Antelope Canyon

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ik ben in de kerstvakantie 1 week in Arizona. Heb zulke indrukwekkende foto's van Antelope Canyon gezien dat ik perse naartoe wil. Schijnt ook mogelijk te zijn. Wie is er 's winters geweest en waar kan ik het beste zo'n photo tour boeken?
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rudolfje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 19:20
WoonplaatsCOLON Roswell, Georgia

Ik heb een klein jaar in Arizona gewoond en ben zelf rond maart daar geweest, het is een bestemming waar je het hele jaar naar toe kan. Als je googled op Antelope canyon photo tour vind je meerdere opties. Ik zou proberen te kiezen voor een semi prive tour van een halve dag. Er zijn enkele Navajo indianen (Carol Bigthumb) die deze tocht aanbieden. Zij brengen je naar andere canyons waar niemand aanwezig is en leiden je op het juiste tijdstip naar de juiste plaats in de Canyon om de invallende lichtstralen te zien. Probeer in ieder geval zowel lower als upper Antelope canyon te bezoeken.

Als je een week in Arizona hebt kan ik je ook Sedona, Flaggstaff, Grand Canyon, Joshua Tree, Monument Valley en Saguaro aanbevelen. Eigenlijk is een week alweer te kort.

Anyway Have fun
Canon 40D, Canon 24-105mm IS, Canon 70-300mm IS, Sigma 50mm macro, Speedlite 430, statief
Gebruikers-avatar
Nikkie.NL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2004 20:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

Ik ben afgelopen zomer in Page geweest en wij hebben de Lower Antelope Canyon gedaan. Deze kun je van tevoren niet reserveren. Op de parkeerplaats bij de canyon kun je je toegangsbewijzen kopen en dan ga je met een gids de canyon in. Dit is zeer indrukwekkend. Je kunt hier net zo lang blijven als je wilt en als je achteraan blijft lopen in de groep heb je alle tijd om foto's te nemen. Ik zou wel een statief meenemen want het is echt lastig met de lichtinval om goede foto's te maken. Als je toch in Page bent moet je ook eens bij de Horseshoe Bend gaan kijken. Hier zie je de Coloradoriver in de vorm van een hoefijzer lopen. Ook erg fotogeniek!
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ben ook nog een week in Palm Desert California dus Joshua Tree is om de hoek ;-)
Ik weet dat er daar te veel te doen is om in een vakantie te doen maar Antelope lijkt echt een hoogtepunt.
Heb Carol kunnen googlen nu ff afwachten of het lukt :) Weet jij een prijs?

@Nikki thnx ik ga daar geloof ik te veel te doen krijgen :) moet dan nog een keertje terug :) hoop dat mn vrouw daar mee akoord gaat :D
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Beste Dutchy

Kijk eens op het AllesAmerika forum. Die weten daar echt alles en daar heb ik ook mijn info vandaan gehaald van onze vakantie afgelopen zomer.
http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

En wat Nikkie.nl zegt is zeker waar. De Horseshoe Bend is prachtig om te kijken!! En de Glen Canyon Dam vond ik zelf ook heel mooi!
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Rudolfje schreefCOLONAls je een week in Arizona hebt kan ik je ook Sedona, Flaggstaff, Grand Canyon, Joshua Tree, Monument Valley en Saguaro aanbevelen. Eigenlijk is een week alweer te kort.
Anyway Have fun
Daar aan toe te voegen:
- Canyon de Chelly
- Petrified forest en Painted Desert
- Mojave Desert kan ook interessant zijn

Het is maar wat je mooi/leuk vindt.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Gelukkig ga ik nog wel vaker die kant op, dus kan het een beetje verdelen. Ga overal zo lekker op mn gemak kijken, hoef niet persé heel arizona in een week te zien. Bedankt voor de tips.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar