Fotoprinters

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Afgelopen zondag heb ik meegedaan met een fotocursus op de keukenhof. Ontzettend leuk (eerste prijs met mijn foto) en na afloop mocht je een aantal afdrukken maken op een Canon Selphy fotoprinter.

ik ben nu ontzettend gecharmeerd van zo'n printer omdat je volgens mij nu sneller een afdruk maakt als je eenmaal zo'n printer in huis hebt.
Nu merk ik eigenlijk dat ik alleen een afdruk maak van een foto als ik de vakantie foto's laat afdrukken en voor de rest eigenlijk niet.

Nu zag ik dat je ook een printer hebt van HP die volgens mij beter is. Heeft iemand ervaring met deze printers of kun je beter een normale inktjet printer kopen? Ze zeggen dat een foto uit een fotoprinter van Canon 100 jaar meegaat als deze in een album zit. Hoelang gaat een afdruk mee uit een normake inktjet printer?

HP Photosmart A820 of een Canon SELPHY CP790 bijvoorbeeld?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een goede inkjet-afdruk gaat heus niet minder lang mee hoor (pin me niet vast op een jaartje of tien)

De afdrukken van een inktjet zijn volgens mij wel goedkoper
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
www.rodejo.eu
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 21:44
CONTACTCOLON

Geen ervaring met de printers maar mijn ervaring is wel dat HP inkt duurder is dan Canon.


Gr.
Robbin
Foto's liegen niet, maar bedriegen soms wel.
[size=100] 2 x 50D - Speedlite 580EX - Speedlite 550EX - EF 50mm F1.8 II -Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Tamron 70-200mm f/2.8 Di LD Macro[/size]
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb een canon pixma mp 620, maar ook met de simpeler pixma,s kun je prima afdrukken maken. Hiervoor had ik een pixma mp 150, die deed het prima, maar deze die ik nu heb is draadloos te installeren in een netwerk. Canon is inderdaad een van de goedkoopste met inkt.
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Een canon Selphy gebruikt geen inkt, je bent erg beperkt in formaat etc.
Maar het is wel een leuk hebbedingetje.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar