Joyce@stairs

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chris Kalkman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005 08:39
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

He hallo allemaal,

14 dagen geleden hebben we met het Fotoclubje Randstad een fotoshoot gedaan in een tuningsgarage, thema: Girls@work,in het mooie plaatsje Lisse.
Ik mocht met Joyce een serie maken. Hieronder staan 3 foto's van Joyce op de trap. Daarna 1 in een snelle auto. Graag jullie reactie, op-en aanmerkingen.

Fijne zondag alvast! :lol:

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159381[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159382[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159383[/img]

Dan nu de andere:

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159384[/img]
Wil graag alles in 1 keer goed doen, maar ja dat lukt niet helemaal
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Thema: Girls@work. Wat voor werk doet Joyce? Doet ze zelf ook aan tuning? :D

Mijn feedback:
Foto 3 vind ik het meest geslaagd.
Ik vind de foto's (1,2 en 4) enigszins aan de donkere kant.
Verder denk ik dat je ze nog een tikkeltje meer had kunnen verscherpen (na het verkleinen).
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik vind de foto's erg geslaagd. Werk zelf in een garage dus kan een mooie vrouw daarin altijd wel waarderen ;).

Enige opmerking die ik heb is dat Joyce op alle foto's dezelfde uitdrukking op haar gezicht heeft.
Laatst gewijzigd door 1 op Dennis-010-, in totaal 7 keer gewijzigd.
- Canon spul -
Anoniem 3

Ik vind foto's 2 en 4 eerlijk gezegd bijzonder onflatteus met de benen zo omhoog.

1 en 3 voor mij de beste van de serie, hoewel Joyce wel wat vriendelijker had mogen ogen....

Technisch geef ik geen op/aanmerkingen, omdat ik niets van die kant van portretfotografie meen te weten.
Navigator

Jammer dat het zo geposeerd is; in mijn ogen weinig spontaan. Met model laten "wegkijken" geeft ook wel is wat meer spanning in een plaat.

En natuurlijk had ik het model liever in een overall gezien met smeerstrepen op haar gezicht, sleutelend aan een flink geblazen turbo en steeksleutel 48/50 in haar handen. Maar dit idee is wellicht weer een beetje obligaat..............:wink:

Peter
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi,

ik vind ze best aardig gelukt maar ik kijk hier op een gecalibreerd scherm en het lijkt of het zwart behoorlijk dicht zit klopt dit?

mvg,

BossHogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Welk zwart bedoel je? De laarzen oid?
Op mijn scherm geen doorgelopen stukken zwart, ook gecalibreerd scherm.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Chris Kalkman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005 08:39
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Hierbij 2 nieuwe foto's uit de serie waarop iets duidelijker te zien is dat het in een garage was:

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159412[/img]

6.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159413[/img]

Ik heb geprobeerd het zwart niet te laten doorlopen, maar het kan op een enkele plaats wegvallen tegen de achtergrond

@gvasseldonk: De benen omhoog hoort naar mijn idee een beetje bij deze laarzen en outfit.

@Pieterr: De volgende keer zal ik nog wat meer letten op het verscherpen na verkleinen en wat betreft het donkere;vond het wel mooi zo.
Ik ga binnenkort in the photoshop een ff kijken hoeveel lichter nog acceptabel is.

Bedankt zover voor jullie reacties

Chris
Wil graag alles in 1 keer goed doen, maar ja dat lukt niet helemaal
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Welk zwart bedoel je? De laarzen oid?
Op mijn scherm geen doorgelopen stukken zwart, ook gecalibreerd scherm.


ik bedoel de laarzen en als in de auto zit eronder.

de 2e serie vind ik persoonlijk beter.

:wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

het idee is grappig, het model en de locatie leuk. Opmerkingen over haar blik etc is al gemaakt. Echter een serie in deze setting moet knallen ! En dat doet het niet. Ze staat op elke foto wat saai te kijken en te zitten....Net wat Navigator zei is dat ze niet altijd met de zelfde blik in de camera hoeft te kijken. Ook mag de outfit en make-up veel extremer en gekker Net als haar houdingen. Laat ze maar gymen hoor :wink: Kont naar achteren, rug hol, borsten naar voren handen dan weer daar en dan weer daar etc. Geef ze de opdracht daar snel en overdreven poses aan te nemen met dito blikken op haar gezicht. In het begin even wennen maar dan loopt het vaak als een trein.
Verder behoeft je nabewerking nog wel wat aandacht.

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Martijn is me net voor! Bedankt! Hoef ik niet zoveel te typen. :twisted:

Ik mis hier echt de uitstraling van het model ja, da's echt het belangrijkst bij zo'n serie. Probeer het model te vertellen dat ze elk spiertje moet voelen in haar lichaam. Iets extremere poses zijn bij het doen misschien vreemd maar komen op de foto erg goed over. Als je het model zo'n pose aan laat nemen en je laat de foto zien dan zijn ze vaak meteen overtuigt!

Qua licht had het misschien op sommige nog ietsje meer gemogen om ze wat frisser te maken.
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Mooie serie, ik vind foto 6 een hele mooie foto.

Gr, Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik ga met Sushi en Martinus mee...
De foto's spreken mij niet aan doordat ik het totaalbeeld niet vind kloppen ....het gaat voor mij dan niet meer om of het licht klopt..of de techniek goed is..snap je wat ik bedoel...sorry.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Chris Kalkman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005 08:39
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

@ martinus: Joyce vertelde idd ook ma de shoot dat ze haar dag niet helemaal had. Was wel jammer dus... Maar ik wel een foto met een wat meer gewaagdere houding, maar dan wel weer met diezelfde blik:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159895[/img]

Wat de nabewerking betreft moet ik toegeven dat ik het shoppen van foto's nog niet echt goed onder de welbekende knie heb. Hier moet ik eens flink wat tijd en misschien wel een goede workshop volgen: Iemand een suggestie? :?:

@Sushi: modelcoaching is iets waar idd bij mij nog aan gesleuteld moet worden. 8)

@Marian:Bedankt voor je reactie en als je tips hebt zijn deze van harte welkom: :D
Wil graag alles in 1 keer goed doen, maar ja dat lukt niet helemaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar