bedrieger kapaza.be

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
geof
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:19
WoonplaatsCOLON limburg(b)borgloon,hoepertingen
CONTACTCOLON

een zeer goede dag iedereen

ik heb dit daarnet ook op belgiumdigital ge zet maar om zeker te zijn dat er echt niemand in trapt zoals mij zet ik dit ook hier

ik wil bij deze iedereen hier waarschuwen voor een bedrieger op kapaza.be

gisteren had ik een mail ge stuurt naar deze advertentie http://www.kapaza.be/detail/21988067/

die dag kreeg ik nog een mailtje terug van die man in het Engels

ik heb dit toen dadelijk vertaald in Google en in de mail stond dus dat hij verhuist was naar Engeland en dat hij het wel zou opsturen naar België via chronopost ( een speciale post waar je normaal veiliger je pakje kan verzenden en kan kopen )

ja ok toen hadden we zo dadelijk iets van dat is veilig en daar kan niks kwaad mee dus stuurden we onze gegevens door dus dat was enkel naam en adres

een paar uur erna kregen we mail van die chronopost dat het verzonden was en dat wed naar een dicht bijzijnde poskantoor op zijn adres € 450 moesten gaan storten en dat het dan zo verder ge regelt ging worden dus dan kregen we na die € 450 te storten zo gezegd het product in handen en dan mochten we het testen en als het niet goed was kregen we ons geld terug en werd het terug opgestuurd op zijn kosten

maar nu komt het dan

ik had de buurman er bij ge haalt omdat die regelmatig via de post iets van Engeland laten afkomen en hij ook een Engelsman is en dus beter kan kijken hoe en wat

we laten dit dus controleren door mijn buur en die zij dadelijk handen af houden want dat adres klopt niet

ok wij een mail ge stuurt naar chronopost dat dat adres niet klopten en of als we dan als het moest zijn ons geld dan wel echt terug kregen

een 10 minuutjes later kregen we een mail terug met de bevestiging dat dat adres ok is en dat we ons geld dan wel terug krijgen

maar nog vertrouwden we het niet en kijken tikten het adres in Google in en wat krijgen we daar een heel topic op een forum van die man die dat zo regelde dus jij storten dan het geld en daarna kreeg je nooit je pakje te zien http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=329787


ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen

MVG Geof
http://www.facebook.com/photos.php?id=100002071894076#!/profile.php?id=586482907&sk=photos // canon 40d met 17-85 F 4-5.6 en een 70-300 F 4-5.6 + speedlighte 580 EX II + een extreem III kaartje van 2 + 4 GB
reginald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2004 21:04
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik zou al afhaken na het engelse mailtje een het verhuis verhaal.
Gebruikers-avatar
hanvar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 18:32
WoonplaatsCOLON hoorn

Het valt niet mee, dat er nog steeds mensen denken dat je voor een koopje dingen kunt bestellen op internet.
Ten eerste kijk naar de tekst, de nederlandse vertaling klopt al niet, al een een aanwijzing dat het fout zit.
Ten tweede veel te goedkoop, klopt dus ook niet of het moet een filantropische instelling zijn.
Dus te goedkoop, foute vertaling of fout engels = een oplichter
Canon EOS 5D II | Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM | Sigma 12-24mm HSM | Canon EF 24-105 F/4L USM | 580ex II | Powershot SX50HS
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Zo staat er ook een op marktplaats die de 5DII samen met de 24-105 L aanbied voor 1800 euro, die probeerd op dezelfde manier te werken als die clown waar jij het over hebt.

Nooit eerst wat overmaken! mits je iets koopt van een paar tientjes dan is het leed nog te overzien

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
geof
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:19
WoonplaatsCOLON limburg(b)borgloon,hoepertingen
CONTACTCOLON

awel ik had zo dierekt iets van wa is da nu een nl advertentie en die stuurt terug int engels

maar omdat deze man zo een mooi voorstel deet in zijn e-mail van die chronopost dan d8 ik van amaai da is wel goed

dus in de 1e mail zij die man van ja ik stuur het op en dan kijk je er naar is het goed betaal je is het niet goed geef je het terug mee maar daarna bleek dat ik eerst moest betalen vooraleer ik het paket kreeg

MVG Geof
http://www.facebook.com/photos.php?id=100002071894076#!/profile.php?id=586482907&sk=photos // canon 40d met 17-85 F 4-5.6 en een 70-300 F 4-5.6 + speedlighte 580 EX II + een extreem III kaartje van 2 + 4 GB
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

hanvar schreefCOLONHet valt niet mee, dat er nog steeds mensen denken dat je voor een koopje dingen kunt bestellen op internet.
Ten eerste kijk naar de tekst, de nederlandse vertaling klopt al niet, al een een aanwijzing dat het fout zit.
Ten tweede veel te goedkoop, klopt dus ook niet of het moet een filantropische instelling zijn.
Dus te goedkoop, foute vertaling of fout engels = een oplichter
Kan wel, alleen je moet het via de juiste sites doen. Al vele aanschaffen gedaan via ebay en zonder uitzondering precies geleverd wat is gevraagd, en wat ooit niet aangekomen was heb ik geld teruggestort gekregen (zelfs nog voordat ik het zelf vroeg!!!).
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

ja er zijn wat clowns op marktplaats e.d., heb het een keer gehad met een mini cooper van 2001 die voor 5000 euro te koop stond.
Wist vanaf het begin dat die kerel de boel aan het oplichten was,heb het spelletje meegespeeld, maar toen ik mailde dat ik voor zaken naar londen moest(waar hij zogenaamd woonde) en wilde afspreken trok hij zijn keutel in.

Heb met mezelf de afspraak dat alles boven de 100 euro gewoon persoonlijk moet.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

volgens de verhalen, zijn ze alleen maar uit op de gegevens van je bank, let goed op je bij en afschrijvingen de komende tijd. want het kan weleens zijn dat er ineens veel geld wordt afgeschreven zonder dat je daar zelf iets aan kan doen...
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Hier zou ik zo al nooit op ingaan. Ook ik hanteer de grens van ca 100 euro voor aankopen op Ebay ed. Betalen doe ik uitsluitend met Paypal. Valt het onder de verzekering van Paypal dan zou ik tot maximaal 200 euro gaan.

grt Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Heb je kapaza al ingelicht ? Dan kunnen ze die advertentie verwijderen.
Gebruikers-avatar
geof
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:19
WoonplaatsCOLON limburg(b)borgloon,hoepertingen
CONTACTCOLON

Boldy schreefCOLONHeb je kapaza al ingelicht ? Dan kunnen ze die advertentie verwijderen.
ja dadelijk na dat voorvalk kapaza info ge maild
http://www.facebook.com/photos.php?id=100002071894076#!/profile.php?id=586482907&sk=photos // canon 40d met 17-85 F 4-5.6 en een 70-300 F 4-5.6 + speedlighte 580 EX II + een extreem III kaartje van 2 + 4 GB
Michaeldw

Sorry hoor, maar sommige mensen vragen erom om opgelicht te worden.. :?
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Michael, kennelijk zijn er nog steeds mensen die erin trappen, want die oplichters blijven het doen.. :lol:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar