canon eos 50d of 7d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

hallo mensen , mijn bedoeling was om in het voorjaar een nieuwe boddy aan teschaffen maar twijfel tussen de 50d en de 7D , de grootste vraag die mij rond spookt is het prijs verschil , is de 7d de meer prijs waard ten opzichte van de 50d aangezien de 7D een keer zo duur is. En wat zijn nou de feiten waarom je voor een 7D zou gaan of voor de 50d , ik heb al verschillende dingen gelezen maar ben benieuwd naar jullie advies . Gr ewout
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

De 7D is een stuk sneller (komt zelfs akelig dicht bij de 1D3), heb je dat nodig, wil/kun je het betalen, dan de 7D halen.

Wat heb je nu voor body? Want de accu's en grip van de 7D passen niet op de huidige xxD (20, 30, 40 & 50) serie.
Edit: zie nu dat je een 450D hebt, dus gripkosten etc boeien niet, want 450D is niet compatibel met zowel de 7D als de 50D.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

een korte tip :

met beide body's kun je erg mooie foto's maken, alleen met de een net even wat meer per seconde als de andere.
Verder kun je met de 7D filmen, horizonnen recht krijgen en in de regen rondlopen.

Als dit alles je belangrijk lijkt of leuk dan een 7D, wil je gewoom fotograferen dan een 50D.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb de 50d gehad voor een week of 6 en heb deze ingeruild voor een 7D . en ik vind de 7D veel fijner dan de 50D ,sneller, meer opties (zoals digi waterpas) betere ruis verhouding.
dus als ik zou zeggen als je kan zou ik ook de 7D halen.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik lees even mee, zit voor dezelfde keuze aangezien ik een bonus op mijn werk in een camera uit kan laten betalen :D Ik wilde hier vandaag ook een topic over openen, dus als TS het niet erg vindt lift ik even mee ;)

De 7D is een prachtcamera, met als voornaamste verschillen (voor zover ik heb gezien)
- Snellere AF
- Meer AF-punten
- Weerbestendigheid
- filmen
- -3ev tot +3ev belichtingscompensatie
- Meer pixels (18 tov 15)
- 63 metering points tov 35
- Meer fps (8 tov 6.3)
- 100% zoeker

Hier is trouwens een overzicht te vinden van de 50D en de 7D tov je huidige (en ook mijn huidige) 450D.
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Ik zou zeker gaan voor de 7D!
Op alle fronten beter. Betere Autofocus, Sneller, betere weather sealing, betere beeldkwaliteit. State of the art material.

Maar, zoals je zelf al zegt je moet wel het geld ervoor over hebben.

Bedenk ook dat de 50D alweer aan zijn 6e kwartaal bezig is (de 40D is na 5 kwartalen vervangen). Er zou dus best een opvolger uit kunnen komen in de nabije toekomst. Misschien is dat degene die je zoekt, of misschien zorgt dat ervoor dat de prijs van de 50D daalt waardoor die toch aantrekkelijker wordt.

Hmm, ik maak het er volgens mij niet makkelijker op.

Hier nog wat extra info: http://www.traumflieger.de/desktop/7d/E ... _Teil4.php

Verder is het verstandig om eens goed naar je gevoel te luisteren, ipv rationele argumenten zoeken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

JdeK schreefCOLONVerder is het verstandig om eens goed naar je gevoel te luisteren, ipv rationele argumenten zoeken.
Nou... mijn gevoel zegt gelijk de 7D, het is mijn verstand die dat nog tegenhoudt ivm de meerprijs :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

In elk geval ga ik uiteindelijk van de 50d naar de 7d. Het is nog even wachten op een exorbitante bonus...
Beide apparaten kunnen mooie foto's maken, mits je weet hoe dat moet. Ik denk dat de 7d qua mogelijkheden meer biedt, maar of dat 'meer' belangrijk voor je is kun je vooral zelf bepalen. Laat de reclame van Canon daar geen rol in spelen, want zij weten wel wat goed is ;).
... Spiegel-Werk ...
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Rocker schreefCOLON Nou... mijn gevoel zegt gelijk de 7D, het is mijn verstand die dat nog tegenhoudt ivm de meerprijs :D
Nou, dan moet je het gewoon doen :-)
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Ik heb toevallig ook net een claim neergelegd bij werkgever ivm een toezegging die ooit gedaan is. Als die doorkomt ga ik kiezen tussen de 7D en de 5Dkm2. Die keuze vind ik lastiger dan tussen de 50D en de 7D, omdat het niet alleen om de prijs gaat. Beide hebben sterke punten die de andere niet heeft.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

JdeK schreefCOLONBedenk ook dat de 50D alweer aan zijn 6e kwartaal bezig is (de 40D is na 5 kwartalen vervangen). Er zou dus best een opvolger uit kunnen komen in de nabije toekomst. Misschien is dat degene die je zoekt, of misschien zorgt dat ervoor dat de prijs van de 50D daalt waardoor die toch aantrekkelijker wordt.
Nu kwam ik gisteren op dpreview een rumor tegen die het had over een aankondiging van de 60D volgende week. Ik kan de desbetreffende thread echter niet meer vinden.

[edit]Ik heb hem weer gevonden: http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=34428631 Hij zou dan zelfs vandaag gelanceerd worden :roll: dus wie weet weten we aan het einde van de dag meer![edit]
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik zou inderdaad even naast elkaar 'zetten' voor jezelf wat je wilt.

- Wil je gewoon een upgrade van je fotocamera? Ga dan voor een 50D.

- Wil je een snellere camera, nieuw model (dus weer de komende tijd voorzien), met meest recente ontwikkelingen inbegrepen? Ga dan voor de 7D.

Ik heb een maand of 2 geleden voor dezelfde keus gestaan. Ik heb gekozen voor een 7D aangezien ik ook graag in HD wilde filmen.
Eerst had ik een 400d + vid cam (de vid cam heb ik geretourneerd omdat de kwaliteit enorm tegenviel) toen een 500d (die ik gelukkig ook weer kon terugbrengen naar mediamarkt) want die viel me echt tegen. Toen kwam ik op de 7D.

De 7D is kwa formaat gewicht etc. te vergelijken met de 50D. Dus daar hoef je het niet om te laten. (de 500D is bijv. een stuk kleiner!)
Alleen is de 7D dus sneller + full hd film...

De voordelen van de 7D hoef ik niet op te sommen, die zijn al genoemd :-)
Voordeel van mediamarkt: haal er een 7D en probeer hem (niet té intensief natuurlijk) een weekend en breng hem terug alstie tegenvalt ;-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

here trouwens wat potentiële specs van de 60d

http://bit.ly/d4tIT8
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

550D/600D Specs

- Articulating screen
- Body smaller than 500D
- Upgraded 15.1mp APS-C Sensor
- 720p Video at 30fps
- Price about $ 799

nog kleiner dan de 500?? die is al zo klein .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Het is niet voor niets een rumour ;-)

Maar indd... nog kleiner?? dat worden echt wiebelige filmpjes... ;-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONnog kleiner dan de 500?? die is al zo klein .
Dat zat ik ook te denken inderdaad! Dat is een van de voornaamste redenen dat ik nu toch ook wil upgraden. Als ik lange tijd aan het fotograferen ben dan krijg ik kramp in mijn handen, gelukkig met grip eronder, dus kan ik het iets langer uithouden, maar kleiner zou ik hem zeker niet willen hebben nee!
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Ik heb voor de 50D gekozen omdat ik iets nieuwers wilde dan mijn 300D, maar wel met ongeveer dezelfde grootte. De xxxD-serie is vanaf de 350D kleiner geworden, en die vind ik gewoon te klein. Een 7D heb ik nooit overwogen omdat ik de prijs niet kon verantwoorden tegenover mijn wederhelft. :wink:
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Koekiemonster schreefCOLONEen 7D heb ik nooit overwogen omdat ik de prijs niet kon verantwoorden tegenover mijn wederhelft. :wink:
Dat moet je ook helemaal niet vertellen ;-)
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

je wederhelft zegt ook niet wat die mooie laarzen hebben gekost hoor hihi .. maar ik snap je wel. ik heb steeds geluk met die dingen :D
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar