Sensorreinigen bij KE

ModeratorCOLON Global Moderators

jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

Ik heb het al zelf met de blaasbalg geprobeerd
een tas vol fotospul
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

jeannettebo schreefCOLONIk heb het al zelf met de blaasbalg geprobeerd
Dan wordt het wegbrengen ,of nog een keer met een swap over de sensor.
Als je wat onzeker wordt of niet zeker weet kan je hem beter wegbrengen.

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

ik breng hem idd morgen even weg, kan zeker geen kwaad en hij is echt smerig volgens mij
een tas vol fotospul
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Ik heb het 1x bij KE laten doen en 1x bij Foka.
Beiden moest ik toch een bedrag betalen. Bij KE deden ze het gelijk en bij Foka ben je je camera een dag kwijt.
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Ik was 25 ballen kwijt bij KE :cry:
Syond wel binnen 10 minuten weer buiten, das wel fijn als je de volgende dag op vakantie gaat.... (ja die dingen moeten bij mij altijd op het laatste moment) :wink:
Anoniem 3

Kan het kwaad om met beleid een stofzuiger(tje) de camera leeg te zuigen? Met een blaasbalgje verplaats je m.i. alleen de troep.
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Maandje geleden vor het eerst bij KE geweest voor koffertje, regenjas en diverse atributen.
Ook voor swabs om de sensor te reinigen.
Het was rustig, en als ik de cameras bij me had gehad dan was een demo geen probleem geweest.

Het heeft bij mij ook meer dan een jaar geduurt voordat ik mij er van bewust was dat er stof op de sensor zat, diafragma staat normaal gesproken helemaal open.

Met een goeie blaasbalg haal je inderdaad het dikste stof van de de sensor en met wat gevoel hanteer je een swab.
Hou wel je doppen en je lenzen goed schoon! ( waar komt anders de elende vandaan?)
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONKan het kwaad om met beleid een stofzuiger(tje) de camera leeg te zuigen? Met een blaasbalgje verplaats je m.i. alleen de troep.
Ik heb zo'n perslucht spuitbus van Green Clean , die dmv de bijgeleverde kop een vaccuum creert, zo kun je dus goed "stofzuigen" net boven je sensor. Ik reinig overigens zonder problemen zelf met eclipse en sensorswabs,zelfs in 2 keer met mijn 1,6 swabs die ik nog over heb van mijn 40D.
Ook gebruik ik tegenwoordig de groene scotchtape.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik beschik over een zeer uitgebreide colelctie van VisibleDust, en waarom?

Omdat ik hetzelf wil en kan doen als het mij uitkomt. Ik koop vaak mijn bodies 2e hands via K-E en verlang dan een sensor reiniging voordat ik hem meeneem. Dat ze eht gratis doen voor mensen die daar vaak komen is mij ook gelukt. Ik ken ook genoeg medewerkers, maar volgens mij kost het 29 euro en idd kan je erop wachten, maar natuurlijk kun je hem ook brengen en s middags weer ophalen.

Echter idd zijn het maar 2 man die het doen, en die doen het gewoon daar aan de balie, wel goed maar net zo stoffig als op een gemiddeld kantoor en gewoon de natte methode met Viible dust swabs. Eerst ff blazen met de balg en daarna de swab.

Ik heb vrijwel geen last meer van vieze sensors sinds ik een 40D heb en de sensorreining onboard zal daar wel debet aan zijn. Maar als je het niet durft dan moet je gewoon langsgaan.

Maar zoals in het sensorcleaning topic al staat is het niet moeilijk en gevaarlijk.

Ik heb zelfs mijn 300D's , 10D, 20D 3n 30D's en mijn 40D met scotchtape gedaan.

Raar misschien als je sensor redelijkschoon is en je over kwasten, swabs ed beschikt, maar scotch tape nam veel weg die blazen niet deed en een swabje is ook handig omdat dat ook antistatische meuk inzit waardoor stof langer niet aan je sensor gaat zitten dus alleen blazen is niet altijd handig.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar