Vrouwelijke bouwvakker 16+

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Ivana
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2008 16:31

Hallo allemaal,

Het is een tijd geleden dat ik wat gepost heb en het is ook een tijdje geleden dat ik deze foto`s gemaakt heb. Graag zou ik ze wel even willen plaatsen en kijken wat jullie ervan vinden.

Ik heb de foto`s gemaakt met mijn 75-300 lens aangezien ik toen helaas nog niet in het bezit was van mijn Sigma 70-200 2.8.
Desondanks was ik best wel blij met het resultaat en zijzelf gelukkig ook.

Als belichting heb ik bouwlampen gebruikt (heel toepasselijk :D).

Afbeelding
1/60 ISO 400 5.6

Afbeelding
1/100 ISO 400 4.0

Afbeelding
1/60 ISO 400 4.0

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..en hoor graag opbouwende kritiek.

Gr Ivana

[/img]
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Waarom heb je iso 400 gebruikt?

Was het ondanks de bouwlampen nog zo slecht belicht?
Nu lijken de fotos behoorlijk wat ruis te hebben..

Foto 1 vind ik de beste van de 3.
Foto 2 is spannend, goed idee; maar zou de uitdrukking van het model (haar gezichtsuitdrukking) wat beter kunnen.
Foto 3 vind ik wat ongelukkig genomen qua hoek. De pose ziet er zo niet helemaal spannend uit, ik denk dat als je het meer van bovenaf had genomen, het wat beter was geweest.

My 2 cents.
Ivana
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2008 16:31

Bedankt voor je reactie!

Ja ik had echt wel meer nodig ondanks de bouwlampen, jammer genoeg. Ik zag ook wel wat ruis...maar ik moet zeggen dat t op origineel minder is. Kan het door bordermaker komen? en ik upload ze bij picasa...

Hier nog van de derde een 2de foto

Afbeelding

Heb foto 2 trouwens ook met wapperend haar... wellicht beter...
Anoniem 3

De eerste de beste,
de derde de scheefste. Even rechtzetten svp.
En misschien een andere volgorde, 1, 3 2.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Zou het misschien niet beter zijn om de foto's in een wat groter bestandsformaat hier in het album te plaatsen? Met alle respect maar wat je hier nu toont is zo ontzettend korrelig en onscherp dat het niet leuk kijkt.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Oke, opbouwende kritiek :)

De eerste vind ik de beste van de reeks. Maar waar je denk ik punten op kan scoren is het coachen van je model.
Op alle 3 de foto's is bijna een exact zelfde uitdrukking te zien. En ik persoonlijk vind die uitstraling niet neerzetten wat je denk ik bedoeld hebt. Tenminste, ik interpreteer het als licht erotische serie.

De 2e vind ik lastig te beoordelen. Het idee is leuk maar het komt mij allemaal wat grof over.

Bij 3 flatteert de houding het model niet. Haar vrouwelijke vormen vallen weg in deze houding.

Dit alles moet jij als fotograaf coachen, soms tot in de puntjes. Hoe kijkt je model, is dit wat je wil? Hoe is haar houding, check na op je scherm of het haar flatteert of niet.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Je ideeen zijn natuurlijk leuk zo in een werkplaats en gerust mooi uit te voeren. Maar de foto's brengen het niet echt over. Ze zijn idd zo korrelig alsof het lijkt of ze met de allergoedkoopste cam en lens gemaakt zijn.
Daarbij vind ik het model helemaal niet op haar gemak. Over de houding en het standpunt van waaruit je de foto's hebt gemaakt is al wat over gezegd. Idd heb jij de regie in handen dit tot een mooi resultaat te laten komen en moet je mi, omdat je met een persoon als model werkt, bijzonder zorgvuldig uitvoeren !! Succes !

groet Martijn
Ivana
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2008 16:31

bedankt voor al jullie tips en kritiek... Misschien ook wel handig hier neer te zetten dat zij geen echt model is en het nooit vaker had gedaan, net zoals ik, ik had ook geen ervaring op dit gebied. En deze foto`s werden gemaakt voor een kalender voor haar vriend zijn verjaardag. Die is bouwvakker en had een poster van een half naakte vrouw in zijn bus.. vandaar het idee...

Ik denk echt dat er een fout zit bij mij kwa kwaliteit... kan t aan bordermaker liggen of aan picasa? of kan dit niet? uit mijn hoofd gezegd zijn de foto`s verkleind in 600 x 700?
Ik zie t zelf ook en meer mensen zeggen t, er zit dus ergens iets waardoor ze korrelig worden.. Iemand suggesties voor het verkleinen en uploaden? Is flickr bijvoorbeeld beter?

Ik moet ook zeggen dat ik t moeilijk vind (vanwege gebrek aan ervaring ook deels denk) om iemand te coachen, moet de durf nog krijgen en ja de ervaring!

Maar bedankt voor de reacties! Ik wil graag verder komen en dan moet je tegen kritiek kunnen toch?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Joh, dat geeft helemaal niks als je nog moet leren toch. Dat doen we allemaal nog elke dag. Maar misschien heb je de lat wel iets te hoog gelegd. Ik zou daarom eerst eens beginnen met een gekleed model en dan leren omgaan met de belichting, je apparatuur, de omgeving, het dirigeren van je model etc. Gelijk naakt of half naakt is te moeilijk en te gecompliceerd om mee te beginnen....
En de kritiek ??? inderdaad, daar snij je een heeeeel belangrijk punt aan. Je moet tegen kritiek kunnen. Knap van je dat je dat ziet hoor, hou dat vol :wink:
Ivana
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2008 16:31

Ik heb verder geen ervaring inderdaad met binnen/studio fotografie... en ben wel eens gaan kijken voor cursussen/workshops in de buurt, maar dat schijnt niet heel gemakkelijk te zijn.. tenminste ik kon niet echt wat vinden. Heb eerder een aanbod gehad om eens mee te lopen en ga dat zeker eens doen!

Dus we knutselen gewoon wat verder en komen er dan wel. Die meid was overigens een bekende hoor, dus dan is t al wat makkelijker :)
Gebruikers-avatar
Alfred
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Idee is goed, waarbij foto 1 het beste uit de verf komt.
Foto3, iemand OP een zaagtafel lijkt me nooit een goed idee...

Ik denk dat je wat meer met het idee had kunnen spelen, een toolbelt over een 'bouwvakkersdecolleté' bijvoorbeeld, prikkelend met een knipoog.....

Blijft ongetwijfeld een leuke verrassing voor haar vriend.
EOS 400D | EF-S 18-55 | EF 50 1.4 | EF 70-300 4-5.6 IS USM | 430EX II
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ivana schreefCOLON.............
Ik denk echt dat er een fout zit bij mij kwa kwaliteit... kan t aan bordermaker liggen of aan picasa? of kan dit niet? uit mijn hoofd gezegd zijn de foto`s verkleind in 600 x 700?
Ik zie t zelf ook en meer mensen zeggen t, er zit dus ergens iets waardoor ze korrelig worden.. Iemand suggesties voor het verkleinen en uploaden? Is flickr bijvoorbeeld beter?
.................
Dat verkleinen is volgens mij inderdaad niet zo goed gegaan. Met welk programma doe je dit? Bij de meeste programma's is er bij het opslaan de mogelijkheid om te mate van compressie te bepalen. Ga daarin vooral niet te grof te werk, voor het tonen op het internet is een bestandsgrootte van 100 kb wel aangenaam. Minder wordt al snel korrelig.
Om je foto's hier te laten zien hoef je ze echt niet op een andere host te zetten. Veel van die sites passen de foto's toch iets aan. Sommige verkleinen de bestandsgrootte om bandbreedte te sparen, anderen verkleinen ze om de layout van de site niet te verstoren. Dat verkleinen gaat automatisch en niet op de meest gunstige manier. Daarom zeg ik: zet ze maar gewoon lekker hier in je eigen album :D
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het geheel kan mij niet overtuigen.
Een model wat uitstraalt er niet in te geloven.
Rommelige achtergrond.
En de excuses aan het begin over de gebruikte lens.... tja, gebruik dan gewoon de juiste!

Jammer, maar helaas. Te gezocht, te gemaakt.
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Waar ik dus het meest op let bij model fotografie en wat volgens mij ook het meest bepaald voor de sfeer van een foto is de gezichts uitdrukking en die is hier bij het meisje: wat moet ik doen?

Dit is dan ook volgens mij het moeilijkste van een model shoot als je geen ervaren model hebt! en dan helemaal als ze halfnaakt is, is toch beetje vreemd voor beide partijen..

Maar evengoed een zeer goede serie voor een eerste keer ;) ik denk dat je er veel van heb geleerd met alle opbouwende tips hier!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

De eerste foto past volgens mij precies in het beeld van vrouwen icm bouwvakkers! :lol:
Zelf heb ik een ver (bouwvakkers) verleden een kalender gezien met schaars geklede dames in een bouwvakkers ambiance. Wat ik kan herinneren waren foto's met heel veel houtkrullen, naakt in een minuscule overal en spijkerschorten, met stof/gips bedekte bovenlichamen enzovoort. En op alle foto's had de dame in kwestie een stuk (elektrisch) handgereedschap in de handen. Houdingen/bewegingen die herkenbaar waren voor de bouw.

Als ik de derde foto bekijk lopen de rillingen over mijn rug... met blote knieen over een vlakbank kruipen... bij iedere bouwkundige horen alarmbellen te gaan rinkelen! Je wilt niet weten welk leed zo'n apparaat kan veroorzaken :cry:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar