[verzameltopic] kritiekkring 3 -> Natuur, ronde #2

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het is nu eindelijk tijd voor de tweede ronde. De 3 foto's dienen binnen te zijn op maandag 26 oktober, de commentaren op maandag 2 november.

De deelnemers zijn:
  • # Jeannettebo
    # VFRood
    # Gumpje
    # Bagtjuh
    # Builder
    # JvdH
De algemeene regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
  • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
  • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
  • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
  • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
  • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
  • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
  • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen ook gelden binnen de kritiek kring gehandhaafd worden


Iedereen mag reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld.

Wil men bij het reageren en posten de volgende aanvullende regels toepassen:
  • Alle foto's uploaden vanuit het eosdigitaal album.
  • Bij het nummeren van de foto's (in je tekst) ook het id-nummer vermelden -Voorbeeld- #1 [146587]
  • Bij het reageren eerst de naam van het kritiekkring lid, het fotonummer,de thumbid en dan de reaktie dus:
    Nicknaam
    #1 [thumbid]******[/thumbid] - Mooie foto, maar ....... ect.
    *2 [thumpid]******[/thumbid] - Deze is ..... ect.
    *3 [thumpid]******[/thumbid] - ..... ect.
Bovenstaande regels gaan we als proef een paar rondes proberen. Ik reken op jullie medewerking.


Voor wie niet weet waar het over gaat: klik .
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

En om gelijk het goede voorbeeld te geven mijn serie :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148342[/img]
#1 - [148342]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148343[/img]
#2 - [148343]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148344[/img]
#3 - [148344]
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Zal ik gelijk gaan reageren :wink:

JvdH

#1 148342

Het idee is goed maar de sherpte is nergens te vinden helaas.
Ook is er behoorlijk veel ruis.

#2 148343

Jammer van die golfjes want anders was de spiegeling goed geweest.

#3 148344

Heerlijk sfeertje!
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

En laat ik dan gelijk ook maar iets plaatsen.

Ik weet niet of ik de komende weken veel tijd krijg dus deze keer wat uit de canada serie van september.

1
Dikke beer uit fish creek Hyder/Alaska.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149082[/img]
149082

2
Spuitende orca in Johnstone strait tijdens bagger weer,veel wind en veel regen.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149081[/img]
149081

3
De inside pasage tijdens ook zeer beroerd weer.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149080[/img]
149080
Laatst gewijzigd door 1 op Bagtjuh, in totaal 13 keer gewijzigd.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hierbij mijn bijdrage :)
Gisteren even op stap geweest en onder andere een vochtige camera opgelopen :)

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149192[/img]
#149192

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149193[/img]
#149193

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149194[/img]
#149194

Reageren zal ik later doen als ieder geplaatst heeft.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik reageer ook pas als iedereen geplaatst heeft; anders zijn we zo klaar :D
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mijn serie, vers uit ... Moddergat 8).
Ben voor dag en dauw opgestaan om de zon te zien opkomen en de mist te zien wegtrekken. Erg mooi. Hopelijk geven de foto's de sfeer een beetje weer. Veel vogels daar, je kon amper een foto maken zonder vogel... :lol:.

#1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149264[/img]
149264


#2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149260[/img]
149260


#3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149266[/img]
149266

----------

Ben benieuwd naar jullie commentaar!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ja, iedereen heeft zijn foto's gepost. Tijd voor de reakties:


Bagtjuh
#1 149082 - Een mooie registratie, maar als foto vind ik hem een beetje niets zeggend. Hij is in iedergeval wel mooi scherp :wink: .
*2 149081 - Ook eigenlijk het zelfde als #1. Het zal vast wel aan mij liggen hoor dat ik er niets mee kan ..
*3 149080 - En dan deze... Heel mooi. een knappe compositie en 'woeste' luchten.


VFRood
#1 149192 - Heel mooi hoe de kleur in de lucht achter de boom veranderd. Ik zou nog wat van de voorgrond weg croppen om de lucht volledig de aandacht te geven.
*2 149193 - Weinig op aan te merken .... Alleen de blaadjes links boven en boven had ik (denk ik) weg gesjopt.
*3 149194 - Hier word ik stil van een mooi moment heb je hier vast gelegt.


Gumpje
#1 149264 - Een hele mooie sfeervole plaat en die vogels bovenin maken het beeld af.
*2 149260 - Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij deze foto. Aan de enekant vind ik hem erg mooi, maar aan de andere kant is het een beetje een saaie foto. Ik ben er nog niet helemaal uit.
*3 149266 - Mooi lijnen- en kleurenspel. Ook hier maken de vogels je foto af.


JeannetteBo
Persoonlijk houd ik niet zo van dit soort kaders om de foto, maar ze misstaan bij deze serie niet.
#1 150005 - Heel mooi, maar wat me stoort is dat ene takje rechts in het kader.
*2 150006 - Ik mis een beetje scherpte (lijkt het), maar verder vind ik hem goed gelukt. Mooie compositie.
*3 150007 - Erg goed gelukt. Een mooi sfeerplaatje zet je hier neer.


Builder
#1 150177 - Mooie apparte scherpte en een hele fijne compositie. [met een lensbaby gemaakt?]
*2 150178 - Goed gezien hoe die tak in het zonlicht nu uit je foto 'springt'.
*3 150179 - Mooi, maar ik vind hier de verhouding van onderwerp-grote tov. de grote van de foto een beetje te.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

@JvdH:
#1
148342
Mooie compositie. Mag qua witbalans voor mij wat warmer. De achtergrond mag van mij wat minder egaal.

#2
148343
Mooie spiegeling en kleuren. Centrale compositie komt hier goed tot z'n recht. Qua onderwerp voor mij wat minder interessant.

#3
148344
Lekkere sfeer, mooie lagen. Misschien de hoogspanningsmast nog even wegshoppen.

@Bagtjuh:
#1
149082
Mooi moment, en geweldig om te aanschouwen lijkt mij. Qua compositie had ie van mij wat meer ruimte aan de onderkant mogen hebben. Door het hoge standpunt krijgt ie wat afstandelijks, wat hier dan misschien wel weer bij past.

#2
149081
Ook een mooi moment, maar voor mij qua compositie wat te centraal.

#3
149080
Mooie compositie (centraal doet 't hier goed) en lucht. Vanaf een boot?

@VFRood:
#1
149192
Interessante compositie. De boom lijkt naar links te wijzen, terwijl het pad naar rechts loopt... Een iets lager standpunt had de boom mooi los gemaakt van de horizon. De kleuren mogen voor mij iets minder verzadigd.

#2
149193
Een echte herfstplaat. Bladeren rondom werken mooi als kadering. Jammer dat de bladerenniet vrij zijn van de horizon. Diezelfde horizon had voor mij wel wat hoger mogen liggen, is nu wel een erg smal randje.

#3
149194
Mooi moment en compositie. Toppertje.

@Gumpje:
#1
149264
Mooie sfeerplaat. Moet je ook niet zonder vogels willen maken.

#2
149260
Ook een mooie sfeerplaat. Vooral mooie hoe het water bijna naadloos overgaat in de lucht. Een interessante steen o.i.d. links in de voorgrond had 'm nog net dat beetje extra kunnen geven.

#3
149266
Ook hier mooie sfeer en kleuren. Ik zou nog wel even de paalkoppen aan de onderkant er af croppen.

@JeannetteBo:
#1
150005
De sfeer heb je hier goed te pakken. Het spinrag en de waterdruppen vormen leuke details. Net als JvdH stoor mij het sprietje in het kader ook wat.

#2
150006
Ook hier een mooie sfeer en mooie kleuren. Een wat lager staandpunt had de tak van de boom mooi vrij kunnen maken van de bomenrij in de achtergrond, en waren misschien ook de hoogspanningsmast en bouwwerken in de achtergrond wat meer gecamoufleerd geweest.

#3
150007
Mooie compositie en scherpteverloop.
Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

@JvdH:
#1
148342
Lekkere druppels met mooie onscherpe achtergrond. komt mooi de diagonaal uit!!

#2
148343
Leuke spiegeling, mooie lichtval!! Had nog iets centraler gemogen.

#3
148344
Lekkere sfeer, heerlijke laagjes en onscherpe zon. Meer van deze :) De hoogspanningsmast stoort niet echt, maar zou hem toch wegshoppen.


@Bagtjuh:

#1
149082
Leuk, mooi van scherpte, maar (door omstandigheden gedwonden :) ) jammer van het hoge standpunt... op neushoogte was beter geweest :)

#2
149081
Het beestje doet me niet zoveel. De fontein vind ik heerlijk. Lekkere foto.

#3
149080
Duidelijk van een boot genomen. Heerlijk de lagen in het landschap. Kan hier een tijd naar kijken.

@Gumpje:

#1
149264
Vind dit een leuke compo. Wolen interessant met linksboven nog wat vogels, grond ook leuk met die schapen. Naiz pic.

#2
149260
Lastig om die paaltjes daar door de horizon te laten steken :) Ik had er ook heel veel moeite mee. Mooie kleuren!! Portrait is hier een goede keuze.

#3
149266
Leuke foto. Misschien lager standpunt? Mooi in elk geval die vogels die met een rotgang op je afkomen. Wat zit er achter/boven? die rare strepen? ook vogels??? Schiermonnikoog nog net zichtbaar. I like it. Je mooiste van deze serie.

@JeannetteBo:
Algemeen: ik weet niet of ik het met je keuze voor de borders eens ben. Ik neig naar niet, omdat ik een deel van de foto gewoon niet zie, omdat die border is.
#1
150005
Heerlijk rustige compo. Keus voor portrait duidelijk. Kan zo aan de muur. Maar dan wel eerst die losse aar rechtsboven(in de border) weghalen. Mooie tegenlichtopname

#2
150006
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat-ie heel scheef staat. Compo is dik in orde, dus ik zou deze snel recht zetten.

#3
150007
Deze vind ik de mindere van de 3. Ik vind hier te weinig scherptediepte in zitten. Een zonnetje met schijn in de druppen had hier wonderen gedaan, denk ik.

@ Builder:

#1
150177
HEEL beperkte scherptediepte met leuke bokeh rondjes in de bomen. Ik vind hem wel lekker zo.

#2
150178
Mooie foto! Ik zit hem even te bekijken en wat te scrollen en ik denk dat hij in de linker boom gecropt zou kunnen worden!! Is denk ik iets spannender.

#3
150179
Ik zou dichter op de paddo's gekropen zijn en dan dezelfde achtergrond. Ik vind ze nu iets te ver wegvallen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

@ Jurgen:

148342
#1 - [148342]
Een intrigerende foto. Niet helemaal scherp, en best wat ruizig, maar desondanks vind ik 'm wat hebben. Rustige kleuren, diagonale lijn, en de druppels. Mooi gedaan!

148343
#2 - [148343]
Goed gezien dat er spiegeling is, alleen komt 'ie door de wind (rimpels in het water) niet helemaal uit de verf. Ik vind het bovenste stuk van de foto het mooist! Mis misschien nog wel wat spanning, of iets dat de aandacht meeneemt.

148344
#3 - [148344]
Dit vind ik een plaatje die zo in de verzameling mist-klassiekers mag!
Mooie werking van lagen, mooie diffuse verlichting en dito kleuren, scherpte ligt goed... Mooi man!

----------------------------------------

@ Bagtjuh:

149082
#1 - [149082]
Dikke beer, dat kun je wel zeggen!! Bijzonder om zo'n beest te zien zeg. Snap dat je niet heel veel te kiezen had in je compositie; toch vind ik de foto als artistieke foto niet bijzonder genoeg. Ik ben benieuwd hoe je dit zelf ziet !!!

149081
#2 - [149081]
Wat een belevenis om een orca te zien :shock: !!
Het lukt je, net als bij de beer, om weer te geven dat het een bijzonder moment is, voor jou maar ook voor de kijker. Ook hier vind ik de foto zelf niet spannend genoeg. Ik denk dat je van sommige dieren gewoon niet zo snel mooie foto's kunt maken ...

149080
#3 - [149080]
Deze vind ik sterk! Mooi hoe de waterstroming het beeld in vloeit, hoe de bergen het beeld verdelen en wat een wolkenlucht!! Heerlijke sfeer.

-----------------------------------

@ VFRood:
149192
#1 - [149192]
Aan de kleur van het gras te zien, vermoed ik dat je een filter hebt gebruikt, en als dat zo is, dan heb je in mijn optiek een beter kleurevenwicht gehouden dan de vorige keer! Ik vind de compositie geslaagd, hoewel minder lucht misschien ook mooi was geweest. De nadruk op het pad en de boom verliest wat aan kracht door de grote hoeveelheid lucht. Mooie kleuren, goed gezien!!!

149193
#2 - [149193]
Ik zie mooie herfstkleuren, en de lucht op de achtergrond werkt ook lekker mee, maar het beeld als geheel spreekt me niet aan. De takken vind ik ik te rommelig om als onderwerp te dienen. De kleuren echter ... Mooi!

149194
#3 - [149194]
Heel bijzonder beeld. Qua compositie vind ik 'm goed, zo met de brug en de boom en als extra een regenboog. De kleuren vind ik echter niet zwaar genoeg. Ik mis rust in het beeld, en ik denk dat de lichte kleuren daar aan bijdragen. Hier ook filters gebruikt??

---------------------------------------

@ JeanetteBo:

150005
#1 - [150005]
Deze foto spreekt me aan. Mooie rustige sfeer, zonnetje op de achtergrond, struik/boom achter het onderwerp... Goed gezien! Ik vind wel dat het onderwerp zelf niet heel erg bijzonder is, dus in mijn ogen had het nog beter gekund! Kader vind ik bij dit beeld goed werken!!

150006
#2 - [150006]
:shock:. Plaatje heb je te pakken hier !! Mooi. Boom had nog iets naar rechts gemogen, om iets meer rust en ruimte in het beeld te brengen, maar de combi van het pad, de overhangende boom en de mist links vind ik sterk. Mooie kleuren ook!!!

150007
#3 - [150007]
Deze vind ik niet helemaal geslaagd. Op zich een mooi tafereel, maar het licht is niet zo spannend, en ik vind de scherpte te beperkt. Als je wat stappen naar links had gedaan, dan het je het hele bedauwde druppelweb scherp gehad, en was het al sprekender. Misschien had een flits je hier kunnen helpen, maar dat weet ik niet zeker!! Op zich qua compositie zit je wel dicht in de buurt hier ;)

-----------------------------------

@ Builder:

150177
#1 - [150177]
Heel bijzondere sfeer zet je hier neer! Mooi contrast tussen het grote en het kleine, dat dmv scherptediepte naadloos in elkaar over loopt! Mooie kleuren en qua compositie sterk geplaatst!

150178
#2 - [150178]
Mooie lichtval op het blad, goed toegepaste scherptediepte, maar verder niet heel bijzonder qua beeld.

150179
#3 - [150179]
Ik vind dit een iets minder geslaagde foto dan jouw foto 1. De paddestoelen zijn iets te donker, en iets te klein om op te wegen tegen het hele beeld. Ik vind dat je de paddo's zelf wel mooi hebt vastgelegd, en inzoomen had je hier waarschijnlijk uit de brand geholpen?! Wel weer erg mooie kleuren ook hier!!

------------------------------------


@ allen: leuk om weer een ronde met jullie mee te draaien! Erg mooie foto's gezien, heel verschillend ook! Op naar de volgende??
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

VFRood

149192
Boom en landschap dik in orde maar de lucht net iets te blauw.

149193
Voor mij te druk met al dat blad en ook dat dunne randje horizon is niet lekker.

149194
Prima!!

Gumpje

149264
Mooi rustig landschap maar de ondergrond is net wat te donker.

149260
Paaltjes te donker helaas.

149266
Heerlijke leegte waarbij de ganzen er voor zorgen dat het net niet te leeg is.

jeanettebro

150005
Jammer dat het spinneweb niet goed zichtbaar is wat dat had het geheel flink beter gemaakt.

150006
Mooie vroege ochtend sfeer.
Zou zelf de boom rechts weg gelaten hebben.

150007
Jammer dat deze veel scherpte mist.

Builder

150177
Vind deze net iets te verweg liggen zo.

150178
Zeer goed!!

150179
Zelfde als #1,net te verweg en daardoor te klein.


Zo en laat nu de volgende ronde maar beginnen :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

@ Jurgen:

148342

aparte foto, voor mn gevoel iets te lang. druppels zijn mooi zo

148343
mooi gezien, maar vind hem niet spannend

148344

mooie sfeerplaat
----------------------------------------

@ Bagtjuh:

149082

bijzonder om dit zo vast te leggen, had misschien meer ruimte voor hem willen zien, maar dat heb je niet voor kiezen

149081
knap, maar niet heel spannend

149080
prachtig, het komt echt overweldigend over

-----------------------------------

@ VFRood:
149192

lekkere kleuren

149193

ook mooie kleuren, maar de bladeren maken het op deze manier onrustig

149194

apart gezicht, heel sfeervol gevonden

-----------------------------------

@Gumpje

149264
mooie plaat, ben er alleen voor mezelf niet helmaal uit of ik de vogels wel of niet er in zou willen op deze manier

149260
mooie kleuren, je wordt echt naar het midden gezogen

149266
hier maken de vogels het echt af


-----------------------------------

@ Builder:

150177

ik moet heel erg wennen aan zulke foto's weet ook nog niet wat ik er van moet vinden

150178

mooi gevonden, al had het geheel een fractie lichter gemogen

150179

zelfde als bij foto 1

------------------------------------
een tas vol fotospul
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Nu alle commentaren zijn geplaats even een reactie op de commentaren.

N.a.v. Foto 1:
JvdH schreefCOLONmet een lensbaby gemaakt?
Nee, met de 16-35 ( @16mm, f/2.8 ) op FF

N.a.v. Foto 2:
JvdH schreefCOLONGoed gezien hoe die tak in het zonlicht nu uit je foto 'springt'.
Gumpje schreefCOLONMooie lichtval op het blad
Grappig, al deze foto's zijn genomen op een grauwe bewolkte dag in de bossen bij Amerongen (Workshop Herfstsferen bij Schoffie). Daardoor zacht licht, de bladeren springen er uit door het kleurcontrast.
Deze foto is (net als de eerste) niet veel bewerkt, eigenlijk alleen verkleind en verscherpt (witbalans op bewolkt).
VFRood schreefCOLONIk zit hem even te bekijken en wat te scrollen en ik denk dat hij in de linker boom gecropt zou kunnen worden!! Is denk ik iets spannender.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je dat bedoelt, misschien kun je een voorbeeld plaatsen?

Foto 3 had ik (achteraf) idd wat dichter op moeten kruipen...
Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik dacht zoiets... en misschien iets breder... nu zijn de stammetjes links en rechts misschien niet massief genoeg. Maar zo duidelijker?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=150739[/img]
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ja, zo is het duidelijker, maar ik hou 't toch maar bij het origineel.
De compositie is (al in het veld) bewust zo gekozen met de voet van de rechterboom nog net in beeld.
Op deze manier wilde ik een zig-zag lijn via de boomstammen de diepte in creëren.
Bij jouw crop ben ik die lijn eigenlijk weer kwijt.
Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar