[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Palabra schreefCOLONWeer een nieuwe review:...
Hier haakte ik af :wink:
At 100%, we get some interesting results.
Vast een geweldige fotograaf maar van testen snapt 'ie niet veel.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Ben nu een kleine 2 maand in bezit van de de 7D, heerlijk toestel en nog geen seconde spijt van deze investering.
Toch is er één ding waar ik wat minder tevreden over ben, namelijk de kracht die het kost om de ontspanknop volledig in te drukken". (ben soms zelfs bang dat ik te veel beweeg door het harde drukken)

Heb hiervoor andere camera's gebuikt (oa. 450D en 50D) , maar nog nooit heb ik zoveel kracht moeten zetten op een ontspanknop als bij deze 7D.
Vorige week bij Konijn echter de BG-E7 grip gekocht en wat schetst mijn verbazing... de ontspan knop op deze grip is veel gevoeliger en voelt 10x beter aan als die op de camera zelf!
Foto's maken met de knop op de grip is zoveel prettiger dat ik haast de neiging heb om alleen nog maar in portret te schieten... :wink:

Mijn vraag aan andere 7D gebruikers op dit forum; Hoe ervaren jullie de ontspanknop...? Is dit "normaal" (as shipped) voor deze camera, of heb ik hier te maken met een mogelijk defect... :?:
Gezien het beter functioneren van de knop op de grip heb ik de neiging te denken dat Canon dit probleem reeds erkend heeft en dit heeft verbeterd op de grip of zit ik er nu naast?

Groeten,
Paul
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Nee, de ontspanknop van de 7D gaat vrij stroef in vergelijk met andere modellen. Dat zal wel bewust gedaan zijn omdat er in het verleden veel "klachten" kwamen dat men in high-speed modus amper in staat was om een enkel beelt te schieten. Iets meer weerstand op de sluiterknop zou dit probleem verhelpen.

Inmiddels ben ik er aan gewend en is het geen probleem meer. Behalve als ik in portretstand fotografeer. Dan is de ontspanknop van de grip namelijk weer zo licht (bij vergelijk) dat ik al afgedrukt heb voordat ik er erg in heb. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Sybren Sikma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2006 21:38
WoonplaatsCOLON Buren - Ameland

Ja ik had ook het zelfde probleem.
Maar het wend al gauw.
En ik moet zeggen het bevalt we wel.
Het is beter dan dat je ontspan knop zo ligt gaat.
Je maakt dan minder snel ongewenst foto's.

Gr.

Sybren.
Ik heb niets meer te willen, ik geniet
pas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2007 12:19

Ik ben aan het overwegen om een Canon 7D aan te schaffen.
Zelf gebruik ik een Canon 100-400 zoomlens en een Canon 17-85.

Het gebruik van de Canon 100-400 zoomlens icm met de Canon 7D lijkt mij geen probleem. Ik heb wel wat twijfel met de combi Canon 7D en Canon 17-85.

Zijn er gebruikers op het forum die ervaring hebben met de combi 7D en een 17-85 lens? Wat zijn de resultaten?

Grtz Pascal
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik snap niet waarom het geen individueel onderwerp mag worden, want hier sneeuw-tie onder, maar vooruit....

De prijs ligt al een paar maanden op 1300 euro. Iemand hier die indicaties heeft, dat deze prijs de komende maanden gaat zakken of dat er een cashback in aantocht is?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Ik zit ook al 3 maanden te "Price watchen" op de 7D. De prijzen van de goedkoopste aanbieders zijn zelf weer iets gestegen :(

Nog even geduld dan maar. Hopelijk komt er een concurrent uit en gaat de prijs zakken.
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Nog even geduld dan maar. Hopelijk komt er een concurrent uit en gaat de prijs zakken.
Ja, en dan wil je die weer hebben :D
Op enig moment moet je toch een keuze maken.
En het ziet er nog niet naar uit dat er een cashback aankomt.
Zo ja, dan hoopt iedereen op cashback voor 7d, 5d, 100-400m 70-200.......
Nou ja, succes in ieder geval.
Henk
Laatst gewijzigd door 1 op hippo, in totaal 7 keer gewijzigd.
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Zowel de 7D als de 5D Mark II zijn vrij stabiel in de prijzen sinds (zeg even) begin November. Misschien is de rek er wel even uit.
Het is inderdaad wel raar dat de 7D nu iets duurder is geworden bij KE (ik heb 2 tientjes minder betaald begin November).
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Is er niet een spreuk betreffende sterven met de folder in je hand :wink:

Als je er aan toe bent om een body aan te schaffen, koop die dan gewoon.
De prijs is sinds introductie al 400 euro gezakt en voor mensen die in wonderen geloven blijf lekker wachten tot hij voor 500 euro te koop is op MP. Als je hem (nog) niet kan betalen dan moet je gewoon verder sparen en je af vragen of je geen camera boven je stand wilt kopen :lol:

Een concurent is er al in vorm van de Nikon D300S en die gaat voor 1245 euro over de toonbank, persoonlijk schat ik in dat de prijs van de 7D niet veel verder dan 1200 euro zal zakken. Ik kan me niet voorstellen dat Canon xD camera's zal verkopen onder bijv de 1000 euro grens :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONIk snap niet waarom het geen individueel onderwerp mag worden, want hier sneeuw-tie onder, maar vooruit....

De prijs ligt al een paar maanden op 1300 euro. Iemand hier die indicaties heeft, dat deze prijs de komende maanden gaat zakken of dat er een cashback in aantocht is?
Ik wilde net reageren maar Jeroen was te snel :)

Je hebt toch wel op F5 gedrukt :)

Maar zonder gekheid. Zou jij met jou fotografie niet meer gebaat zijn bij een 5DMkII ipv een 18Mp APS-C? 8 frames/Ps zijn die aardbevingingen zo erg bij jullie :)

Jeroen

Trouwens misschien is 1300 gewoon de uitgebodemde markt prijs tot de MkII komt. Waarom denkt iedereen dat deze camera ook 700 gaat kosten binnen een half jaar.?????????
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Palabra schreefCOLONIk zit ook al 3 maanden te "Price watchen" op de 7D. De prijzen van de goedkoopste aanbieders zijn zelf weer iets gestegen :(

Nog even geduld dan maar. Hopelijk komt er een concurrent uit en gaat de prijs zakken.
Als je hem hebben wil, zou ik hem gewoon kopen een dezer dagen. Waarschijnlijk komt in het voorjaar de 60D en dan zal de prijs van de 7D juist weer omhoog gaan, omdat anders het prijsverschil tussen beiden te laag is. Dan zou iedereen een 7D kopen.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik hoop dat de ING een beetje opschiet met m'n oude groeirekening over te maken, dan kan ik (eindelijk) de 7D van m'n collega gaan halen 8)
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

etienne schreefCOLONIk hoop dat de ING een beetje opschiet met m'n oude groeirekening over te maken, dan kan ik (eindelijk) de 7D van m'n collega gaan halen 8)
bij konijn zag ik al 1 in de accasion liggen . zo snel vraag me dan al af waarom?? :?
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mensen die hem in een opwelling kopen?
Dan tegen een andere opwelling aanlopen en dan dus weer geld bij elkaar moeten krijgen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

ik ben van de 40D overgestapt naar de 7D en kan geen verschil bemerken met de ontspanknop. Bij mij gaat het allemaal even soepel. Zelfs met handschoenen aan wat met dit weer wel nodig is.

Ook de combinatie met de 17-85 gaat heel goed, alles werkt naar behoren zonder problemen.

de 7D is een heerlijke camera.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Sinds ik de 30D heb , en nog met volle tevredenheid , volg ik de prijzen
van Cannon cams en objectieven.
Het valt mij op dat de prijzen na introductie een stukje zakken.
Dit blijft zo tot dat er een opvolger uitkomt. Dan daalt de prijs drastisch.
Maar dan moet je dus een keus maken uit dat dure nieuwe model of een
overjarig model. En dan maar weer wachten .........................

@jandb
Inderdaad "Sterfen met de folder in de hand"
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Deze week de 7D besteld en binnen gekregen :D
Wat een verschil zeg met de 400D! Nu lijkt de 400D net op een compact camera :lol:
Tot nu toe alleen nog maar binnen kunnen testen (laat thuis) maar ik hoop hem morgen en anders zondag buiten te gaan testen :D
Tot nu toe ben ik er dik tevreden over!!
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Ralph_86 schreefCOLONAls je hem hebben wil, zou ik hem gewoon kopen een dezer dagen. Waarschijnlijk komt in het voorjaar de 60D en dan zal de prijs van de 7D juist weer omhoog gaan, omdat anders het prijsverschil tussen beiden te laag is. Dan zou iedereen een 7D kopen.
Ik wil hem zeker hebben, maar ben er nog voor aan het sparen. Nog ongeveer 40 dagen sparen, maar als de prijs zakt, is het minder dagen sparen en als de prijs stijgt, is het meer dagen sparen. En het hangt er ook van af hoeveel ik voor mijn 50D kan krijgen. Maar voor maart zal ik hem (haar?) wel kunnen bestellen, verwacht ik.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

om even terug te komen op het gesloten topic over de prijsdaling/prijscashback voorspelling waar om gevraagd werd:

ik denk dat ie nog wel even rond de 1300 blijft zitten en ik heb geen nieuws gehoord over een cashback actie

daarom heb ik hem een paar weken terug maar aangeschaft voor 1300 ;-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar