uitproberen avond fotografie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Gisterenavond bezig geweest met kerktorens van Silvolde. De RK kerk wordt met 3 kleuren verlicht. De werkwijze: belichten; na ±10 sec verder inzoomen. Foto 2 na 15 sec. Tijdens het inzoomen een kartontje voor de lens om lichtsporen te voorkomen.


1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152301[/img]
2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152299[/img]
3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152300[/img]
Gebruikers-avatar
dionio
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:31
CONTACTCOLON

Ik wilde net het volgende schrijven (eerst foto's kijken, dan pas lezen ): "Heej bij ons in de buurt hebben ook zo'n mooi verlichte kerk". Nu zie ik net dat het DIE kerk is.
Kom zelf uit Gendringen :D
40D | BG-E2N | 17-85mm IS | 50mm 1.8 | 580EX ll | Nikon SB-26 | Strobist-stuff | Crumpler 7500 | Lowepro "nogwattes"
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Hoi roelie,

Technisch zeker goed gelukt allemaal.
Foto 1 is dus nog een normale foto. Ik zou de camera iets meer omhoog gericht hebben, of een strook van de ondekant eraf halen.

Foto 3, hiermee ben je het best geslaagd in je bedoelde opzet. Alleen vind ik deze foto erg druk. Ik zou hier meer een compo hebben gezocht met wat meer alleen die kerk erop waarvan die verlichting wisselt. Misschien gewoon de hele linkerhelft eraf. Of nog beter, hem in portret stand maken.

Grt, Cees :wink:
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Waarom geen kleiner diafragma en ISO 100? De barsten nu namelijk van de ruis en zijn wat onscherp.

Het idee is wel leuk opzich.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Sushi schreefCOLONWaarom geen kleiner diafragma en ISO 100? De barsten nu namelijk van de ruis en zijn wat onscherp.

Het idee is wel leuk opzich.
waarom geen kleiner diagfragma; was bang dat het geheel niet scherp zou zijn.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Met een kleiner diafragma?

Met zo'n afstand hoef je niet bang te zijn dat er iets niet scherp wordt hoor.
Een kleiner diafragma (groter getal) geeft je meer scherptediepte. Er word dus meer scherp over een groter bereik. Gezien de afstand tot het onderwerp heb je dat niet nodig. Maar.... je lens presteert veel beter op een diafragma van ongeveer F8.
Natuurlijk moest je bij deze foto wel opletten dat je sluitertijd onder de tijd van het veranderen van kleur blijft. :wink:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Inderdaad, kleiner diafragma. En de spiegel opklappen + draadontspanner of afstandbediening gebruiken. De timer gebruiken kan ook. Ik meen toch wat onscherpte te zien namelijk. Een stabiel statief is ook een must.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Bedankt voor het meedenken. Ik heb inderdaad niet gewerkt met spiegel opklappen. Dus van het weekend opnieuw uitproberen. Nu met zelfontspanner en kleinere diagram b.v F8. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar