Opvolger voor de 350D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ehm.... ik denk dat iedereen op zijn/haar manier probeert bij te dragen aan het bieden van hulp aan de TS.
Dat is enkel mijn bedoeling, in ieder geval...

En het is gewoon goed kloten als je thuiskomt met iets (waarvan je denkt dat het geweldig is) dat tegenvalt.
Zoals mijn 500D fiasco...
Dus vandaar misschien gewoon goed om na te denken waar je met je huidige body tegen aan loopt en eens kijken of dit bij de body die je op het oog hebt anders is.
En bovendien vraagt TS ons te kiezen uit 3 types!
Hij zegt niet: zal ik een 7d kopen? Maar hij twijfelt nog.


En btw, mij hoef je niet te overtuigen, heb zojuist een 7D besteld, dus als je hem hebben wilt; ga ervoor!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Het was ondanks de quote uit jouw post niet persoonlijk bedoelt Marie. Maar bij vrijwel ieder topic waarin gevraagd word voor advies bij de aanschaf van een nieuwe camera word de vraag gesteld "wat men mist" bij de huidige cam.

Maar die vraag is altijd overbodig, want ieder nieuw model heeft altijd meer features dan de vorige. Of die nieuwe features altijd een verbetering zijn, daar valt over te discusiëren. Maar komende vanaf een 350D kun je bij ieder volgend model nooit "iets missen". Andersom, iets wat je nooit gehad hebt (op je huidige cam) kun je ook nog niet missen. Je kunt pas iets "missen" als je het gehad of gebruikt hebt, en je er nu niet meer over beschikt. :wink:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de 400d en wil ook gaan upgraden maar dat wordt de 500d prima prijs voor een prima kamera.als je nu al tevreden bent met de 350d zal de 500d je ook wel bevallen kwa groote. want die is ongeveer hetzelfde.


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om een "oud" product te kopen terwijl er een nieuwere versie van op de markt is. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het laatste model is meestal net iets beter, mooier en heeft ook de laatste technieken in huis.

Voorlopig koop ik nog niets omdat de 350D nog goed is waarvoor ik hem gebruik. Misschien is tegen die tijd wel de Canon 60D uit :D
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

bacovuikie schreefCOLONIk heb zelf de 400d en wil ook gaan upgraden maar dat wordt de 500d prima prijs voor een prima kamera.als je nu al tevreden bent met de 350d zal de 500d je ook wel bevallen kwa groote. want die is ongeveer hetzelfde.


Gr Ruud
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens... De 350 voelt zwaarder en échter in de handen dan de 500D (mijns inziens) de 500D is heel erg licht en de materialen zijn erg gadget-achtig...
Ook het 'live-view' scherm is erg cyberachtig (ivm bijv. 350/400 D)

Is echt smaakgevoelig hoor!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

phd schreefCOLON...... Het laatste model is meestal net iets beter, mooier en heeft ook de laatste technieken in huis.
Het eerste is niet altijd zo ;)
zou dan eerst de tests/reviews enz afwachten voor ik dus een nieuwe zou kopen. laat het beter zijn eerst maar eens bewezen worden.
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

zou dan eerst de tests/reviews enz afwachten voor ik dus een nieuwe zou kopen. laat het beter zijn eerst maar eens bewezen worden.
Ik zou hem eerst in handen willen hebben...
Dus echt even naar de winkel.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb vorige week mijn 50D ingeruild voor een 7D , moet zeggen wat een camera .. erg mooiiiii
ik ben er super gelukkig mee en ik denk dat jij dat ook zou zijn.

suc6 met je keuze

PS . wat me opvalt van de 7D is de accu duur die is erg lang.
Laatst gewijzigd door 1 op boko, in totaal 7 keer gewijzigd.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Ik sluit me aan bij musicjohn. Ik wilde een zelfde soort reactie geven, maar wist nog niet precies hoe dat in te kleden. De reactie "wat mis je aan..." stoort mij ook al een tijdje.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

musicjohn schreefCOLONHet was ondanks de quote uit jouw post niet persoonlijk bedoelt Marie. Maar bij vrijwel ieder topic waarin gevraagd word voor advies bij de aanschaf van een nieuwe camera word de vraag gesteld "wat men mist" bij de huidige cam.

Maar die vraag is altijd overbodig, want ieder nieuw model heeft altijd meer features dan de vorige. Of die nieuwe features altijd een verbetering zijn, daar valt over te discusiëren. Maar komende vanaf een 350D kun je bij ieder volgend model nooit "iets missen". Andersom, iets wat je nooit gehad hebt (op je huidige cam) kun je ook nog niet missen. Je kunt pas iets "missen" als je het gehad of gebruikt hebt, en je er nu niet meer over beschikt. :wink:

:wink:
Ben ik niet helemaal met je eens hoor.
Natuurlijk heeft de nieuwere camera uit dezelfde reeks meer functionaliteiten. Wanneer je een 350D en een 500D naast elkaar zet, dan kan de 500D veel meer. In zovere ben ik met je eens dat het nooit een stap terug is. Maar wanneer je gegroeid bent naar een ander niveau van fotograaf en je wil dingen van een camera die nu niet op je 350D zitten, dan is het niet automatisch zo dat die wel op een 500D zitten.

Wil je een camera die meer beelden per seconde maakt, dan heb je dat bij een switch van 350D naar 500D, maar je gaat van 2.8 naar 3.4 en dat is misschien wel meer, maar geen echte winst. Een 50D komt alweer op 6.3 en dat is meer dan een verdubbeling t.o.v. de 350D. Dat is dan wel een stap vooruit die je gaat merken. 3.4fps van de 500D niet.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONMaar wanneer je gegroeid bent naar een ander niveau van fotograaf en je wil dingen van een camera die nu niet op je 350D zitten, dan is het niet automatisch zo dat die wel op een 500D zitten.
.../... Wil je een camera die meer beelden per seconde maakt, dan heb je dat bij een switch van 350D naar 500D, maar je gaat van 2.8 naar 3.4 en dat is misschien wel meer, maar geen echte winst. Een 50D komt alweer op 6.3 en dat is meer dan een verdubbeling t.o.v. de 350D. Dat is dan wel een stap vooruit die je gaat merken. 3.4fps van de 500D niet.
Helemaal mee eens! :D

Maar dat zijn simpele rekensommetjes en het maken van wat huiswerk. Wil je meer beelden per seconde dan kun je op een 100.000 - tal websites lezen hoeveel beelden per seconde een bepaald model doet, en hoe groot de buffer is. En zo zijn er meer technische specificaties ter vergelijk te vinden op internet.

Ik denk dat we de mensen die hier om advies vragen omtrent een upgrade ook wel wat "credit" moeten geven en er niet zomaar van uit moeten gaan dat het "dombo's" zijn op dit gebied.

Dat ligt natuurlijk anders bij de vraag van een beginnend fotograaf die er niet uit komt welk toestel hij / zij het beste als eerste aan zou moeten schaffen. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

MarieCanon schreefCOLON
bacovuikie schreefCOLONIk heb zelf de 400d en wil ook gaan upgraden maar dat wordt de 500d prima prijs voor een prima kamera.als je nu al tevreden bent met de 350d zal de 500d je ook wel bevallen kwa groote. want die is ongeveer hetzelfde.


Gr Ruud
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens... De 350 voelt zwaarder en échter in de handen dan de 500D (mijns inziens) de 500D is heel erg licht en de materialen zijn erg gadget-achtig...
Ook het 'live-view' scherm is erg cyberachtig (ivm bijv. 350/400 D)

Is echt smaakgevoelig hoor!

Ik heb de 500d ook in m,n handen gehad maar merk weinig verschil met de 350d/400d nou moet ik wel zeggen dat er een grip onder zat.wat ik nu ook heb.en ja hij is minder robuust dan een 40/50d.maar ik gooi er zelden mee. en als het regent blijf ik binnen :wink:

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Hier iemand die de overstap van een 350 naar een 7D heeft gemaakt :D

Het is net alsof je opnieuw moet leren fotograferen met al die knoppen en instellingen! maar ik heb er geen spijt van! Hij ligt veel beter in de hand en begin er nu de camera te leren kennen!

Dat hij minder zou presteren met L-lenzen vind ik een rare opmerking (al zit er zeker een kern van waarheid in) want ook op "gewone lenzen" doet ie het goed. Je moet toch ergens beginnen in je collectie denk ik dan maar.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden met de 7d (en ben echt een lerende amateur!)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Zijn er eigenlijk nog wel mensen die net als ik fotograferen met de 300D? :oops:
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik zou vooral afgaan op het beeld in de zoeker. De 350D is een prima camera, net als de 400, 450 enz, maar het zoekerbeeld is niet echt geschikt om handmatig scherp te kunnen stellen. Bij camera,s als de 40D en 50D is het zoekerbeeld veel beter. genoeg om wel handmatig scherp te kunnen stellen. Mogelijk is dat bij de 7D nog beter, maar die camera heb ik nog niet in mijn handen gehad.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

jeroeno schreefCOLONZijn er eigenlijk nog wel mensen die net als ik fotograferen met de 300D? :oops:
geen idee over de 300d, maar ik fotografeer wel met een generatie-genoot, de 10D.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 18 keer gewijzigd.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

jeroeno schreefCOLONZijn er eigenlijk nog wel mensen die net als ik fotograferen met de 300D? :oops:
Meer dan je denkt! Het feit dat deze body inmiddels al een heel aantal opvolgers heeft gehad betekent immers nog niet dat het een slecht apparaat is. :wink:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

MarieCanon schreefCOLONDe 7D functioneert overigens het allerbeste met een L-lens..
Dat geldt ook voor een 350D hoor ;). (als dat al zo zou zijn)
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

musicjohn schreefCOLONMaar die vraag is altijd overbodig, want ieder nieuw model heeft altijd meer features dan de vorige.
Niet helemaal, want vanaf de 400D zit er geen apart LCD schermpje meer op voor de instellingen. Soms toch bijzonder handig (denk aan sterrenfotografie of andere soorten nachtfotografie waardoor je niet door je LCD scherm wordt "verblind"). Voor de rest klopt het wel, maar dus niet per definitie alles. ;)
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar