landgoed

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hallo.

zou ik jullie opbouwende kritiek op deze foto mogen
f/4,5 1/50 ISO 400
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=152731[/img]

bedankt voor het kijken en de kritiek
Gebruikers-avatar
paul4us
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2009 20:08
WoonplaatsCOLON Alkmaar

Op zich trekt deze foto behoorlijk de aandacht, dus goed.
Maar, hij staat behoorlijk scheef en die tak op de voorgrond net rechts van het midden stoort mij behoorlijk.
Wellicht even het contrast opvoeren voor iets meer 'dreiging'?

Adios, Paul
300D | 10-22 3.5-4.5 USM | 24-70 L | 85 1.8 USM | 75-300 4.0-5.6 IS USM | 430 EXII
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Leuke en spannende foto. Ik denk dat met een iets hoger standpunt (meer van het gebouw) en een langere sluitertijd (=zijde-achtig water) de foto ietsjes meer oempf had gekregen.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

inderdaad hij staat erg scheef en rechts die tak is erg storend in zicht.
Verder best een mooie foto.

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

Leuke foto, iets meer contrast was misschien wat mooier geweest.

Verder begrijp ik bovenstaande reacties niet, "foto staat scheef" als je in deze positie staat (dus niet haaks op de omgeving) en je hebt je toestel waterpas dan loopt het scheef ja. mooi scheef laten, niks mis mee!

Waarom moet altijd alles zo srak en recht? Bah, wat een onzin!
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Gebruikers-avatar
leniejj
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 16:08
WoonplaatsCOLON Pijnacker

mooie foto.. alleen 2 dingen zijn minder dat is dat die scheef is en de tak.. zoals de meeste het hier dus ook al aan hebben gegeven..

Groetjes Lenie
[size=75]Canon 450D, Canon 18-55 en 55-200 Sigma 105 Macro lens
Canon speedlight 580 EX II
en nog wat filters

nog meer wensen..[/size]
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Bazzer schreefCOLONLeuke foto, iets meer contrast was misschien wat mooier geweest.

Verder begrijp ik bovenstaande reacties niet, "foto staat scheef" als je in deze positie staat (dus niet haaks op de omgeving) en je hebt je toestel waterpas dan loopt het scheef ja. mooi scheef laten, niks mis mee!

Waarom moet altijd alles zo srak en recht? Bah, wat een onzin!
Ik geloof niet dat men vindt dat het altijd strak en recht hoeft hoor. Wel is het zo dat mensen het vaak niet mooi vinden als een foto nét ietsjes scheef is (lees: per ongeluk scheef). Dat kijkt wat ongemakkelijk, wordt daardoor als onprettig ervaren met als conclusie; mooier als het recht was.

OT: Ik vind het een leuke plaat. Misschien zou je er nog eens één kunnen maken met een iets langere (of kortere) sluitertijd, het watervalletje vind ik namelijk niet zo fraai nu.
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Over het scheef zijn en die tak is al genoeg gezegd.

Wel jammer dat de onderkant van het kasteel Staverden achter het muurtje verdwijnt. Ik zie toch liever het kasteel in zijn geheel op de foto.

Groeten

Albert
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hoi hoi

bedankt voor de reacties, in het vervolg zal ik beter mijn best doen en zorgen dat het recht op de plaat wordt vastgelegd,

uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak het takje is weggepoetst en het watervalletje wat vervaagd als ik mijn statief nog hoger zou hebben gezet dan zou er een deel van het kasteel wegvallen.

groetjes en nogmaals bedankt.


ff off topic het foto uploaden is zo'n omslachtig iets hier dat ik het overweeg om helemaal achterwege te laten?
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

keesvdh schreefCOLON ff off topic het foto uploaden is zo'n omslachtig iets hier dat ik het overweeg om helemaal achterwege te laten?
Had ik ook in het begin hoor, je went er echter redelijk snel aan. Als je een kladblokje bij de hand houdt is het een kwestie van uploaden, nummertjes noteren en gaan :D
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar