Fotodag met modellen in Regio Utrecht Definitief Topic

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Dit topic is een nieuw topic met de laatste en definitieve informatie.

Datum: 21 November
Hoelaat: 11:00 - 16:00
Waar: Landgoed Groeneveld te Baarn
Voor wie: Leden van eosdigitaal.nl
Kosten: 7.50 PP


Voorwaarden:

- Je bent te gast op dit landgoed en ook op de boerderij waar er verzameld wordt.
- Je laat geen afval achter.
- Op het terrein van de boerderij kom je alleen op de oprit en de afgehuurde schuur. (de rest is prive terrein)
- Je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele gemaakte schade.
- Je gaat met de mede mensen die dag met respect om.
- Je levert 5 mooiste foto's aan het model.
- Bovengenoemde foto's zijn in 180DPI en op A4 af te drukken.
- Voor bovengenoemde foto's geld dat er een klein watermerk van de fotograaf aan de onderkant van de foto mag staan.
- Deze foto's worden ook aan de eventuele visagiste afgeleverd.
- De ontvangende partij mag de foto's voor eigengebruik gebruiken mits de naam van de fotograaf staat vermeld.

- Na betaling heb je jezelf pas opgegeven.
- Met de betaling ga je akkoord met deze voorwaarden.
- Wanneer je je weer afmeld voor deze dag krijg je je geld niet terug.(Het eventuele geld dat over blijft gaat direct naar de rekening van eosdigitaal.nl)
- Wanneer de dag nier door kan gaan door slecht weer of een andere reden krijg je het geld binnen 14 dagen teruggestort op je rekening.


Opgeven: info(@)olafrobberse.nl
Na het aanmelden krijg je de betaal rekening door!


informatie

- Parkeren kan op de hoofd parkeerplaat voor het kasteel.
- Na het opgeven ontvang je een PDF met een kaartje en wat informatie over het landgoed.
- Er wordt aan gewerkt dat de dag kan beginnen met een bakkie koffie / thee.
- De workshop binnen fotografie door Fokke de Boer gaat niet door.)
- Er is een workshop lokatie fotografie met een reportage flitser en een reflectiescherm door SUGARMAN(nadere informatie volgt)
- Voor vragen kun je altijd in dit topic reageren.
Laatst gewijzigd door 3 op ikenolaf, in totaal 13 keer gewijzigd.
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Hallo olaf,

Hierbij geef ik me op.

Groeten alexander
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Opgeven via de mail.
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Ik zag het, op mijn telefoon is dat niet zo goed te zien, heb nu even laptop aangezet, je krijgt zo mail.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

He Olaf, je hebt mail, ik kom graag meewandelen en kijken.

Wel even een kanttekening over deze regel:
- Je levert 5 foto's aan het model die portfolio waardig zijn.

Ik denk dat je dat niet zomaar kan eisen van fotografen die dit voor het eerst doen en nog lerende zijn.

En begrijp ik dat je foto's vraagt die af te drukken zijn of echte afdrukken op papier?
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Je levert je 5 mooiste digitale bestanden aan het model (In de hoop dat deze portfolio waardig zijn)
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

thnx Olaf... :D
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
MichelSjollema
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Hoofddorp

Olaf,

Ik zou wel graag mee willen maar heb hier dus geen ervaring mee.
Wat betreft die 180 DPI, is dat een standaard?
Het is dus handig als je je laptop meeneemt en op locatie eventueel iets bewerkt en dan aflevert?

Grtz,
Michel.
[size=67]Canon EOS 5D MKIV|Canon 24-105 f/2.8 L|Canon 100-400 4,5-5,6 L IS II|Canon Speedlite 430EX III RT|Lowepro Runner 350 AW|[/size]
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Uiteraard ben ik erbij Olaf :D
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

'k Wil ook graag meedoen, maar portfolio-waardig kan ik niet garanderen :)
Mail verstuurd.
Gewoon... spullen.
Anoniem 4

Ik schrik toch wel een beetje van de voorwaarden die hier worden gesteld. In feite wordt er door partijen een overeenkomst aangegaan met rechten en verplichtingen over en weer. Nu zie ik wel verplichtingen waar de afnemende partij aan moet voldoen, maar welke prestatie de aanbiedende partij moet leveren is onduidelijk.
De deelnemer moet o.a. 5 foto’s leveren aan het model die portfolio waardig, in 180DPI en op A4 zijn af te drukken. Op de foto’s mag een klein watermerk van de fotograaf aan de onderkant van de foto staan. Dezelfde foto’s moeten ook aan de eventuele visagiste worden afgeleverd.
Dat roept de nodige vragen op, zoals wie bepaalt wat portfolio waardig is, de fotograaf, het model, de organisatie???
Wat is de sanctie als de fotograaf niet aan die voorwaarde voldoet en wie beoordeelt eventuele wanprestatie en de mate daarvan.
Hoe zit het met de rechten van de fotograaf op de overgedragen foto’s. Heeft het model de volledige publicatierechten zolang maar het watermerk van de fotograaf niet wordt verwijderd?

De voorwaarde dat je akkoord gaat met de bepaling dat er geen restitutie plaats vindt als het evenement door onvoorziene omstandigheden (overmacht) niet door gaat, lijkt mij op deze wijze geformuleerd oplichting in de hand te werken. Overmacht is in het overeenkomstenrecht beperkt en wordt door de rechter getoetst.

Als ik nu de workshops van Fokke de Boer en Sugarman heb gevolgd en ik kan toch geen portfolio waardige foto’s afleveren, kan ik hen dan aansprakelijk stellen? :lol:

Ik zou het allemaal toch wat forumvriendelijker organiseren en formuleren. Houdt er bovendien rekening mee dat op dit soort evenementen ook forumleden komen met weinig of geen ervaring die graag wat willen leren, maar niet in één dag opgeleid kunnen worden tot volwaardig professional.

Misschien is het aan te bevelen dat vanuit de EOS Digitaal crew een goed doordacht contract wordt opgesteld waarin rechten en plichten tussen fotomodel en fotograaf helder worden vastgelegd.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONIk schrik toch wel een beetje van de voorwaarden die hier worden gesteld. In feite wordt er door partijen een overeenkomst aangegaan met rechten en verplichtingen over en weer. Nu zie ik wel verplichtingen waar de afnemende partij aan moet voldoen, maar welke prestatie de aanbiedende partij moet leveren is onduidelijk.


Ik zou het allemaal toch wat forumvriendelijker organiseren en formuleren. Houdt er bovendien rekening mee dat op dit soort evenementen ook forumleden komen met weinig of geen ervaring die graag wat willen leren, maar niet in één dag opgeleid kunnen worden tot volwaardig professional.
+1
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Hi Olaf,

Wat kan je vertellen over hoeveel en welke modellen erzijn die dag..

Kan je nog het stukje overmacht verklaren..
Wanneer is dit volgens jou? Heb je rekening gehouden met een binnen locatie als het slecht weer is?

7,50 is niet veel geld maar het zou zonde zijn als iedereen z'n geld kwijt is om een vage reden dat het niet doorgaat

Dankjewel
Canon Shooter
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Olaf, Ik zou me graag willen aanmelden, maar de garantie van 5 mooie foto's voor de portfolio kan ik (nog) niet geven. :?
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik heb ingezien dat ik hier en daar nog wat dingen moest aanpassen aan de voorwaarden.

Dit is nu gedaan.
Wat kan je vertellen over hoeveel en welke modellen erzijn die dag..
Nee dit kan ik nog niet zeggen, maar ik probeer 1 model op de 3 fotografen te regelen.
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik kom in ieder geval. Mailtje is onderweg.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nog even wat informatie waar je over na moet/kan denken.
Bij het organiseren van de eosdigitaal dag kregen we op de dag zelf het volgende dilemma voor de kiezen.
Model X wilde geen contractje ondertekenen, omdat ze niet wilde dat foto's van haar, zonder haar persoonlijke toestemming, op het internet kwamen. Dat is natuurlijk onmogelijk en niet te controleren. Uiteindelijk is alles enigszins goed gekomen, maar probeer van te voren de modellen zo goed mogelijk uit te leggen wat nou precies de voorwaarden zijn, zodat ze op de dag zelf niet ineens voor verrassingen komt te staan.
Nu was het contractje bij nader inzien ook wel een beetje vreemd (was last minute geregeld), maar zorg er voor dat alles er eenduidig in staat.
Dat ze dus 5 foto's krijgen, wat ze daar allemaal mee mogen doen, dat de fotograaf ook het recht heeft om alle foto's te gebruiken, etc.

Succes met de organisatie, leuk initiatief, ik ga kijken of ik een gaatje in de drukke agenda vrij kan krijgen.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Olaf, noteer mij ook maar. Ik ga de uitdaging aan. :)
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Zojuist opgegeven en betaald.... ik ben erbij !!
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Ik heb ook net betaald en heb er zin in!

groejtes
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar