Magic Lantern

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Een groepje nerds ;) onder de naam "Magic Lantern" maakt firmware uitbreidingen voor o.a. de 5DII. Voornamelijk de audio-instellingen en de focus racking feature lijken mij best de moeite waard.

Heeft iemand hier al eens gespeeld met die firmware uitbreidingen? Werkt het een beetje stabiel?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

----
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

De firmware moet iedere keer opnieuw booten vanaf CF kaart. Een keertje de kaart er uit, camera uit en als je de camera weer opstart is de camera weer terug in de normale firmware.

Dat neemt niet weg dat altijd het risico bestaat dat er iets niet 100% werkt waardoor de camera software crasht of hapert. Murphy zegt dan dat dat altijd pas gebeurt als het het slechtst uit komt, dus ik wil graag wel weten waar ik aan begin :)
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik heb er al een aantal keren mee gespeeld en het werkt perfect! Er zijn tot op heden nog geen berichten over schade aan camera's. Er wordt wel aangeraden om, na het fotograferen/filmen, even de accu uit de camera te verwijderen omdat er een kleine kans bestaat dat de camera stroom blijft verbruiken na het draaien van deze software.
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Persoonlijk geen ervaring wel een aantal collegea's op 't werk die zeggen dat ze 't werkend hebben gekregen, voor de rest totaal geen idee.
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
diskfac
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 21:12
WoonplaatsCOLON Antwerpen
CONTACTCOLON

klinkt als pure horror, maar Magic Lantern hun andere spullen zijn zeer goed.
5D, 40D met verzameling EF-objectieven

http://flickr.com/photos/diskfac/
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Hier ook wel ervaringen (niet eigen!) van mensen waar het gewoon werkt.

Maar ik vind de "extra's" niet echt onwijs de moeite waard...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar