Spiegel

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Brell

Hallo forumleden.

Gisteren bij Konijn geweest om bij mijn 2e camera(400d) de sensor te laten reinigen, dat was wel nodig. Bij verdere inspectie bleek de spiegel soms later terug te klappen dan de bedoeling is. Volgens de technicus zou dat moeten liggen aan slijtage. Dit nu lijkt mij sterk, een camera van 2 jaar met ongeveer 10.000 clicks kan in mijn ogen nog helemaal niet aan slijtage onderhevig zijn.

Nu is de pest dat de garantie denk ik in maart is afgelopen en de bon zoek is.
Reparatie zou ongeveer €150,- moeten kosten. Dat zou betekenen dat de camera dan ongeveer nog €90,- waard zou zijn gezien de verkoopprijs 2e hands.

Mijn vraag aan jullie is: A, Slijtage aan de spiegel/spiegelhuis,kan dat na 10.000 clicks en B. Is de camera het nog wel waard om hem te laten repareren?

groet,

Arnold
Gebruikers-avatar
kjansen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2009 14:04
WoonplaatsCOLON Zwolle

ik ga 3 antwoorden geven op 2 vragen

na 10.000 klikjes zou het eigenlijk niet mogen, maar kan het natuurlijk wel.
hangt ook erg af van de omstandigheden waarin de cam gebruikt is.
(vb. veel op strand en paar objectieven wisselen..... zand schuurt heerlijk)

is hij het waard om te laten repareren. Hangt voornamelijk van je budget af en je ideeen/wensen.
Op zich lijkt het in de verhouding die je opschrijft een belachelijk dure grap, echter, total-loss is de cam niet.
Als je toch al eens aan het kijken bent geweest naar een andere cam, dan zou je nu kunnen overwegen om de stap te nemen en deze (versneld) af te schrijven.

als de garantie in maart afloopt, dan zou ik persoonlijk toch proberen de cam onder garantie te laten repareren. In NL heb je niet perse een bon nodig om aan te tonen dat er garantie op zit.
Kijk eens terug in je bankafschriften. Dat kan ook als prima bewijs dienen wanneer en waar de cam is gekocht en of er dus nog garantie op zit.

hopelijk kun je er wat mee.
K Jansen
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Brell schreefCOLON Reparatie zou ongeveer €150,- moeten kosten. Dat zou betekenen dat de camera dan ongeveer nog €90,- waard zou zijn gezien de verkoopprijs 2e hands.
Maar als je 'm laat maken ga je 'm toch niet verkopen ;)

Kijk voor 150 euro heb je geen nieuwe 400D, of een nieuwer model... Maar wel een nieuwe spiegelklapdinggeval, die dan wel weer even meekan.

Oftewel, een nieuwe camera wordt sowieso duurder. En dan is er de vraag, wil je een nieuwe? zat je er al aan te denken? Koop dan een nieuwe... Voldoet die 400D aan jouw eisen, lekker laten repareren.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar