ben zelf 1x in Nederweert geweest. Was ook de laatste keer. Ben daarna naar Bergen op Zoom geweest. Kreeg de techneut zelf te spreken en heb mijn probleem met hem over onscherpe foto's goed kunnen bespreken. Na een kleine 4 uur rondhangen in BoZ kreeg ik de camera opnieuw afgesteld mee retour, inclusief de lenzen en sindsdien zijn de foto's weer goed scherp. Ook was de camera goed gecleaned.
Goede ervaringen dus.
Edwin
5DM2 - niet blij met Canon service, wat zouden jullie doen?
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 17
- GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009 18:35
- WoonplaatsCOLON Veenendaal
- CONTACTCOLON
EOS-1D Mk-IIN / EF 24-70L F2.8 / EF 70-200L F2.8 / EXT 2x / 580EX
- MaestroNL
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1303
- GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
- WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)
Gek, ik heb juist een hele goede ervaring in Nederweert. Mocht mee met de techneut naar zijn werkbank, kon rustig vragen stellen en meekijken en weer met een goede camera naar huis. Met als toetje 2 weer volkomen schone sensors ( 1 van de andere camera's die ik meehad werd ook gelijk maar even gedaan) en een bak koffie.
Waarmee ik maar probeer te zeggen: waar gewerkt word vallen spaanders, zo ken ik ook hele slechte ervaring met Tech Repair (B.o.Z.).
(nee ik heb geen aandelen in Nederweert, het was voor mij ook zo'n 350KM heen en terug)
Hier schiet de TS natuurlijk allemaal niet mee op en het blijft hoogst irritant dat er fouten worden gemaat. Ik zou het ook via Canon blijven "spelen" denk ik. Wat ik me tevens wel gelijk afvraag: zou het niet via het verkooppunt makkelijker verlopen (de winkel waar de camera vandaan komt)?
Waarmee ik maar probeer te zeggen: waar gewerkt word vallen spaanders, zo ken ik ook hele slechte ervaring met Tech Repair (B.o.Z.).
(nee ik heb geen aandelen in Nederweert, het was voor mij ook zo'n 350KM heen en terug)
Hier schiet de TS natuurlijk allemaal niet mee op en het blijft hoogst irritant dat er fouten worden gemaat. Ik zou het ook via Canon blijven "spelen" denk ik. Wat ik me tevens wel gelijk afvraag: zou het niet via het verkooppunt makkelijker verlopen (de winkel waar de camera vandaan komt)?
- VFRood
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3567
- GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
- WoonplaatsCOLON Prov. Groningen
Zal ik dan nog maar vertellen over mijn 40D? Volkomen off topic, maar past in het plaatje...
ergens begin maart bij een koud meertje:
Klikkkk....? Haal de batterijen eruit of reset de camera
batterijen eruit camera reset....
2 foto's .... klikkkkkkkkcz
etc.
De maandag erop 9 uur: Broer Konijn. Duidelijke probleemomschrijving. Probleem bekend waarschijnlijk sluiter...
Op naar Nederweert... 3 weken later pakje van Broer Konijn:)
Camera weer terug. (In de tussentijd gelukkig mijn 350D kunnen gebruiken
)
Omschrijving op bon: Schoongemaakt, geen probleem gevonden....
Dus op donderdag gelijk maar naar Nieuwe Statenzijl....
Klikkerdeklikkerdeklik
KLikkkkkkkkkkkrz
Error 99: Haal de batterij eruit of reset...
Batterij eruit...
Aan....
Klik
Klikkkkkkkkkkkkrz
De volgende dag dus maar weer naar Broer Konijn....
Inclusief alle papieren (3 weken voor eind van de garantietermijn...)
Naar Nederweert.... INCLUSIEF Grip en 10-22
Camera 2 weken later terug...
Gerepareerd... sluitermechanisme vervangen...
Ik de camera uitpellen... wat rammelt er nou?
Camera aanzetten
Klik klik klik klik (en ook nu nog
)...
Plotseling valt het dekseltje van de grip open.
Huh?
Kijken...
Grip los, batterijen eruit.... RAMMEL
Schudden aan de grip: stukje plastic valt eruit.
Het palletje waarmee het dekseltje van de grip vast zit.... en 100% zeker dat die het nog deed toen het spul ingepakt werd... Heb zelfs de batterijen er nog uitgehaald bij broer Konijn.
WEER bellen met Broer Konijn.... kom morgen maar langs![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik weer langs en onder garantie nieuwe grip...
Maar alles doet het nu weer na 3x heen en weer (600 km) en 6 weken wachten. En het doet het alweer een half jaar![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar heb wel een raar gevoel bij TSP
ergens begin maart bij een koud meertje:
Klikkkk....? Haal de batterijen eruit of reset de camera
batterijen eruit camera reset....
2 foto's .... klikkkkkkkkcz
etc.
De maandag erop 9 uur: Broer Konijn. Duidelijke probleemomschrijving. Probleem bekend waarschijnlijk sluiter...
Op naar Nederweert... 3 weken later pakje van Broer Konijn:)
Camera weer terug. (In de tussentijd gelukkig mijn 350D kunnen gebruiken
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Omschrijving op bon: Schoongemaakt, geen probleem gevonden....
Dus op donderdag gelijk maar naar Nieuwe Statenzijl....
Klikkerdeklikkerdeklik
KLikkkkkkkkkkkrz
Error 99: Haal de batterij eruit of reset...
Batterij eruit...
Aan....
Klik
Klikkkkkkkkkkkkrz
De volgende dag dus maar weer naar Broer Konijn....
Inclusief alle papieren (3 weken voor eind van de garantietermijn...)
Naar Nederweert.... INCLUSIEF Grip en 10-22
Camera 2 weken later terug...
Gerepareerd... sluitermechanisme vervangen...
Ik de camera uitpellen... wat rammelt er nou?
Camera aanzetten
Klik klik klik klik (en ook nu nog
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Plotseling valt het dekseltje van de grip open.
Huh?
Kijken...
Grip los, batterijen eruit.... RAMMEL
Schudden aan de grip: stukje plastic valt eruit.
Het palletje waarmee het dekseltje van de grip vast zit.... en 100% zeker dat die het nog deed toen het spul ingepakt werd... Heb zelfs de batterijen er nog uitgehaald bij broer Konijn.
WEER bellen met Broer Konijn.... kom morgen maar langs
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik weer langs en onder garantie nieuwe grip...
Maar alles doet het nu weer na 3x heen en weer (600 km) en 6 weken wachten. En het doet het alweer een half jaar
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar heb wel een raar gevoel bij TSP
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
- Dr. Faustus
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 556
- GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
- WoonplaatsCOLON Amsterdam
Update
Ik zou door Canon Hoofdkantoor worden teruggebeld.
In plaats daarvan kreeg ik vanmiddag een mailtje van Canon.
Ik had een kaartje met voorbeeldfilmpjes naar Nederweert meegenomen, ik had al diverse stills naar DSP gemaild en dan komt Canon met deze fantastische non-oplossing.
Met een kluitje in het riet cq. bekijk het maar. Vragen om iets dat ze allang hebben.
Alsof ik achterlijk ben en die pixel er zelf zit in te kleuren of zo.
Overigens zijn de pixelfouten WEL bij DSP in Nederweert geconstateerd, maar tot twee keer toe niet bij het moederbedrijf in Duitsland.
Het mailtje van vanmiddag kwam -gezien de .de extentie- ook uit Duitsland.
Ik moet nu eerst maar eens zien hoe ik van een MOV-file een klein bestand maak. Heeft iemand een idee?
Ik word hier echt een beetje moedeloos van... Wat een (*$& service.
Ik zou door Canon Hoofdkantoor worden teruggebeld.
In plaats daarvan kreeg ik vanmiddag een mailtje van Canon.
Dit is toch niet te geloven?Canon schreefCOLONGeachte heer XXX,
Uw gegevens hebben wij in goede orde ontvangen.
Helaas moet ik u meedelen dat het reparatie center geen pixelfouten heeft geconstateerd.
Ik kan u uitsluitend adviseren om een voorbeeld naar ons te mailen zodat wij deze kunnen bekijken.
Het voorbeeld kunt u sturen naar cciservice@canon.nl graag met vermelding van het Ticketnummer XXXXXX
Vertrouwende u met deze informatie van dienst te zijn geweest, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Canon Nederland N.V.
Ik had een kaartje met voorbeeldfilmpjes naar Nederweert meegenomen, ik had al diverse stills naar DSP gemaild en dan komt Canon met deze fantastische non-oplossing.
Met een kluitje in het riet cq. bekijk het maar. Vragen om iets dat ze allang hebben.
Alsof ik achterlijk ben en die pixel er zelf zit in te kleuren of zo.
Overigens zijn de pixelfouten WEL bij DSP in Nederweert geconstateerd, maar tot twee keer toe niet bij het moederbedrijf in Duitsland.
Het mailtje van vanmiddag kwam -gezien de .de extentie- ook uit Duitsland.
Ik moet nu eerst maar eens zien hoe ik van een MOV-file een klein bestand maak. Heeft iemand een idee?
Ik word hier echt een beetje moedeloos van... Wat een (*$& service.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
[/size][/color]
- Dr. Faustus
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 556
- GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
- WoonplaatsCOLON Amsterdam
Laatste update, voor wie het interesseert...:
Na het mailtje van Canon in de posting hiervoor heb ik naar het bijgeleverde mailadres een mail gestuurd met een uitgebreid relaas zoals ik dat ook hier gedaan heb.
Ik kreeg per omgaande een vriendelijk mailtje terug van Canon dat zij (vreemd genoeg) niet van alle gegevens op de hoogte waren plus het aanbod om mijn camera op te sturen zodat hij kon worden omgeruild.
Vorige week heb ik de body opgestuurd naar Tech Repair en vanochtend kreeg ik via DHL een body, spiksplinternieuw in de doos.
Camera getest en helemaal in orde, ik kan weer aan de slag.
Oftewel:
Eind goed, al goed.
(en ook wel een beetje de aanhouder wint, hoewel omruilen niet het doel was.)
![Afbeelding](http://smileys.smilchat.net/smileys/gros_smileys_1/gros107.gif)
Na het mailtje van Canon in de posting hiervoor heb ik naar het bijgeleverde mailadres een mail gestuurd met een uitgebreid relaas zoals ik dat ook hier gedaan heb.
Ik kreeg per omgaande een vriendelijk mailtje terug van Canon dat zij (vreemd genoeg) niet van alle gegevens op de hoogte waren plus het aanbod om mijn camera op te sturen zodat hij kon worden omgeruild.
Vorige week heb ik de body opgestuurd naar Tech Repair en vanochtend kreeg ik via DHL een body, spiksplinternieuw in de doos.
Camera getest en helemaal in orde, ik kan weer aan de slag.
Oftewel:
Eind goed, al goed.
(en ook wel een beetje de aanhouder wint, hoewel omruilen niet het doel was.)
![Afbeelding](http://smileys.smilchat.net/smileys/gros_smileys_1/gros107.gif)
Laatst gewijzigd door 1 op Dr. Faustus, in totaal 15 keer gewijzigd.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
[/size][/color]
- Dr. Faustus
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 556
- GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
- WoonplaatsCOLON Amsterdam
Dat is zeker te hopen!boels069 schreefCOLONHet dreigde een verhaal zonder goed einde te worden![]()
Goed dat het nu opgelost is.
Ik hoop wel dat Canon de nazorg nu goed op de rails heeft.
Wij kunnen hier in ieder geval de lering uit trekken dat Canon support DSP in Nederweert maar beter gemeden kan worden.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
[/size][/color]
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 291
- GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
- WoonplaatsCOLON Noordkop
@Faustus
Met je camera is niets aan de hand, wat je ziet is namelijk ruis. Deze onstaat in de lowlight situatie (veel onderbelichte delen) icm hoge iso.
Als er defecte pixels (fotocellen) op je sensor zitten zou je die bij ook op foto's terug moeten zien. Hierbij worden dezelfde fotocellen gebruikt.....
Kortom, camera voor niets opgestuurd. en logisch dat er niets gevonden is.
De afwijkende shuttercount is te verklaren door het feit dat waarschijnlijk een kaartje uit een andere camera even in jouw camera is gedaan t.b.v. testen.
Met je camera is niets aan de hand, wat je ziet is namelijk ruis. Deze onstaat in de lowlight situatie (veel onderbelichte delen) icm hoge iso.
Als er defecte pixels (fotocellen) op je sensor zitten zou je die bij ook op foto's terug moeten zien. Hierbij worden dezelfde fotocellen gebruikt.....
Kortom, camera voor niets opgestuurd. en logisch dat er niets gevonden is.
De afwijkende shuttercount is te verklaren door het feit dat waarschijnlijk een kaartje uit een andere camera even in jouw camera is gedaan t.b.v. testen.
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
- arnold_w
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1247
- GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
- WoonplaatsCOLON Bemmel
- CONTACTCOLON
Ik wilde net bijna hetzelfde gaan schrijven. Heb het hele verhaal van begin tot eind gelezen en gaandeweg kreeg ik al het idee, dat er alleen over de filmfunctie wordt gesproken. Als het een sensorfout zou zijn, dan had je dat ook in je foto's terug moeten zien.avandijk schreefCOLON@Faustus
Met je camera is niets aan de hand, wat je ziet is namelijk ruis. Deze onstaat in de lowlight situatie (veel onderbelichte delen) icm hoge iso.
Als er defecte pixels (fotocellen) op je sensor zitten zou je die bij ook op foto's terug moeten zien. Hierbij worden dezelfde fotocellen gebruikt.....
Kortom, camera voor niets opgestuurd. en logisch dat er niets gevonden is.
Wel netjes dat je een nieuwe hebt gekregen en toch vreemd dat het probleem zich niet meer voordoet. Wilde net gaan vragen of je een het in vergelijkbare omstandigheden op een foto ook zou zien, maar die vraag kun je inmiddels niet meer beantwoorden.
Succes met de nieuwe 5D2
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
- Gus
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 226
- GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
- WoonplaatsCOLON Leudal
- CONTACTCOLON
In september ging mijn 100-400 kapot, nieuw gekocht begin vorig jaar. Nog volop garantie dus hop naar Nederweert (ik woon er 12 Km vanaf
). Klacht omschreven, lens ingeleverd en gewacht. Na een week of 5 vond ik het wel lang genoeg en heb ik gemaild over de status.
"Uw lens is nog niet aan de beurt geweest maar ik ga er spoed op zetten".
Week later heb ik hem kunnen halen. Doet het weer goed
Maar iets meer feedback naar de klant zou niet overbodig zijn. Ik weet ook nog steeds niet wat er kapot was, op de bon stond ook niets...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Uw lens is nog niet aan de beurt geweest maar ik ga er spoed op zetten".
Week later heb ik hem kunnen halen. Doet het weer goed
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
www.gustlock.nl
- Dr. Faustus
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 556
- GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
- WoonplaatsCOLON Amsterdam
Dat laatste is zo, daar was ik al achter.avandijk schreefCOLON@Faustus
Met je camera is niets aan de hand, wat je ziet is namelijk ruis. Deze onstaat in de lowlight situatie (veel onderbelichte delen) icm hoge iso.
Als er defecte pixels (fotocellen) op je sensor zitten zou je die bij ook op foto's terug moeten zien. Hierbij worden dezelfde fotocellen gebruikt.....
Kortom, camera voor niets opgestuurd. en logisch dat er niets gevonden is.
De afwijkende shuttercount is te verklaren door het feit dat waarschijnlijk een kaartje uit een andere camera even in jouw camera is gedaan t.b.v. testen.
Het eerste pertinent niet.
Ik heb geen zin om nu nog (het is tenslotte opgelost; ik heb een nieuwe body) de vele test filmpjes hier te plakken waarop duidelijk te zien is dat er wel degelijk defecte pixels waren of een anderszins defecte sensor was.
Van ruis was hoegenaamd geen sprake, het zat altijd onder alle omstandigheden duidelijk zichtbaar op dezelfde plaats.
Ruis is echt iets anders...
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
[/size][/color]
- Dr. Faustus
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 556
- GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
- WoonplaatsCOLON Amsterdam
Dank je.arnold_w schreefCOLON Ik wilde net bijna hetzelfde gaan schrijven. Heb het hele verhaal van begin tot eind gelezen en gaandeweg kreeg ik al het idee, dat er alleen over de filmfunctie wordt gesproken. Als het een sensorfout zou zijn, dan had je dat ook in je foto's terug moeten zien.
Wel netjes dat je een nieuwe hebt gekregen en toch vreemd dat het probleem zich niet meer voordoet. Wilde net gaan vragen of je een het in vergelijkbare omstandigheden op een foto ook zou zien, maar die vraag kun je inmiddels niet meer beantwoorden.
Succes met de nieuwe 5D2
Foto's heb ik uiteraard gemaakt onder dezelfde omstandigheden (licht en instellingen) maar daar was niets op te zien.
Volgens Canon zelf was dat heel goed mogelijk, het was ook steeds mijn eerste vraag.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
[/size][/color]