[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 5D MKII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MaFo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2009 08:41
WoonplaatsCOLON klimmen
CONTACTCOLON

Eind van de week zal ie vermoedelijk besteld worden. Eerst eens gaan overleggen over de totaalprijs. Ik wil er nog wat dingetjes bij buiten de body.
In memoriam: Konica-Minolta (Sony s....s)
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik heb er net een vandaag gekocht (1849,99). Volgens de verkoper (had 'm al gekocht) zal de prijs weer verhoogd worden binnenkort.

Wat een apparaat trouwens. FANTASTISCH. Wel ff wennen aan die spiegel. Wat een klappen maakt dat ding. Wel ff wat harder / steviger dan mijn 40D.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

marcedwin schreefCOLONIk heb er net een vandaag gekocht (1849,99). Volgens de verkoper (had 'm al gekocht) zal de prijs weer verhoogd worden binnenkort.

Wat een apparaat trouwens. FANTASTISCH. Wel ff wennen aan die spiegel. Wat een klappen maakt dat ding. Wel ff wat harder / steviger dan mijn 40D.
Let wel dat deze uit een voordeelset komt. De prijzen zijn dus niet te vergelijken met "losse" 5D's. Niet dat dat jouw wat uitmaakt, klikken doet ie! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
hoi_roy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:53
WoonplaatsCOLON Rosmalen

Sarpa schreefCOLON
marcedwin schreefCOLONIk heb er net een vandaag gekocht (1849,99). Volgens de verkoper (had 'm al gekocht) zal de prijs weer verhoogd worden binnenkort.

Wat een apparaat trouwens. FANTASTISCH. Wel ff wennen aan die spiegel. Wat een klappen maakt dat ding. Wel ff wat harder / steviger dan mijn 40D.
Let wel dat deze uit een voordeelset komt. De prijzen zijn dus niet te vergelijken met "losse" 5D's. Niet dat dat jouw wat uitmaakt, klikken doet ie! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Hey Sarpa,

Ik zit zelf te kijken naar een vervanging voor mijn 20D, dit wordt mogelijk de 5DII of 7D (maar daar ben ik nog niet uit).

Wat maakt het uit dan / waar moet ik op letten mbt de 5D / voordeel set?
Lijkt me juist voordelig :D
[size=75]TKA: BG-E2. Interese e-mail of PB.
BCP: EOS 20D, BG-E2, Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD
NEW: EOS 5D mk II, EF 24-105 f/4 L, Canon EF 70-300 F/4-5.6 IS USM, Canon EF 50 F/1.8[/size]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

hoi_roy schreefCOLONIk zit zelf te kijken naar een vervanging voor mijn 20D, dit wordt mogelijk de 5DII of 7D (maar daar ben ik nog niet uit).

Wat maakt het uit dan / waar moet ik op letten mbt de 5D / voordeel set?
Lijkt me juist voordelig :D
Je hoeft in principe nergens op te letten (behalve dat je wel even rond moet shoppen of je niet ergens dezelfde combi los goedkper kan krijgen) anders dan dat je je normaal bewust moet zijn van een wel of niet NL's model etc. Maar dat geldt voor alles. Ik doelde meer op het feit dat als ze een voordeelset uit elkaar halen (dan gaan ze de componenten los verkopen) de body vaak goedkoper is en dan moet je dat niet vergelijken met een losse "officiele" body. Maakt verder niets uit, de camera is hetzelfde dus je hebt er echt wel dezelfde lol van, alleen voor minder geld. :-)

Have fun, groeten Sarpa
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Misschien een vraag die al eerder gesteld is, zoek functie leverde me helaas een foutmelding op. Hoe werkt de micro adjustment eigenlijk?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

dank voor de linkjes. Het is nu een stukje duidelijker.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Vandaag voor het eerst wat gespeeld met mijn nieuwe 5DII. Wat een kamera. Qua handling & menustructuur lijkt die veel op mijn 40D. Lage drempel dus.

A.s. zaterdag ga ik een dagje naar Rotterdam om te oefenen en een reportage te maken in het kader van mijn opleiding. Kan niet wachten 8)
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

MaGi schreefCOLON
A.s. zaterdag ga ik een dagje naar Rotterdam om te oefenen en een reportage te maken in het kader van mijn opleiding. Kan niet wachten 8)
Statief zeker? :-)
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Klopt, basisjaar :lol:
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Veel succes dan zaterdag. Ik mag vanavond al mijn foto's voor Blok I van het 2e jaar inleveren (zo'n 50 stuks), daarna even uitblazen. :-)
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Statief in Utrecht!

Heb ik ook nog gedaan :)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar het ging hier volgens mij niet over opleidingen, dus gaarne niet teveel off-topic
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Dimitri schreefCOLONVandaag weer mijn 5D MII terug gekregen van Techrepair!
En ze hebben pixel aanpassing gedaan,
dus morgen gelijk testen of het opgelost is!

Gr Dimitri
En is het ruisprobleem opgelost Dimitiri? In mijn voorstelrondje had je het erover dat de ruis meer het probleem van je beeldscherm was, maar ik lees hier dat je de camera ook opgestuurd hebt. Vraag me ook af wat een pixelaanpassing inhoudt.

Ik heb hier en daar wel gelezen dat de 5d markII bij lage ISO soms ook ruis vertoond (en de term "banding" komt ook nogal eens ter sprake). Ben zelf nog in de testfase van mijn exemplaar, ben er nog niet uit of mijn 5d te veel ruis vertoond t.o.v andere 5d's. Maar heb helaas ook nog niet veel kunnen testen :(
Ben verder reuze tevreden met deze camera, al is het echt wel weer even leren vind ik hoor.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey,

Wat die pixel aanpassing in houdt ook echt geen idee.
Maar merk toch wel verschil.

Je heb gewoon garantie dus als je het niet vertrouwd neem dan contact op met een repair bedrijf.

Ik heb nu de ISO goed onder de knie, en krijg nu met 6400 zelfs nog mooi foto's (met hulp van fotoshop)

Het kan idd ook beetje aan je beeldscherm liggen en dat is dan ook bij mij het geval, hoe dat kan, geen idee teweinig kaas van beeldschermen gegeten.

Gr Dimitri
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

oke, gelukkig maar!
Mmm, ISO 6400 vind ik ook op klein formaat niet zo mooi meer persoonlijk, maar dan heb ik het over een beeld zonder toegepastte ruisreductie.
Gebruikers-avatar
Del Boske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2008 12:36
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb van 't weekend met een 5D MKII geschoten, maar wat een verschil met mijn 40D zeg :shock: :D
Ik kon zonder probleem met ISO3000 schieten, terwijl het bij mijn 40D bij 800 echt wel ophoudt... :cry:
De bediening vond ik wat minder, maar misschien is dat ook even wennen.

De 5D komt iig op mijn lijstje te staan.
6D | 40D | Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L | Canon EF 80-200 F/2.8L | Grip BG-E2 | Canon Speedlite 430EXII | Redged RTT-423 |
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Wat bedoel je met de bediening is wat minder?
In welk opzicht??
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar