EF 50 mm f/1.8 II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Da's ook lullig dan. Al neem ik aan dat als het inderdaad aan het objectief zelf ligt deze vervangen zal worden door Canon?

Ik heb hier zelf geen last van, maar was nieuwsgierig. Mijn 50mm f/1.8 objectief is op dit moment ook terug naar Canon, maar dan vanwege een glasfout (vermoed ik). Hij is nu een weekje onderweg, hoop gauw meer te horen.
(tijdelijk afwezig!)
Gebruikers-avatar
rooster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007 18:38
WoonplaatsCOLON Hoorn

dejong1racing schreefCOLONJa, en dan stuurt Canon hem weer terug als ze alles gecontroleerd hebben. Let op: controleren, want afstellen kunnen ze er niet aan.
Als je met deze lens last van front- of backfocus hebt en het ligt niet aan de camera, dan zul je met dit exemplaar front- of backfocus blijven houden
Zeker weten?
De 50mm f/1.8 type I kun je namelijk wel afstellen:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130232[/img]
"One test is worth a thousand expert opinions"
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Nou ik zou hier zelf echt NOOIT aan wagen eigenlijk...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Enzo Dizono
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2008 17:41

Waarom niet? 't is een objectief van +- 75 euro. Opsturen en laten fixen zal ws minstens net zo duur zijn. Waarom dan niet een beetje zelf kloten als je daar aanleg voor hebt. Als je goede handleiding hebt is het ws best zelf te doen.

Aldus de man die zelf zijn Hasselblad reviseert en repareert
[img]http://i37.photobucket.com/albums/e70/dizono/onderschrift-1.jpg[/img]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ja als je hier aanleg voor hebt, dan zeg je al genoeg...

Ik kan wel dingen knutselen, maar dit is wel erg gepriegel volgens mij...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Deze objectieven van Canon zijn de meest goedkope die er te vinden zijn, maar ook extreem goed. Lijkt me sterk dat je deze gaat opsturen voor na te kijken etc. Hou de lens lekker en ga wat testen. Probeer eens 2.0 De lens is al super scherp op 1.8 maar 2.0 is deze zeker scherp. Mits je het focus punt goed hebt. Probeer automatische stand eens uit en schiet een paar foto's achter elkaar door. Kan ook zijn dat je beweging maakt met je camera tijdens het indrukken van de ontspanknop.
Heb niet gelezen of je een crop camera hebt, anders hou gewoon een mooie sluitertijd aan van 1/125s Gewoon wat testen en niet te veel kijken naar de scherpte maar meer naar wat je voelt bij een foto. Scherpte is zwaar overrated :wink: Zou ook niet testjes gaan runnen op een statief met wat teksten fotograferen etc. Neem niet aan dat je daar je lens voor gekocht hebt. Heb alle vertrouwen in dat de volgende foto die je plaatst nóg mooier is dan de vorige :D
Eos 5D / 35L / 85L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar