Je meest domme fout

ModeratorCOLON Global Moderators

thefrost
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2009 12:40

Mijn domste.

Mijn eerste DSLR. Spelen met alle instellingen. Na een tijdje toch niet helemaal tevreden met de scherpte van de fotos. Alles gelezen, met mensen gepraat, RAW geschoten en in DPP bekeken. Lens misschien vies of stuk ? Of de body slecht ? Vaak genoeg ging ik terug naar mijn ixus. De focus lag niet verkeerd, maar gewoon algemeen niet erg scherp. Aan de instellingen kan het toch niet liggen ?

Een jaar, en een aantal reizen later, kwam ik erachter dat dat picture style faithful de schuldige was. De naam is misschien misleidend, maar met deze instelling wordt de scharpness op 0 gezet, waar default 3 is.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

O, heb nog een nieuwe, zo net voor mijn 5-jarig jubileum hier:

Een grote fout, zo niet mijn grootste fout, was me om hier aan te melden bij EOS-Digitaal.
Het was op dit forum dat mijn fotografie-verslaving een ongezonde vorm aannam. :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONEen grote fout, zo niet mijn grootste fout, was me om hier aan te melden bij EOS-Digitaal.
Het was op dit forum dat mijn fotografie-verslaving een ongezonde vorm aannam. :lol: :lol:
Herken ik hier iets :?

:lol: :lol: :lol:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ook inderdaad ERG herkenbaar!

Gelukkig is het nu beter als vroeger...
Nu soms wel eens een paar dagen achter elkaar ZONDER EosDigitaal...
Was vroeger wel eens anders! :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Net een nieuwe draadloze afstandbediening (100 meter) binnengekregen besteld bij Martijn, deze kan ook als wired bediend worden maar dat werkte maar niet (stond buiten in de kou bij avond te blauwbekken) ...................... was vergeten de stroomschakelaar aan te zetten (de vorige afstandbediening deed het wel zonder).
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Heerlijk om dit topic te lezen!

Maakt mij toch weer aant lachen!
En nee ik doe jullie niet uitlachen want zelf ben ik ook afentoe onhandig!

Gr Dimitri
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Sunnyboy schreefCOLONGistermiddag de sensor schoongemaakt van de 40D van mijn vader. Daarna testfoto gemaakt van de lucht. Wat zag ik strepen. Dus weer schoonmaken. Testfoto van de lucht weer strepen. Gloeiende gloeiende ......... :evil:

Wat bleek het sneeuwde het waren de vlokken die de strepen veroorzaakte :roll: :roll: :roll:

Gr. Chris
Hier kreeg ik toch een grote glimlach van op mijn gezicht :P

Nu weet je in ieder geval zeker dat die sensor goed schoon is :wink:

Gr. Harold
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Nou bij mij zat er laatst een iniminie haartje op dat plaatje in de camera (weet de naam niet, niet de spiegel maar dat andere wat doffere plaatje)
Ik dacht met een wattenstaafje veeg ik hem zo weg, maar nee hoor, toen zaten er veel meer...:oops: Toen dacht ik met een klein stukje plakband haal ik ze er zo af, maar nee hoor. Nu nog meer ellende.
Ik zie het als ik door de zoeker kijk, maar gelukkig zie ik het niet terug op de foto's....Dus nog geen schoonmaakafspraak gemaakt!
Groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Oke, thanks!
Waar dient dat matglas voor? Kan het op internet niet zo gauw vinden. Of moet ik hiervoor naar de meest simpele vragen...
Groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Bij de wat professionelere camera's (xxD en hoger) kan je dat matglas vervangen. Op die manier kun je kiezen voor 'n raster in je zoeker (handig bij architectuur), of juist een heel clean beeld met alleen de focuspunten erop.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Behalve bij de 7D, daar kun je het matglas niet vervangen maar kun je het grid naar keuze instellen.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

:lol:

Ik dacht nog, zal ik die uitzondering erbij zetten... :P
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Een domme fout was dat ik een jaar geleden een 17-40mm L nieuw in de winkel (aanbieding dus) kon kopen voor 380 euro. En de fout was dat ik dat niet heb gedaan.... Nu nog spijt van, tweedehands gaan ze zelfs nog duurder...
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Keer op keer mijn neus stoten op instelknopjes van de 350D. En dan keer op heer verkeerde settings hebben.



Gelukkig weten op te lossen via een klein zwart deurstoppertje van een paar cent.
Kijk dit is nu een onderschrift...
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

Mijn camera meegeven aan mijn vrouw terwijl de switch op de lens nog op MF stond :(

Al haar foto's onscherp geworden :cry:
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONKeer op keer mijn neus stoten op instelknopjes van de 350D. En dan keer op heer verkeerde settings hebben.
Dat heb ik ook een keer gehad met een locatie shoot. Gelukkig schiet ik dan op M dus de foto werd kompleet overbelicht. Bleek dat ik met mijn hoofd de ISO op 1600 had gezet. :twisted:
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

- De laatste foto's gemaakt op een rolletje met een analoge T50 (van een modelspoorbaan) en al lopend op de trap, met de zon in de rug, zonder na te denken de klep openen terwijl de film nog niet teruggespoeld was (moest nog met de hand). Omdat ik, toen ik de film zo open en bloot in het zonlicht zag, direct het klepje weer heb dichtgegooid, waren alleen de laatste 2-3 foto's zwaar overbelicht.

- Met de strap van een 300D spelen die je net een paar dagen hebt, deze niet goed vastzetten, en natuurlijk schiet de strap dan net los als je buiten op het terras loopt. Landing was precies op de hoekpunt van de flitsschoen die flink verbogen was, verder geen schade. Zelf opgelost door de flitsschoen van bovengenoemde T50 te monteren (die ondertussen defekt was omdat mijn vader vergeten was de lege penlights eruit te halen...)

- Naar een circusvoorstelling van de kinderen op school gaan, en er achter komen dat je de batterijen van de flitser niet hebt opgeladen. Gelukkig ben ik met de 50 mm 1.8 en selectief flitsen nog een heel eind gekomen :lol:

- Lang zoeken naar de compactcamera van vrouwlief, niet kunnen vinden, op vakantie gaan, en na terugkomst ontdekken dat deze nog steeds in de fietstas in de garage zit... (niet dat het erg was, want had mijn 300D sowieso mee, maar toch...)
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar