wat zal ik doen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

Hey

ik zit een beetje met een dilemma
Ik heb nu de eos 400D met de kitlens 18-55
die wil ik binnenkort vervangen door of de 7D of de 5D en de kitlens word vervangen door de 24-70 L

Maar nu heb ik ook nog de Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM
Nu zit ik te twijvelen of ik die verkoopen er de Canon EF 70-200/2.8 L USM IS voor haal (misschien met Extender)

Wat moet ik doen.. ben in twijvel nu..

in iedergeval bedankt voor de reacties
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

als je een onbeperkt budget hebt : doen.
Anders lekker houden en de resultaten eens goed bekijken of je wel wilt vervangen. Kan me voorstellen van niet.

Peter
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

Ik zou eerst de aanschaf doen zoals jij hem in je hoofd heb!
Dan zou ik eens een tijdje schieten met je nieuwe spullen en je (oude) 70-300.
Je kunt dan goed het verschil merken tussen de twee lenzen, en als nog besluiten om je 70-300 te verkopen...

Ik heb zelf ook de 24-70, en ben er nog steeds erg blij mee! Hij is wel zwaar, onderschat dat niet. Je voelt hem echt wel aan je nek hangen!
Groet Marcel
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Als je het geld ervoor hebt: nooit besparen op je objectieven. Doen dus ;) En als je het geld niet hebt voor alles wat je hier tezamen beschrijft, zou ik eerst gaan voor de aanschaf van de zeer goede objectieven. En dan later een nieuwe body kopen. Objectieven zijn een bepalendere factor voor een goede foto dan een body. Daarnaast is de fotograaf uiteraard een bepalende factor.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Is je 400d versleten?
Waarom een 5d of 7d? Hebben beide een verschillende cropfactor.
Ik zou ook eerder in goed glas investeren en daarna pas de body.

groet,

Arjan.
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Sorry hoor. Is dit een serieuze vraag?

Als je voornemens bent om zoveel geld uit te gaan geven, dan weet je toch hopelijk zelf wel een klein beetje wat je aan het doen bent, of niet?
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Als je budget onbeperkt is zou ik zeggen: koop een 5D met 24-70 en kijk het met die telelens nog even aan... Een 24-70 op een 7D is misschien niet zo heel fijn vanwege het gebrek aan groothoek.

Hoe dan ook, die telelens zou ik nog even aanhouden...
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Bijna dagelijks zien we dit soort vragen voorbij komen en het wordt steeds belachelijker.
Als je zulke vragen stelt en je twijfelt dan of je dit of dat moet doen, kan je beter een compact camera kopen.
Dit lijkt mij een typisch gevalletje van: "Ik heb een 5D van Canon met een L glas en nu ben ik een professioneel fotograaf"
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En waarom twijfel je?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

Jeep schreefCOLONBijna dagelijks zien we dit soort vragen voorbij komen en het wordt steeds belachelijker.
Als je zulke vragen stelt en je twijfelt dan of je dit of dat moet doen, kan je beter een compact camera kopen.
Dit lijkt mij een typisch gevalletje van: "Ik heb een 5D van Canon met een L glas en nu ben ik een professioneel fotograaf"
dit is bullsh*t

Ik stel gewoon een normale vraag..
Ik ga straks op school om beter te worden
en ik wil gewoon gelijk goed beginnen en niet half gebakken.
Ik stel normaal een vraag en het zou ook een beetje normaal zijn als ik een normaal antwoord krijg?

de rest bedankt voor de antwoorden
qua financieen zit het wel goed :wink: daarom die twijfel.. kijk heb ik het geld er niet voor ja dan zou ik het niet vragen...
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

dejong1racing schreefCOLONEn waarom twijfel je?
de 70-300 is wel een goede lens.. maar wat ik zelf zie bij mensen die de 70-200 hebben dat de helderheid van de kleuren gewoon mooier is
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En wat wil je na school gaan doen? Wil je dan ook nog met dezelfde apparatuur blijven werken?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

dejong1racing schreefCOLONEn wat wil je na school gaan doen? Wil je dan ook nog met dezelfde apparatuur blijven werken?
ja, het is een droom van me om een eigen studiotje te hebben
misschien dat het lukt om dan ook trouwreportages te gaan maken..
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Daarom, bespaar vooral niet op je objectieven.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Qua groothoek en lichtsterkte zou ik dan ook zeker kijken voor de Canon EF 16-35 f/2.8 L IS USM.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Op welk niveau zit je nu?

Je kunt nu geld uit gaan geven aan nieuwe apparatuur, maar je kunt ook eerst je kennis verrijken. Met wat meer kennis kun je later misschien een betere inschatting maken wat je nodig hebt en wat je dan moet kopen.

Ook al heb je een groot budget, geld geef je maar één keer uit. Waarom zou je het dan overhaasten? Mijn advies zou zijn om eerst een lekker naar school te gaan en dan later alles nog eens te overdenken als je wat verder thuis bent in de materie. Ik heb het idee dat je jezelf met nieuwe spullen wilt verwennen om lekker fris en fruitig aan je opleiding te beginnen. Maar vergeet niet dat je camera waarschijnlijk bij het einde van je opleiding al weer opgevolgd is door een nieuwer type.

En misschien dat je er op school wel achterkomt dat je middenformaat veel prettiger vind.

Ga lekker experimenteren, oefenen, leren en ga dan vanuit die situatie verder kijken. Misschien vind je studiofotografie wel helemaal niets en wil je iets anders gaan doen. Misschien kom je er ook wel achter dat een flitsset misschien makkelijker is dan een nieuwe camera. Voor studiofotografie zou dat in mijn ogen een goede volgende stap zijn in plaats van nu deze camera aan de wilgen te hangen en een nieuwe te halen. Want als ik door je geplaatste foto's kijk, dan haal je zeker nog niet het maximale uit de camera.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Een betere raad kun je niet krijgen.
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

bedankt voor die reactie
daar heb je eigenlijk wel gelijk in

de 24-70 komt er zoiezo!

(heb er binnenkort het geld voor.. en ben niet zo goed in vasthouden of sparen :lol: dus dacht laat ik het dan gelijk goed doen)

maar je hebt gelijk.. leer het eerst goed en dan kan ik altijd nog vervangen!!!

dank je wel
Gebruikers-avatar
jan.veen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 11:50
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ik ga straks op school om beter te worden
en ik wil gewoon gelijk goed beginnen en niet half gebakken.
...
dus een 400D is half gebakken?

ik weet zeker dat er mensen zijn die met een 400D met een 24-105L
net zulke mooie foto's maken als iemand met een 5D mkII met de 24-105l

dus wat dejong 1 racing al zegt ga lekker naar school koop evt een mooie L lens en ga lekker aan de slag hou de 18-55 er bij voor de groothoek.
ik zou zeker ook eens denken aan de 24-105 L superlens van wat ik gezien heb zeker in combi met de 5D II
canon eos 400 D+grip|sigma 10-20 |sigma 17-70|tamron 70-300 telelens|sigma 105 mm macro|50 mm 1.8 II|en wat filters|speedlite 430 EX II

http://jan-veen.fotoport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

jan.veen schreefCOLON
Ik ga straks op school om beter te worden
en ik wil gewoon gelijk goed beginnen en niet half gebakken.
...
dus een 400D is half gebakken?

ik weet zeker dat er mensen zijn die met een 400D met een 24-105L
net zulke mooie foto's maken als iemand met een 5D mkII met de 24-105l

dus wat dejong 1 racing al zegt ga lekker naar school koop evt een mooie L lens en ga lekker aan de slag hou de 18-55 er bij voor de groothoek.
ik zou zeker ook eens denken aan de 24-105 L superlens van wat ik gezien heb zeker in combi met de 5D II
nee natuurlijk niet half gebakken
zo bedoelde ik het ook weer niet

bedankt voor je reactie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar