Wie is over op Windows 7 ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Toppe zei
Draai al sinds Juni op de officiële versie zonder problemen.
dat moet dan een beta versie zijn geweest. Nog niet helemaal uitgerijpt.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik werk sinds april 2009 met W7, eerst de beta's en nu nog de RTM-versie (tot begin 2010 geldig) in dual boot met Vista Ultimate 32.

W7 Ultimate 64 ligt al klaar voor een nieuwe PC.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Vanaf 4 Augustus waren de officiele versies al beschikbaar gemaakt voor bedrijven via de license portal.

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Jammer dat ik geen student ben, want ik wil boven om mijn pc wel 7. IK draai daar XPSP3 vanwege het feit dat alles daar het doet en dat ik daarop game. Maar mijn laptops draaien Vista Home Premium en opstarten is gewoon op of dicht doen dus opstarten :)

Maar mijn upgrade wizzard gaf aan dat mijn videokaarten niet snel of goed genoeg was.

Gelukkig is een Sapphire 4870 2Gb CrossfireX wel genoeg voor andere OSsen :)

Maar dat zal wel een beginnetje zijn en dus even nieuwe drivers of mensen afwachten met SLi of CrossfireX systemen, komen met antwoorden.

Maar ik vind het nogal weer een investering. Ik begrijp MS en consorten niet, want ik Office 2007 Prof NL voor 11 euro krijgen van MS via mijn wekrk maar moet voor een OS 2 of 3 honderd euro betalen en een nieuw CS vreemd he dat er Warez is.

Maar ik zou er graag voor betalen om van het gezeik af te zijn maar ik moet mijn zoontje van 4 nog even inschrijven op de universiteit voor een licentie via surfspot :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Jeroen, ik heb de Sapphire 4870 in mijn systeem gehad onder Windows 7 en geen probleem mee gehad.

gr,

Rob
R.Katuin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 13:04
WoonplaatsCOLON Wieringerwerf
CONTACTCOLON

Paar weken geleden Windows 7 geinstalleerd, maar helaas geen drivers voor mijn Canon S9000 printer.
Toevallig gister weer even gekeken en bij windows update ook voor deze printer drivers beschikbaar.

Dus mocht je driver er niet tussen staan, probeer dan de optie windows update !!
http://community.webshots.com/user/Rkatuin

Canon 40D
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Voor drivers check deze link : http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/home.aspx

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Ik heb Windows 7 er voor de 3e keer vanaf gegooid en weer terug naar Vista 64 bit.

De 1e keer was een beta release omdat ik nieuwsgierig was. De 2e keer was de Windows 7 RC kandidaat. De 3e keer was de RTM versie. Alle hardware en randapparatuur wordt gemakkelijk gevonden en ik heb geen driver problemen ondervonden. Het kan zijn dat mensen met wat oudere hardware wel bepaalde drivers zelfstandig moeten opzoeken. Wat ik erg lelijk vind zijn de iconen in de menubalk onderin ze zijn geplaatst in een soort kader. Dat is puur uiterlijk en voor de rest ziet het er weer wat leuker uit dan Vista... Ik mis het Windows Mail programma, deze is simpelweg verdwenen in Windows 7. Je wordt daarom verplicht Windows Live Mail te gebruiken. Daar ben ik op zich geen voorstander van omdat je mail dan online staat. Of je kan Mozilla Thunderbird als mail programma gebruiken geloof ik. Qua performance heb ik echt helemaal niets kunnen ontdekken dat Windows 7 sneller is. Ik beschouw mezelf als een redelijke zware pc gebruiker met DTP / 3D applicaties en het spelen van games. Voor mijn notebook ga ik het nog wel een keer proberen maar voor de rest hoeft het van mij echt niet. Het is gewoon een hype omdat het nieuw is. Je moet je zelf maar eens afvragen waarom je Windows 7 wil gebruiken. Qua performance maakt het in mijn ogen niets uit.

specs: Windows Vista 64 bit, 4 GB RAM, Asus 4890 videokaart.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
fotoHans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2006 19:55
WoonplaatsCOLON Barendrecht

k ben dus duidelijk nog niet over. Ik draai nog prima op mijn XP met SP2 (jawel: SP2). Kan iemand mij een reden noemen om over te stappen? Vista maakt mijn PC alleen maar langzamer en Windows 7 lijkt daar niet al te veel aan te verbeteren. Daarnaast, zodra een programma eenmaal loopt (bijvoorbeeld Lightroom), maakt het onderliggende OS volgens mij niet zo heel veel uit. Ik kan me niet voorstellen dat het inlezen van een Raw fotobestand ineens veel sneller gaat als ik Windows 7 op m'n PC installeer. Dus vandaar: XPSP2
[size=75]Canon 400/500D Met flink veel glas, dan kun je zien
Hoe of het bankstel staat bij Mien[/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hier XP SP3, en ik zit 'n beetje met dezelfde afweging als mijn voorganger. Weet er dus iemand dé reden om over te stappen?

Eén reden die ik zelf al had bedacht dat ik toch over wil naar x64 (4GB RAM en 'n Q6600), en dat ik dan net zo goed meteen naar W7 kan.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

bramos_ditaljanos schreefCOLONWeet er dus iemand dé reden om over te stappen?
Misschien kan Walt je overtuigen.


Zelf heb ik liever een grote kat op m'n computer...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Eén alinea valt mij op:
In recent years, I, like many other reviewers, have argued that Apple’s Mac OS X operating system is much better than Windows. That’s no longer true. I still give the Mac OS a slight edge because it has a much easier and cheaper upgrade path; more built-in software programs; and far less vulnerability to viruses and other malicious software, which are overwhelmingly built to run on Windows.
Klagen over het gemis aan "built-in" software is nogal hypocriet. :wink:
Regeringen, de pers en concurrenten hebben er alles aan gedaan om MS te verbieden progs voor browsing, e-mail, audio, video, ... op te nemen in de OS-bundel.

Schieten in eigen voet :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Daar heb je zeker een punt boels.

Ikzelf moet nog over naar Windows 7. Ik moet hem nog ff bestellen. Gezien ik op een school werk kost ie mij maar 17 euro dus daar hoef ik het niet voor te laten. :twisted:

Ik zie er alleen tegenop om mijn PC opnieuw te installeren dus hij zal nog wel ff in de hoek blijven liggen totdak ik hem echt nodig heb.
Ik draai nu trouwens Vista wat op zich best loopt voor wat ik er mee doe.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ook mensen die zich hier schuldig aan maken???

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... ndows.html
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik vraag me af: is het bestaan van grote aantallen illegale softwareversies eigenlijk niet een compliment aan de softwaremaker? :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ach de beprijzing is zoek. Als je 11 euro voor Office betaald en 17 euro voor W7, en normale mensen moet en 500e voor office en 250 euro voor een OS betalen. Gek he Piratebay Mininova Isohunt ed.???? :shock: :oops: 8)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Ik werk met XP, Vista en OSX. Vista draait op de notebook van m'n vrouw en ik vind het een zeikerig OS (ik overweeg om die Vista-notebook te UPgraden naar XP, dan wordt ie gelijk een stuk sneller). Windows 7 is wellicht wat Vista eigenlijk had moeten zijn.
Vista en W7 zien er best leuk uit hoor met al die grafische liflafjes maar ik ga echt geen nieuwe grafische kaart installeren op een PC die alleen voor kantoorwerkzaamheden gebruikt wordt, alleen om een ander OS te kunnen draaien.
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

De enige reden om over te stappen zou kunnen zijn dat XP op een gegeven moment niet meer ondersteund wordt.
Heb gisteren even gespeeld met W7 op een test pc.
Ten opzichte van Vista is W7 een stuk sneller ook werd alle hardware gewoon herkend.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

sinds gistern ook W7 64 bit bij mij.

eerste indruk - schitternd! veel sneller dan XP 64 bij normale Explorer werk - navigeren door folders, bekijken inhoud, openen beelden, ezv.

de enige minusje - de IE8 schi* werd toch geinstalleerd, maar dat ligt misschien aan de versie, want ik heb bijkbaar een internationale EN editie die niet volgens EU richtlijn bereidt werd.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

f8@24mm schreefCOLONde enige minusje - de IE8 schi* werd toch geinstalleerd.
Dat geeft toch niet. Daarmee kun je snel een betere browser downloaden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar