Suzanne

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Hey, ben gevraagd door een vriendin van mijn vriendin om wat foto's voor haar te schieten, Ben nog steeds aan het fotograferen met bouwlampen tegen een witte muur aan op zolder. Foto's genomen met me 450D en 50 mm 1.8 f.

1.[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159816[/img]

2.[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159817[/img]

3.[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159818[/img]

4.[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159819[/img]

5.[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159820[/img]

6.[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159821[/img]
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
shortie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 10:25
WoonplaatsCOLON Hoeksche Waard

Foto 1 en 2 vind ik veruit het sterkst overkomen. De overige 3 vind ik minder.

Bij foto 1 mis ik een sparkeltje licht in het rechter oog (komt door de pet)

Knappe resultaten met uitsluitend bouwlampen !
5D MKII, L 17-40 f/4, L 70-200 f/4 IS, Lowepro Flipside 300, Manfrotto 190B /488RC4.
Gebruikers-avatar
Dré Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Holtum (L)
CONTACTCOLON

Foto 3 vindt ik wat minder maar de andere vindt ik zeer geslaagd, zeker wat de belichting betreft.
Kun je eens aangeven hoe je de verlichting (bouwlampen) hebt opgesteld en hoe je de achterwand mooi wit hebt gekregen.
Dré Meuffels
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

allereerst chapeau voor wat je verwezenlijkt met bouwlampen. Dat lukt mij nog niet met studioflitsers.
Ben dus ook wel benieuwd naar je opstelling.

foto's 2,4 & 5 vind ik om te snoepen.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@ Shortie, Dre Meuffels en PDH65

Ten eerste bedankt voor jullie reacties, waa zal ik beginnen ja foto 1 zit wat schaduw in indd door de pet, wilde hiermee na tips van vorige foto's wat meer diepte in de foto creeeren met behulp van de schaduwen

Wat betreft de opstelling, ik heb een bouwlamp op de achtergrond staan ( Die is om de muur wit te krijgen ;) )
Dan heb ik vanaf mijn standpunt gezien aan de linkerkant een bouwlamp staan met een witte paraplu ervoor van 500 watt en aan de rechterkant iets verder weg een bouwlamp van 300 watt met een paraplu ervoor ( wat minder vermogen en wat verder weg, zodat het meer een soort invullicht word zeg maar, zodat de foto's niet te vlak belicht worden zeg maar ) En dat is eigenlijk het hele verhaal over de opstelling, meer is het niet :D En een klein helpende handje van cs4 natuurlijk !

Bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval ! Hoor graag nog meer reacties en opmerkingen waar ik wat mee kan !

Groeten
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik vind het erg mooie foto's. knap gedaan!
Canon EOS 550D

Mijn Album
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik vind 1 een leuke foto, maar ik ben het met de andere eens dat 'ie beter zou zijn als het gezicht net iets beter belicht was - je bent wel heel dicht bij een goede foto.

Foto 2 vind ik bijna perfect. M.i. goed belicht maar vooral ook een model dat er overduidelijk plezier in heeft. Het is een ongedwongen pose.

3, 4 en 5 vind ik teveel geposeerd - vinden veel mensen op EOSdigitaal mooi, maar het is niet mijn vorm van fotografie.

6 is een mooie foto denk ik - ik ben echter geen liefhebber van zwart-wit met een element in kleur. Ik vind het vaak erg gekunsteld. De z/w omzetting had van mij contrastrijker gemogen (maar dat licht misschien aan mijn laptop - dus doe er mee wat je wilt). Maar ik had graag ook de kleurenversie gezien, want je model is op die foto heerlijk ontspannen en dat vind ik altijd een genot om naar te kijken.

En je laat zien dat je niet altijd hele dure apparatuur nodig hebt om mooie portret foto's te maken. Respect!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
shortie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 10:25
WoonplaatsCOLON Hoeksche Waard

Zou je foto 6 ook in kleur kunnen plaatsen. Ík denk dat dat de plaat sterker maakt. De ketting lijdt te veel af en wordt naar mijn idee hoofdonderwerp.

Ik ben onder de indruk van de resultaten met simpele hulpmiddelen.

Tot welke diafragma, sluitertijd en iso combi's kun je zo komen ?
5D MKII, L 17-40 f/4, L 70-200 f/4 IS, Lowepro Flipside 300, Manfrotto 190B /488RC4.
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@stefan,addy en shorty, bedankt voor jullie leuke reacties :D

Over foto 1, ik zal nu ik meerdere mensen erover hoor, wat meer op de schaduwen letten in de foto door een pet of wat dan ook :o Stapje voor stapje naar de perfecte foto ;)

En dat de zwart wit omzetting contrastrijker mag dat kan wel kloppen heb dit gewoon ff snel gedaan door de saturatie helemaal naar beneden te zetten, dus zal dat zeker ook nog op de manier doen zoals jij het zegt ;)

EN ja de sluitertijden zitten meestal rond de 1/20 1/30 dus ja dat is dan het nadeel en meestal iso 100 of 200 anders vind ik dat er teveel ruis in kom en ja diafragma's verschillend, ligt eraan hoeveel scherptediepte ik in een foto wil en ja moet daar ook weer me sluitertijden op aanpassen of iso waarden dus ja eigenlijk verschillend maar meestal rond F 5,6 en sluitertijd 1/30
Hierdoor ben ik dus wel gedwongen om bijna al de fotos met statief te schieten das enige nadeel van de bouwlampen, denk dat als ik dalijk een studio heb dat ik gewoon lekker uit de hand kan schieten het nog veel lekkerder gaat allemaal !

Hier is de foto 6 in kleurversie

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159825[/img]
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
shortie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 10:25
WoonplaatsCOLON Hoeksche Waard

Ik vind die in kleur echt lekkerder kijken !
5D MKII, L 17-40 f/4, L 70-200 f/4 IS, Lowepro Flipside 300, Manfrotto 190B /488RC4.
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Netjes gedaan hoor, helemaal te bedenken dat de belichting met bouwlampen is gedaan. Foto 2 is voor mij de mooiste van de serie: scherpte, compo, kleur en uitstraling: nice :D

groetjes,

Suzanne
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bedankt voor de toelichting.

werk je met je toestel op statief en afstandsbediening of uit de losse pols ? indien losse pols chapeau met sluitertijden van 1/20"
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@ Suzanne, bedankt voor je reactie

@PDH65, uh ja geen dank ennuh sommige zijn gewoon zo op statief uit de losse hand indd en de rest gewoon met zelfontspanner op 2 sec, dan kan ik de statief gewoon loslaten en dat scheelt ook weer beweging

Groeten Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
Houdini
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:00
CONTACTCOLON

Hele gave platen heb je daar.
Zo zie je maar dat een massa licht heel veel doet.
Ik vind de belichting overtuigend goed, temeer omdat het van alle kanten op het model staat.
Waarschijnlijk heb je een redelijk kleine ruimte gebruikt.
Zal wel erg heet geweest zijn, vandaar ook de wat luchtigere kleding ;)
Canon 350d · 100-400 L IS USM · Bgrip · ir-control
Canon 550d · 12-24 AT Pro · 18-135 IS EF-S · rc-control
Speedlite 430EX · Sherpa tripod · Revue monopod · hoekzoeker
Panasonic TZ7 · Lowepro Rover AW II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

gaat goed zo ! Je hebt je witbalans lekker onder controle met die bouwlampen ! Keurig. Let wel even op je nabewerking, als je je achtergrond egaal maakt moet je ook echt alle vlekken weghalen. M.n. hoekjes en randen zit nog wel wat. Maar, gaat zo deur en gij zult spinazie oogsten !!!

groeten Martijn
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@ Houdini Bedankt voor je reactie, haha was indd lekker warm, maar daar hou ik vantevoren rekening mee door niet te veel te stoken op zolder, dus was gewoon lekker temperatuurtje, raampje op een kier dus dat zat wel goed, ze had het niet koud in ieder geval :P

@ Martinus

Bedankt voor je reactie, ja dat van die hoekjes enzo daar zit ik nog steeds mee, hoe kan ik dat nou beter zien, staan de instellingen van me beeldscherm niet goed ? Want op mijn scherm zijn ze helemaal wit namelijk, maar als ik ze weer op me iphone bekijk zeg maar dan zie ik indd dat ze nog niet helemaal goed wit zijn, waarom zie ik dat wel op me iphone en niet op mijn laptop ? Weet iemand dit ?
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar