Toen ik onlangs een testfilmpje in low light wilde maken (iets waar mijn videocamera het ondanks de 3 sensoren toch laat liggen) zag ik direct dat er iets niet in orde was met de sensor. Een rode en een blauwe; duidelijk zichtbare dode pixels. Storend aanwezig in het beeld, zeker op een grote fullHD tv.
Ik heb mijn camera (na telefonisch overleg) twee weken terug naar het servicecentrum in Nederweert gebracht. Op aanraden van Canon zelf, want wellicht kon het direct verholpen worden en ik was op deze manier mijn camera het minst lang kwijt.
Een ritje van -heen en weer- ruim 320 kilometer, dat me inclusief de files en het half uur wachten op de handelingen van de monteur bijna de hele dag heeft gekost.
De monteur heeft de dode pixels ook geconstateerd en gezegd dat de camera in Nederweert moest blijven omdat er een nieuwe sensor besteld moesten worden.
Vandaag kreeg ik de camera terug via UPS.
Toen ik op de bon las dat er geen defect geconstateerd was, was ik al verbaasd, maar ik werd pissig toen bleek dat de camera nog exact dezelfde defect vertoonde. Dezelfde pixels op dezelfde plaats.
Op de bon stond dat de camera schoongemaakt was, maar ik heb nog nooit zoveel stof etc. gezien in mijn zoekerbeeld; matglas/prisma/spiegel zijn beduidend viezer dan toen ik de camera inleverde.
Toen ik de camera inleverde stond de teller op 1051. Toen ik de camera terug kreeg stond de teller op 8381. Ruim 7300 clicks verder.
Telefonisch hadden ze geen antwoord op de vraag hoe dat mogelijk is.
Ze wisten alleen te vertellen dat de camera was doorgestuurd naar het moederbedrijf in Duitsland.
Ik heb al een retourbon per email ontvangen, begeleidende brief ligt klaar.
Blij ben ik niet, to say the least.
Wat zouden jullie doen/vragen/eisen?
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)