Problemen met photoshop CS2

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik heb gisteren Photoshop CS2 gedownload, en nu heb ik er problemen mee. Om de een of andere reden krijg ik een foutmelding als ik Bridge probeer te openen. Maakt niet uit of ik dit vanuit Photoshop of direct doe. Ik neem aan dat het aan mijn PC ligt (een heel oud beesie). Het maatk me ook niet zoveel uit dat Bridge het niet doet.

MAAR: als ik probeer een raw file van m`n 300D te openen in CS2, krijg ik een melding "Could not complete your request because this is not the right kind of document". Van de Adobe website had ik begrepen dat ik wel direct uit Pohotoshop CS2 een raw file kon openen via met de Camera Raw functionaliteit (ook zonder Bridge...)

Kan iemand me hiermee helpen?

Groeten,

RiniB
Rugzak vol met apparatuur.....
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb net even getest, maar ik kan zowel rechtstreeks in CS2 als via bridge een CRW file openen.

Wat voor camera heb je? Ik geloof dat je voor de 350D de nieuwste RAW plugin moet downloaden.

mvg,
Frank
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Sullivan,

ik heb een 300D, dus daar kan het niet aan liggen. Om het zekere voor het onzekere te nemen had ik al de update gedownload, maar dat helpt ook niet.... :(

Misschien heeft iemand anders een idee, het lijkt net alsof hij de hele camera RAW plugin niet ziet....

Bedankt,

RiniB
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Heb je een upgrade geinstalleerd of een compleet nieuwe installatie? Zijn er andere programa's ingesteld in Windows die default gebruikt worden om bepaalde bestandstypen te openen?

Als je een upgrade gedraaid hebt, zou je eigenlijk eens moeten kijken of een volledig nieuwe installatie wel werkt. Verwijder oudere versies netjes van de PC (ook de Elements versies), alsmede programma's welke je toch niet meer gebruikt, herstart de PC en doe een nieuwe installatie?

Iets anders kan ik vanaf deze afstand ook niet verzinnen.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
dccm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 10:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

RiniB schreefCOLONIk heb gisteren Photoshop CS2 gedownload, en nu heb ik er problemen mee. Om de een of andere reden krijg ik een foutmelding als ik Bridge probeer te openen. Maakt niet uit of ik dit vanuit Photoshop of direct doe. Ik neem aan dat het aan mijn PC ligt (een heel oud beesie). Het maatk me ook niet zoveel uit dat Bridge het niet doet.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb de trialversie van internet gedownload, geinstalleerd, nummertjes ingetypt en PictBridge werkt niet. Krijg dezelfde foutmelding als RiniB.

Dan maar CS2 gede-installeerd en weer opnieuw gedownload en geinstalleerd en weer hetzelfde. Ik gebruik windows 2000, zou PictBridge daarmee misschien niet kunnen werken?
Canon EOS 50D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EOS 500N | Canon EF28-80/3.5-5.6 | Tamron AF 28-300/3.5-6.3 | Tamron AF 100-300/5-6.3 | Canon EF 50/1.8 | BP511 lookalike | Vosonic VP3310
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Dirk-Jan,

ik heb inderdaad nog wat oude versies van Photoshop op m`n PC staan. Ik zal nog eens proberen de hele zooi eraf te gooien en dan nog eens te installeren.

Ik laat het wel weten als dat helpt...

Groeten en bedankt voor de tip,

RiniB
Rugzak vol met apparatuur.....
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

RiniB schreefCOLONDirk-Jan,

ik heb inderdaad nog wat oude versies van Photoshop op m`n PC staan. Ik zal nog eens proberen de hele zooi eraf te gooien en dan nog eens te installeren.
Ik heb de oude versies er ook nog opstaan, ik ben bang dat dit niet helpt.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
Jan van Dalen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2004 23:15
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik heb XP met sp2 erop maar heb hier met Photoshop CS2 geen problemen mee.
Gr.
Jan
[size=75]Canon 20D en 50D en 5D MK2
Canon EF 70-200mm L USM |Canon 24-105 1:4 L USM| Canon BG-e2 grip | Canon 50m 1.8
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Heb precies dezelfde problemen.
Bridge opent niet en roept om een bepaald dll bestand. Na weer installeren nog steeds.
Die andere melding komt ook steeds terwijl hij wel uitvoert.
Vreemd gedoe.
Waarschijnlijk heeft het met instellingen van oude versies te maken die niet weg te krijgen zijn.
Programma's laten, zelfs na het deinstalleren, zoveel zooi achter.
groetjes,
Rob
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

'Geef mij even op welke.dll bestanden misschien kan ik ze sturen.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
XXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 22:09
WoonplaatsCOLON Beuningen (Gld)
CONTACTCOLON

RiniB schreefCOLONDirk-Jan,

ik heb inderdaad nog wat oude versies van Photoshop op m`n PC staan. Ik zal nog eens proberen de hele zooi eraf te gooien en dan nog eens te installeren.

Ik laat het wel weten als dat helpt...

Groeten en bedankt voor de tip,

RiniB
Heb je niet per ongeluk de RAW pluginn in de map van een oude versie geplaatst?
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

XXL, aangezien ik een 300D heb, zou de plugin gewoon geinstalleerd moeten worden met Photoshop CS2, en hoef ik daar niets aan te doen. Zoals al eerder gepost heb ik voor de zekerheid ook nog even de nieuwste versie van de plugin (eigenlijk voor de 350D) geinstalleerd, maar dat hielp dus ook niet.

@veldje63: heb jij een nieuwe PC, of net als ik een old-timer (heb maar een Celeron 466 mHz staan!)

Groeten,

RiniB
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Nee, ik heb een redelijk recente pc. Niet de laatste maar een AMD Athlon 2000+....

Het bestand waar om geroepen wordt is libagluc.dll

Denk zelf dat het grote probleem is dat er 'zooi' van photoshop cs is blijven hangen.

Het werkt verder allemaal en de browse versie is niet echt veel gebruikt maar het blijft wel een makke van een bedrijf als Adobe dat er niet gechecked wordt op eerdere versies. Hij installeert CS gewoon naast 7.0 enz enz.......
groetjes,
Rob
hansmb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2004 21:50
WoonplaatsCOLON maasmechelen,belgie
CONTACTCOLON

Ik had versie 7.0,cs en cs2 zonder problemen erop zitten.Toen ik 7.0 had gedeinstalleerd werden foto's in Bridge ineens standaard in Paint geopend!Vervolgens dit opnieuw moeten instellen,ik heb nu cs en cs2 zonder problemen naast elkaar op de pc.(xp pro zonder servicepack)
www.pbase.com/hansmb
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

veldje63 schreefCOLON Het bestand waar om geroepen wordt is libagluc.dll
Het bestand heb ik niet op mijn computer staan dus ik dat het niet met CS2 te maken heeft. Ik heb inmiddels Photoshop 6 en update 7 en ook CS verwijderd en geen problemen ondervonden.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik kan met CS2 (op WinXP pro met SP2) wel .crw files openen (van de 300d dus), maar .cr2 (van de 350D) kan ik niet openen. Hoe kan dit? Moet ik eerst een plug-in downloaden? Ik dacht namelijk dat de 350D in CS2 gewoon werd ondersteund.

[EDIT] ik gaf bij het zoeken de hoop al op , vandaar dat ik de vraag al postte, maar ik heb nu camera raw 3.1 gedownload en het werkt nu goed. [/EDIT]
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Wie van u, kan mij melden, wáár het bestandje
MSVCRT10.dll precies in de directory moet staan ?

Ik heb PS CS2 al eens opnieuw geïntalleerd, maar bij het opstarten maakt PS kenbaar, dit bestand te missen ... Flink doorenteren en PS opent alsnog en ik kom niet echt tegen problemen aan meen ik.. Maar het is iedere keer zo'n herrie bij het opstarten .... :twisted: :wink:
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volgens mij: .....\Optional Plug-ins\Ffactory
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Dat probleem had ik ook van alles gedaan en geprobeerd maar van ellende maar een update gekocht naar CS3 295 euro en nu dus geen probleem meer. (ook het betreffende dll bestand gaf geen resultaat in cs 2)
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

kan de directory zoiets zijn als:
Adobe(R) Photoshop(R) CS2\Goodies\Optional Plug-Ins\Ffactory ?

Het gaat mij met name om dat "Goodies" ... ik vraag me af of dat er tussenuit moet ...
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar