SAS Jeep WO2

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Een tijdje geleden belde een man uit de omgeving mij op met de vraag of ik foto's wilde maken van zijn WO2 jeep. Ik had hiervoor nog geen ervaring met fotosessies.
Ik fotografeer vooral luchtvaart (www.gustlock.nl) en hier een beetje rondom de kerk.
Natuurlijk wilde ik dit wel doen! Ik heb altijd al een zwak gehad voor militaria en het leek me een heel leuke ervaring.

De mensen hadden zelf al een locatie geregeld: zandoverslag in Maasbracht. Ze hadden een heel aantal zandgroeves bekeken maar deze was het beste omdat er echt hopen zand lagen ipv een gat in de grond. Dit kwam het meeste overeen met een woestijn en er groeide ook nog eens bijna geen planten. De mensen van de Jeep hadden een boek met een aantal foto's uit de oorlog van deze Jeep, die wilden ze graag namaken. Ze hadden zelfs een baard laten groeien voor de foto's omdat ze dat op de oorlog foto's ook hadden!

De jeep op de foto's is een SAS Jeep van het Engelse leger uit de WO2. Ze werden gebruikt in Noord-Afrika, vooral voor hit&run acties op Duitse vliegvelden. Vandaar dat ze zo vol bewapend zijn :twisted:

Al met al was het ontzettend leuk om te doen! Het is wel even wennen dat je nu mensen kunt sturen hoe je ze graag wilt hebben. Als ik geparkeerde vliegtuigen fotografeer moet ik ze platen hoe ze staan :lol:

Er zitten enkele HDR's tussen en zwart-wit platen (geprobeerd ze oud te laten lijken).

Graag van jullie een opbouwende kritiek op de plaatjes waar verbeteringen mogelijk zijn. Het was mijn eerste keer en ik hoop nog meer van te kunnen leren 8)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8 namaak oorlogsfoto
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12 Deze GMC was toevallig meegekomen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Gus, in totaal 8 keer gewijzigd.
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Gus.

Erg gaaf zeg!

Die eerste komt niet helemaal scherp over!
Maar de rest vindt ik er gaaf en mooi!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
CH-47D Chinook
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 12:34
WoonplaatsCOLON Tilburg

Erg netjes Guus! :wink:
Regards Jimmy van Drunen

Canon EOS 450D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Die eerste is top! De HDR doiet hier uitstekend zijn werk, misschien iets krapper uitsnijden, maar top!
1 untje van kritiek op de eigenaren vind ik wel het linker voorwiel met met het andere bandenprofiel dan de andere wielen, normaal niet zo erg maar nu het wiel zo prominent in beeld is stoort het wel.

Bob
Laatst gewijzigd door 1 op bobvanduin, in totaal 8 keer gewijzigd.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

goed bezig!!!

stuk voor stuk wel toppers.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
MartijnBravenboer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2007 09:46
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik vind ze allemaal wel cool!
Zovaak kom je z'n voertuig niet tegen, nummer 10 springt er voor mij echt eruit.

Alleen jammer dat die aan de achterkant een beetje krap in de foto zit...

Gr Martijn
Mijn [color=#0000FF]Flick[/color][color=#FF00BF]r[/color] : [url=http://www.flickr.com/photos/martijn1/][color=#000000]Martijn's Foto's[/color][/url]
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuke en erg originele serie :) De setting hebben ze goed gekozen, past perfect bij de uitvoering.
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Mooie omgeving, goede fotograaf, leuke platen!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Leuk idee en erg goed gedaan, had sommige alleen wel iets meer in een antiek bewerking gezien

groet martijn
Akumal

Gaaf,

bij sommige platen staat het voertuig een beetje centraal.

rob.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLONHey Gus.

Erg gaaf zeg!

Die eerste komt niet helemaal scherp over!
Maar de rest vindt ik er gaaf en mooi!

Gr Dimitri
Klopt helemaal 8) De eerste is inderdaad niet zo scherp gelukt :oops:
bmvduin schreefCOLON Die eerste is top! De HDR doiet hier uitstekend zijn werk, misschien iets krapper uitsnijden, maar top!
1 untje van kritiek op de eigenaren vind ik wel het linker voorwiel met met het andere bandenprofiel dan de andere wielen, normaal niet zo erg maar nu het wiel zo prominent in beeld is stoort het wel.

Bob
De band viel mij ook op en ik vroeg waarom ze er geen normale op legde. Ze willen de Jeep zo authentiek mogelijk maken. In de oorlog pakte ze elke band die paste omdat ze in de woestijn regelmatig de banden kapot reden op de stenen. Als het maar rond was en erop bleef zitten werd het eronder gelegd :lol: Vandaar :wink: Kijk ook maar wat ze op de achterkant nog aan banden verzameling hebben hangen :P

MartijnBravenboer schreefCOLONk vind ze allemaal wel cool!
Zovaak kom je z'n voertuig niet tegen, nummer 10 springt er voor mij echt eruit.

Alleen jammer dat die aan de achterkant een beetje krap in de foto zit...

Gr Martijn
Ja inderdaad jammer, ben ik met je eens :wink: Dit is zo'n foto die eigenlijk niet gepland was en toevallig uitkwam, de foto ervoor was onscherp, deze beetje krap aan achterkant, de foto erna was haarscherp en goed ingekaderd alleen stond er een gigantische transportband op de achtergrond :lol:
martinus schreefCOLONLeuk idee en erg goed gedaan, had sommige alleen wel iets meer in een antiek bewerking gezien

groet martijn
Toen ik de foto's op DVD had gebrand voor de eigenaren heb ik er ook elke foto in kleur en zwart/wit op gezet. Of bedoel je wat meer ruis en onscherpte toevoegen? Ik weet helaas niet hoe ik dit moet doen, als je me kunt helpen graag!! :D
Akumal schreefCOLONGaaf,

bij sommige platen staat het voertuig een beetje centraal.

rob.


Het was ook de bedoeling de Jeep als onderwerp te hebben in de foto's en niet zozeer de mensen :wink: Ze mogen niet met de Jeep over straat ivm de machinegeweren die dan weer een schrikreactie bij mensen kunnen veroorzaken of zoiets... ...ikzelf vind het een beetje onnozel.
Ze denken er daarom over de Jeep uit te lenen aan een museum om hem daar te exposeren, vandaar dat ze graag foto's van de Jeep wilden hebben.

Of bedoel je dat de Jeep af en toe te beeldvullend op de foto staat? Dat meer ruimte eromheen mooier zou zijn?


Heel erg bedankt voor alle leuke reacties en tips! Hier kan ik zeker wat mee!

Nogmaals bedankt!! :D
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

hee Gus,

ik bedoel iets meer dan zwart wit.
Ik heb de foto even door de plugin silver efex pro van Nik's software gehaald. Hier de toepassing Antique plate. Daarna verzadiging wat naar beneden en contrast wat omhoog met dit als resultaat:

groet martijn

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=151228[/img]
Akumal

Gus,

4 had misschien nog wat ruimte links mogen hebben.

9 misschien maar iets minder 'storend'.

10 is het prima qua verdeling, links klein beetje krap.

Maar goed, zijn maar kleine details voor de rest top hoor.

rob.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONhee Gus,

ik bedoel iets meer dan zwart wit.
Ik heb de foto even door de plugin silver efex pro van Nik's software gehaald. Hier de toepassing Antique plate. Daarna verzadiging wat naar beneden en contrast wat omhoog met dit als resultaat:

groet martijn

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=151228[/img]
Gaaf!!! Ik had al een beetje op google zitten zoeken om foto's zo'n oud tintje te geven maar kon nergens een passende tutorial vinden :cry: Dit ziet er erg vet uit!! Zijn er nog meer van dit soor plug-ins?

Bedankt!
Akumal schreefCOLONGus,

4 had misschien nog wat ruimte links mogen hebben.

9 misschien maar iets minder 'storend'.

10 is het prima qua verdeling, links klein beetje krap.

Maar goed, zijn maar kleine details voor de rest top hoor.

rob.
Het zijn de details die het doen! Bedankt voor je tips!
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Wauw, Heel erg goed gedaan.

Ik kan mij voorstellen dat de opdrachtgever in zijn nopjes is met dit resultaat.
Gebruikers-avatar
G.J. Spijkerboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 20:54
WoonplaatsCOLON Terwolde
CONTACTCOLON

Mooie serie Gus. Goed gelukt. Gr, GertJan
Eos 400D / 100-400 mm L IS USM / Sigma DC 18-200 mm / Sigma DG 105 mm / Redged RTA 428 / Redged RMC 528
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Mooie en vooral sprekende foto's!! En de omgeving is goed gekozen, evenals de "aankleding" (of hoe moet ik dat noemen?).

Na een paar dagen in de woestijn zie ik (en mijn kleding) en niet meer fris uit. Deze jongens zijn net onder de douche vandaan. :wink: Maar in de zwartwit versies valt dat helemaal niets meer op. Maar ik vind deze foto's echt veel sprekender dan de statische foto's die meestal van deze voertuigen ziet.

Groeten,
Gerard
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gus schreefCOLON
martinus schreefCOLONhee Gus,

ik bedoel iets meer dan zwart wit.
Ik heb de foto even door de plugin silver efex pro van Nik's software gehaald. Hier de toepassing Antique plate. Daarna verzadiging wat naar beneden en contrast wat omhoog met dit als resultaat:

groet martijn

151228
Gaaf!!! Ik had al een beetje op google zitten zoeken om foto's zo'n oud tintje te geven maar kon nergens een passende tutorial vinden :cry: Dit ziet er erg vet uit!! Zijn er nog meer van dit soor plug-ins?

Bedankt!
Ik zou er dan nog wel de scherpte afhalen zodat hij ook wat softer oogt en dan ziet hij er oud uit
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Mooie serie foto's!
Ook het idee om de foto's er ouderlijker uit te laten zien past goed.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Mooie foto's, ik vind de bewerking van Martinus ook wel erg goed passen bij deze serie.

En het is al eerder genoemd; misschien de mannen eens in het zand laten rollen zodat ze wat viezer zijn, dat zou ook wel goed bij de serie passen. Verder viel mij een horloge op bij foto 11, deze oogt misschien iets te modern?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar