Herfst met Rossanne

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Kortgeleden met Rosanne het mooie park van Tietjerk bezocht , voor een
shoot in een herfstige sfeer.
De visagie werd verzord door Partricia.


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.


Afbeelding
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Leuk, mooi model...

Ik vind je locaties/kaderingen niet erg goed gekozen;
#1 bankje links en deurmat rechts
#3 dat gaas voegt niet echt iets toe aan de foto
#4 de teksten die op de balkjes gekalkt zijn, meer storend dan ondersteunend
#6 de brug die uit haar hoofd groeit, maar dat mag je ook als mierenneuken opvatten ;)

Poses zijn goed, nummer 1 is wel iets te kunstmatig, en bij 3 valt de knie een beetje vreemd weg.

Verder mooie blikken, nummer vijf is echt een fijne plaat. Bij sommige vind ik de flits iets te hard, slagschaduwen enzo :D

Exif is (voor mij at least) helaas niet terug te zien, vraag me namelijk af of je wel zulk hard geflits nodig had.
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

De eerste fotos lijken bij mij niet scherp, of ligt dat aan dit laptop-scherm?
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Dank je wel Flipya voor je reactie , mooie platen heb je op je site trouwens ,
hier kan ik weer wat mee.Denk dat ik alles perfect heb maar er zijn altijd wel weer puntjes die ik niet zie.
Scherpte is idd een probleem mn. op een zonloze dag . In de tijd dat ik met deze Sigma werk ben ik er achter gekomen dat ie het best presteerd op F8.
In de studio prima maar buitenkom ik te kort , vandaar ook het gebruik van de flits. Beter is om de flitser op statief en plu te gebruiken maar dat vind ik lastig.
Ben druk aan het sparen voor een lichtsterke lens.

gr albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

albert,

ik vind het een mooie serie met een mooi model. Leuke locatie ook. Een paar dingen die beter kunnen, maar ach. Je kunt best met een lekker krap diafragma(7 a 9) schieten en zodoende scherpe foto's maken. Zet je iso wat omhoog, flits een klein beetje in, binnen de grenzen van het mooie even naverscherpen in PS en voila. Ragscherpe platen :wink:
Probeer de volgende keer je model wat relaxtere poses aan te laten nemen. Deze zijn een beetje te gemaakt

groeten Martijn
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

appie51 schreefCOLON ...
You're welcome :)

Leuk dat je eens op mijn site gekeken hebt! Moet bekennen dat ik er tegenwoordig niets mee doe, heb er een tijdje terug deze kiekjes opgeknald als een tijdelijke 'placeholder' en daarna nooit meer zin of tijd gehad er iets aan te doen :oops:

Ik snap helemaal wat je zegt, in al die jaren heb ik maar een paar foto's gemaakt die ik ook na het tonen aan anderen en ontvangen van commentaar nog als perfect beschouwde :D

Overigens zou je met een speedlight ook kunnen flitsen via een reflectiescherm, hoef je niet te zeulen met lightstands enzo maar vraag je gewoon een vriend om mee te gaan en 'm vast te houden. Argeloze voorbijgangers kunnen hier ook prima voor misbruikt worden, hoewel ik dat eerlijk gezegd in Nederland nog nooit geprobeerd heb. :D

Had ook even op jouw site gekeken, maar krijg een Not Found
The requested URL /hannie/ was not found on this server
bij al je albums :?
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar