgende stappen.

1. Druk op F7 om layers te activeren

2. Gebruik de combinatie CTRL + J om de huidige laag te kopiëren. En ga daarna op de gekopieerde laag staan.

3. Gebruik de menuopties Filter --> Blur --> Average (photoshop berekent het gemiddelde van de kleuren in je foto)

4. Zet de eigenschappen van de laag op 'color' in plaats van het standaard 'normal'

5. Gebruik de toetsencombinatie CTRL + I (invert)

6. Zet de opacity van de laag tussen 5% en 10% (in plaats van 100%)

7. Gebruik de toetsencombinatie CTRL + E (merge down) om de lagen samen te voegen.

Voilá... kleurzweem verwijderd!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Ryan Debacker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 237
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 11:23

Mooie beelden hoor ! fijn om ze eens te zien, bij ons was alles wit :?
1D3/5D2
Gebruikers-avatar
Roypartyboy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2008 09:46
WoonplaatsCOLON Alphen aan de Rijn
CONTACTCOLON

Hele mooie reeks. Wel veel mazzel dat het helemaal open was, dat komt daar niet zo vaak voor volgens mij. Verder vind ik de foto's alleen wel iets te blauw.
Ieder afscheid is de geboorte van een nieuwe herinnering...

www.spierenburg-photography.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar