[Verzamel] Tank S Rally + Sprint 19&20 mrt. 2010

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Heb al wat foto's voorbij zien komen en wist dat er meerdere EOS-ers zouden komen dus bij deze een verzameltopic voor je beste foto's.
Max. 5 foto's per post doen?
Alle foto's zijn klikbaar voor een groter formaat (1200x800)
#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Hebben we niet zo zin in typen vandaag :wink: ? Dikke 100 views en geen reacties :( Sommige foto's zit (veel) te veel ruis in, maar zo bagger zijn ze toch ook niet?
Of ben ik gewoon te ongeduldig? :D
Laatst gewijzigd door 1 op hirzo, in totaal 21 keer gewijzigd.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
nrtrally.tk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 10:34
WoonplaatsCOLON Barneveld
CONTACTCOLON

Laat ik eens reageren

Hirzo:
#1 Mooie pan, fijne kleur.. kan meer gecentreerd maar dat is echt smaak
#2 zelfde als 1 alleen imo beetje veel contrast
#3 ook redelijk veel contrast maar 1 2 en 3 zeker geen slechte fotos!
#4 mooi foto kan wat meer contrast denk ik
#5 geeft het weer en slechte omstandigheden super mooi weer.. alleen dat paaltje :S

Klinkt heel negatief maar zijn alleen maar kleine puntjes,, verder leuke serie!

Ik zal weinig fotos plaatsen het kaartje met de fotos van zaterdag is compleet dood.. al 3 proggies langs maar het werk niet :S
heb alleen mijn fotos van vrijdagavond nog.

Red spike heeft vrijdag avond mooie fotos gemaakt met een draadloos flits setje!
Canon 30D -EF 17-40 F4[color=red]L[/color] - EF 50 1.8II - EF-S 17-85 IS - EF 70-200 F4[color=red]L[/color] IS - Speedlite 580EXII - EG-200
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

nrtrally.tk schreefCOLONRed spike heeft vrijdag avond mooie fotos gemaakt met een draadloos flits setje!
En bedankt, nu moet ik ze wel laten zien :wink:

Hierbij even snel 2 resultaten van vrijdag, er is dus nog niets aangepast aan deze foto's.

Een van de eerste foto's die ik draadloos probeerde.
Afbeelding

Een resultaat iets later op de avond, deze had volgens mij ook zo gemaakt kunnen worden met de flitser op de camera.
Afbeelding

Nadeel van het draadloos flitsen (setje van nog geen €20,-) dat je veel foto's weg kan gooien.

Hieronder de eerste foto waarbij een rijder zijn auto op een waterbak klapt, gelukkig met rijders niets aan de hand
Afbeelding

Rest van de resultaten volgen zsm. zo ook mijn commentaar.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

@ Red_Spike
#1 Ben ik nog niet helemaal over uit, aan de ene kant tof, aan de andere kant vind ik het toch storen dat je die flitser zo in het beeld zie liggen.
#2 Op 2e gordijn geflitst? Hoop zelf bij de volgende keer rally ook een flitser te hebben, nog meer uitproberen :)
#3 Top qua moment, is wel wat aan de donkere kant.

Nog wat (meer) geexperimenteerd met langzame sluitertijden en gedeeltelijke lichtmeting (klikbaar):

1/80 - f/7.1 - ISO 100 - 190mm
Afbeelding

1/50 - f/8 - ISO 100 - 275mm
Afbeelding

1/25 - f/11 - ISO 200 - 225mm
Afbeelding
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

hirzo schreefCOLON@ Red_Spike
#1 Ben ik nog niet helemaal over uit, aan de ene kant tof, aan de andere kant vind ik het toch storen dat je die flitser zo in het beeld zie liggen.
#2 Op 2e gordijn geflitst? Hoop zelf bij de volgende keer rally ook een flitser te hebben, nog meer uitproberen :)
#3 Top qua moment, is wel wat aan de donkere kant.
#1 volledig met je eens, na een aantal mensen die de foto's gezien hadden heb ik het op zaterdagavond ook iets anders gedaan en ik merk dat ik het de volgende keer weer anders ga doen.
#2 jep op 2e gordijn, doe ik altijd bij autosport, met een lange sluitertijd, miste de snelheid een beetje, dus die heb ik beetje proberen te vangen door omgevingslicht
#3 ja ach, dat is aan te passen.

Hirzo
Scherpte zit wel goed bij je pan foto's, snelheid heb je goed vastgelegd en het contrast is lekker (iets te?) hoog.
Nu alleen de kunst nog om dezelfde sluitertijden te halen als je dichterbij staat. :wink:


Inmiddels zijn mijn foto's ook online op mijn site. Hier is de volledige crash te zien en zijn er van veel meer punten en auto's foto's te vinden.

Hier nog een kleine selectie waar ik graag commentaar op wil ontvangen.

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3 Hier mis ik de actie
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5 In mijn ogen een topper doordat er zo weinig scherp is en de snelheid er goed in zit
Afbeelding
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
Rikske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2008 11:53
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant

@Hirzo

Leuke foto's alleen mis ik wat variatie het zijn allemaal bijna pannings nu.
Foto 2 en 4 zijn de mindere in mijn ogen, de 2e is niet helemaal scherp en de 4e heeft volgens mij last van de bewerking (zie gras)
De 5e is echt een leuke, een doorkijk actieplaat 8)

Je 2e reeks is zeer knap aan die sluitertijd!!!!

@Red_Spike

Zeer leuk met die flitsers zie je spijtig genoeg niet genoeg.
Je 3 laatste foto's
Die eerste, ik ken de situatie niet maar dit ziet er toch een zeeeeer risky plaats uit!!
Qua foto prachtig actie moment die je daar hebt met perfecte scherpte en dat wiel van de grond super!!!
Enige -punt op deze foto is de achtergrond maar dit is persoonlijk.
Foto 2 prachtig moment weer hij drift als het ware de foto in.
Foto 3 is een zeer leuke hoek die je daar hebt, voluit op de gas en kont naar beneden.
Foto 4&5 zijn beide zeer gelukt in mijn ogen, heb dergelijke shots nog nooit gedaan en ziet er leuk uit.
Hoe gebeurd dit dan in combinatie met de andere flitsers er rond?

Groetjes
Eric
[url=http://www.flickr.com/photos/rikske_rikske/][color=blue]Flick[/color][color=red]r[/color][/url]
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Red_Spike schreefCOLONScherpte zit wel goed bij je pan foto's, snelheid heb je goed vastgelegd en het contrast is lekker (iets te?) hoog.
Nu alleen de kunst nog om dezelfde sluitertijden te halen als je dichterbij staat. :wink:
Kan zijn dat het contrast iets aan de hoge kant is. Vind het persoonlijk wel fijn, een tikje meer contrast erin.
Kan misschien ook aan m'n CRT monitor liggen? heeft volgens mij een lagere contrast-ratio dan een lcd/tft waardoor ik misschien iets doorschiet.
(of is dat onzin?)
Hopelijk eind april een fatsoenlijke eizo kopen, na de EF 70-300 van vorige week en de 430EX II die ik vrijdag ophaal zijn de centjes eerst weer op helaas :( :)

Jouw foto's:
#1 Lucky bastard dat je op zo'n plek mag staan :) Lekker scherp en toch nog iets wat op beweging lijkt in de wielen, fijne plaat maar toch jammer van de mensen in de achtergrond.
#2 Die komt mooi de bocht door, goed moment zo net met de achterkant in de berm, wel jammer van de man met het groene hesje, maarja, je hebt niet alles in de hand he. + Scherpte is niet optimaal?
#3 Misschien persoonlijk maar die was bij mij direct de prullenbak in gegaan, bij zo'n foto wil ik zelf altijd de voorkant scherp hebben.
#4 Heerlijk dynamisch, auto ook goed belicht, toffe plaat.
#5 na #4 een beetje mosterd na de maaltijd, het geheel is me ook net wat te donker.
Rikske schreefCOLONLeuke foto's alleen mis ik wat variatie het zijn allemaal bijna pannings nu.
Foto 2 en 4 zijn de mindere in mijn ogen, de 2e is niet helemaal scherp en de 4e heeft volgens mij last van de bewerking (zie gras)
De 5e is echt een leuke, een doorkijk actieplaat Cool

Je 2e reeks is zeer knap aan die sluitertijd!!!!
Klopt, ik ben redelijk los gegaan met pannen, ook omdat ik m'n net nieuwe lens (de EF 70-300mm IS USM) op dat gebied flink wilde testen.
Ben ook maar bij drie proeven geweest helaas, en de plekken waar we uitkwamen leenden zich goed voor pannen.
Beviel erg goed, dat pannen. De IS op mode 2 (alleen verticale correctie) werkte ook perfect, dat helpt toch echt wel hoor.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

@Hirzo:
Niet gek voor een eerste keer, al vind ik het contrast ook iets te bij het merendeel van de foto's. Rallyplaten mogen best van het beeld af knallen, maar het moet ook niet te gek worden :wink: M.b.t. het pannen: probeer je camera ook eens een keer wat schuin te houden, dan krijg je wat spannendere composities.

@Alexander:
Lekkere serie hoor, zitten echt platen bij om jaloers op te zijn. M.b.t. je flitsexperiment: probeer volgende keer de flitser eens gewoon op z'n voetje te zetten en schuif de wide-angleadapter eens voor de lamp. Dan krijg je een wat groter deel van de auto belicht en heb je waarschijnlijk ook niet zo'n felle lichtvlek op de grond. Foto 1 van Rene Kuipers mag bij mij trouwens echt zo aan de muur hoor :wink:
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Ik zie hier foto's voorbij komen met en sluitertijd van 1/50 op 275mm. Hoe weet je zo'n foto scherp te schieten? Uit de hand is dat niet eens te doen...
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Is wel te doen uit de hand. Zeker in een meetrekker. Dan wordt je zelfs alleen maar gehinderd door een monopod of een driepoot statief :wink:
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Is inderdaad uit de hand te doen zoals die foto van me waar je naar verwijst bewijst(de 350Z bedoelde je toch?), en 1/25 op 225mm lukte trouwens ook nog. Het is wel lastiger om een groot deel v/d auto scherp te krijgen (als ze niet vol v/d zijkant v/d auto zijn), wel erg van belang om je AF punt op de juiste plek te hebben, ik mik zelf persoonlijk dan op de voorkant v/d auto met een zelf gekozen scherpstelpunt.
Owja, ik werd natuurlijk wel geholpen door IS op mode 2, deze corrigeert eventuele verticale bewegingen (en onscherpte die daardoor ontstaat).
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

@ Joopie01
Het is wel zo leuk als je in een verzameltopic ook zelf wat comments geeft over andermans foto's i.p.v. alleen 13 foto's te 'droppen'.
Wat betreft je foto's zou ik zeggen 'less is more'. Veel van hetzelfde standpunt, ik zou dan de beste eruit pikken en de rest weglaten.
#1 Niet scherp op de voorkant + te snelle sluitertijd=bevroren wielen
#2 Net wat te donker wat mij betreft en die sluitertijd mag nog verder omlaag :)
#3 Die is wel fijn, belichting OK en een mooi overstuur momentje
#4 & 5 Niet echt bijzonder, zeker na #3
#6 Had ik toch echt weer een wat langere sluitertijd genomen (maar misschien ben ik wel een panning freak :) )
#7 Kijk, daar hebben we een mooi moment te pakken! lage standpunt erbij is ook goed.
#8 & 9 Niet heel bijzonder en #9 is wel erg donker
#10, #11 & #13 Van deze 3 ga ik voor de laatste, #13 Lijkt echt tof met die wielen, heeft deze nou zo veel camber of zitten die wielen een beetje los?
#12 Scherpte etc. zit wel goed, maar toch zou ik wederom een wat langere sluitertijd nemen zodat je wat gevoel van snelheid krijgt.


Zo, ik ben ook weer klaar met nog een aantal foto's.
(alles alleen in RAW geschoten, dus alles eerst door DPP, gevolgd door Photoshop)
Foto's zijn weer klikbaar voor 1200x800 formaat.

#9
Een Clio die sneller over de proef ging dan de Lancer.
Afbeelding

#10
Matching colors (auto & ton) + een mooie deuk :)
Afbeelding

#11
geen crop, vrij extreem contrast, maar vind deze zelf zo wel fijn.
Afbeelding

#12
En toen we vertrokken naar de volgende proef liep ik ook nog langs het punt waar Joopie01 langere tijd gestaan heeft, ook nog snel even een foto gemaakt:
Afbeelding
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Hirzo, 11 (Piet van Hoof) zou ik weg halen. Het extreme contrast doet zeer aan je ogen. :wink:
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Zo beter? (hier heb ik ook met een layer mask selective color op de voorruit zitten sleutelen zodat piet beter zichtbaar is, denk dat ik het uiteindelijk weer weghaal -ziet er toch net iets te gedesatureerd uit zo-, maar op zich heeft het wel iets)

Afbeelding
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Joopie01
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2009 19:15
CONTACTCOLON

@Hirzo,

Je hebt gelijk, normaal gesproken reageer ik ook wel op andermans plaatjes, was er alleen deze keer nog even niet van gekomen door omstandigheden.
Bedankt voor jou reactie in ieder geval met opbouwende kritiek.
Ik moet ook meer proberen andere standpunten in te nemen en langere sluitertijden te gebruiken bij de rallysport. Bij de F1 liggen de sluitertijden natuurlijk hoger, maar daar krijg ik wel beter de snelheid erin, kijk ook maar eens op mijn site.
Maar bij deze even een reactie op jou foto's:

#1 t/m #3 Goede scherpe 'panfoto's 'mooi van kleur en netjes de snelheid erin!

#4 Niet heel bijzonder, maar verder gewoon prima denk ik.
#5 Leuk de aktie weergegeven
#6 t/m 8 Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij 1,2, en 3, wel heel mooi scherp ook weer, zeker na het aanklikken van de foto's bij 1200x800. Dan zijn ze nog scherper zelfs lijkt het!
#9 leuke plaat, ook hier weer mooi de snelheid erin.
#10 leuke kleuren combinatie inderdaad :D
#11 Had ik weggelaten tussen de rest, slechte kleuren, ook na nabewerking, gewoon geen mooie plaat, sorry :wink:
#12 Herkenbaar punt inderdaad :D, erg strakke plaat, mooi contrast!

Je schiet zelf de je plaatjes met een Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM zie ik.
Ik ben van plan om steeds meer te gaan doen met autosport fotografie, ik schiet nu de plaatjes met een sigma 70-300 zonder is L usm of wat dan ook, eigenlijk geen goede lens voor dit soort foto's...
Zit te denken aan de Canon 70-200 f4 L USM, of de 70-200 f2.8 L USM, heb je hier misschien ervaring mee, of ken je mensen die hier ervaring mee hebben voor een goed advies?
Of heb je een heel ander advies, de lens die jij gebruikt heeft bv wat meer zoom wat ook erg prettig kan wezen......

Graag tot horens,
Grtz Joopie01.
Canon EOS 7D + grip | Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS | Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Manfrotto 679B + 234RC Monokop | http://www.fotoshowcase.nl | http://www.facebook.com/fotoshowcase.nl
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

@ Joopie,

Thnx voor je comments. 1 ervan roept nog een vraag op.
Het valt mij ook op - nu ik sinds kort op 1280x1024 werk i.p.v. 1024x768 - dat ik de foto's op 1200x800 (maak nu 2 versies, 1 op 1200x800 en 1 op 800x533 voor op fora/website) mooier scherp krijg dan op 800x533.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Wat betreft je vraag over de verschillende lenzen.
Je noemt 2 lenzen (de 70-200 f/4 + de f/2.8 variant) in een behoorlijk verschillende prijscategorie (500 euro v.s. dikke 1000 euro),
de 70-300 IS USM zit daar dan weer onder met een nieuwprijs van ongeveer 400 euro.
De hamvraag in eerste instantie dus: wat mag het kosten?
Heb je de extra 100mm v/d 70-300 niet nodig en wil je een dikke 1000 euro uitgeven? Dan de 70-200 f/2.8 L USM.
Toch wat krapper budget? Dan dus de 70-200mm f/4 L USM of de 70-300 IS USM.
Tussen deze 2 heb ik ook getwijfeld. Uiteindelijk - enkele weken terug- voor de 70-300 gegaan omdat ik bij KE een z.g.a.n. exemplaar voor 325 euro kon krijgen, met garantie.
En ook om de IS en de 100mm extra gaven bij mij de doorslag.
De IS op mode 2 is ideaal voor strakke panning shots moet ik zeggen.
Heb de lens dus nog maar kort, maar ben er zeer te spreken over.
Snel genoeg (soms 1e foto in burst mode niet scherp, maar de volgenden wel) en goed scherp, ook als je verder in de mm's gaat.

Hoop dat je er wat aan hebt zo.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar