Advies mbt tas oid voor camera tijdens huttentocht!

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Goedemorgen,

ik ga met een aantal vrienden van de zomer een huttentocht lopen in Oostenrijk. Ik wil graag mijn EOS 7D met de 24-70 lens meenemen, maar vraag me af of er een praktische oplossing is om dit naast de normale bepakking mee te nemen. Is er iemand binnen deze club die hierover even mee wil / kan denken?!

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Groeten uit een zonnig Heesch,

Ruud
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Toploaders van Lowe zijn prima; meerdere bevestigings- en draagmogelijkheden. Let wel op als je een batterygrip gebruikt: dan wordt het aantal passende toploaders nogal beperkt i.v.m. de "diepte" van body + grip.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
Johan87
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009 01:19
WoonplaatsCOLON Zwartewaal
CONTACTCOLON

Ik lees even mee, ik wil deze zomer voor de tweede keer gaan backpacken en vorig jaar was het niet echt ideaal.

Mijn 1000D is dan wel niet de zwaarste digitale spiegelreflex, maar toch zoek ik nog een goede manier om het makkelijk mee te kunnen nemen. Een soort snuittas (zo heet dat toch?) die aan m'n heupband van mijn rugzak kan worden bevestigd zou ideaal zijn, ik denk dat ik dus binnenkort maar eens met rugzak en camera naar een fotozaak ga om te kijken wat ze voor mogelijkheden hebben.

Betterygrip gaat niet mee, er moet aan de gewichtsbesparing gedacht worden.
Canon EOS 60D + grip | EF 70-200mm f/2.8 L IS USM | Sigma 10-20 f/4-5.6 EX DC | EF-S 15-85mm | EF-S 18-200mm | EF-S 55-250mm | EF 100mm f/2.8 USM macro | EF 50mm f/1.8 II
Speedlite 430EX II | Sigma EF-530 DG ST | Samsung WB 850 F
Johnalb

kijk voor de nodige insperatie een op de welbekende site
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Hier ook een bergsporter. Ga je op de tocht ook klettersteigen? Want dan is een heuptas niet handig. Bij de lange wandelingen zondermeer om je nek is ook niet handig, kost je een nekhernia.

Ik heb de polstering uit mijn fototas gehaald, in een dikke handdoek of lakenzak gewikkeld en in mijn gewone rugzak boven in gestopt. Wel lastig om te pakken en kost ruimte maar met klimmen en alpine is het lastig als je iets los aan je rugzak hebt hangen. Als je een topcase boven op je rugzak zet kun je niet meer bij je pikkel. En veiligheid voor alles natuurlijk!

Dus het is afhankelijk wat je op de huttentocht gaat doen, alleen wandelen of ook klimmen of klettersteigen.
Laatst gewijzigd door 1 op linda, in totaal 25 keer gewijzigd.
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Ik heb een Lowepro slingshot.

Eventueel onnodige fotozaken eruit en je kampeerspullen erin. Kan je onderweg altijd makkelijk bij je camera. Voor lange tochten weet ik niet of de eenbandsdrager comfortabel blijft. Op de korte stukjes prima equipment.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Een volle Slingshot gaat ontzettend vervelend zeer doen. In ieder geval, daar heb ik last van als ik volbepakt naar Schiphol ga. Bovendien... kampeerspul in 'n Slingshot blijft dan beperkt tot schone onderbroeken en beperkt toiletgerei.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Een slingshot is definitief niet goed. Je kunt dan niet je gewone rugzak meer dragen.
Hoe veel eigen spullen moet je dragen en hoeveel liter is je rugzak?
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet nog een rugzak gaan kopen. Als ik kijk naar de site van de NKBV dan zou een rugzak van 40liter moeten volstaan. De tocht die we willen doen in het Karwendel gebergte eind augustus:

Zondag: Aankomst in Seefeld (overnachten in pension)
Maandag: Nördlinger Hütte (hoogstgelegen hut in Karwendel!)
Dinsdag: Solsteinhaus
Woensdag: Pfeisshütte
Donderdag: Bettelwurfhütte
Vrijdag: Afdalen naar Insbruck en openbaar vervoer naar Seefeld.
Zaterdag: Vertrek

Mijn broer is sportleraar en heeft verschillende jaren ervaring met dit soort tochten, voor mij wordt dit de eerste keer. Verder gaan mee 1 vriend met verschillende jaren ervaring en een zoon van 15jaar.

Ik heb naast de 24-70 ook nog de 70-200 2.8 IS, maar vanwege het gewicht neem ik die toch maar niet mee!

Zal in ieder geval eens kijken naar die toploaders van Lowepro, evt. nieuw advies n.a.v deze aanvullende info is natuurlijk van harte welkom!

Groeten,

Ruud
Gebruikers-avatar
ikke dus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2009 18:26
WoonplaatsCOLON tussen de struiken

Wbt de rugzak, ik weet niet of je aan een 40 liter genoeg heb.
Slaapzak, extra set droge kleding, eten en drinken voor onderweg en ik weet niet of je in de hutten kunt koken anders komt er nog een brander bij, en evt een matje om op te slapen.
Maar als je een rugzak een maat groter koopt, bv een 55 liter, dan heb je evt nog ruimte om een lens in de rugzak mee te nemen.

Wat mij wel slim lijkt is, om te kijken of je rugzak op de voorzijde van de schouderbanden 1 of 2 D-ogen, per band heeft.
Hier kun je evt dan een snuittas met een paar musketonhaken aan vast maken, zo heb je je camera toch snel bij de hand, maar ook je handen vrij als het nodig is
Op zoek naar mijn 2de perfecte foto. De eerste is mislukt.
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

40 liter is inderdaad niet erg veel als er geen faciliterende hutten zijn. De optie die mijn voorganger schrijft is dan wel de meest logische als er geen klim of klettersteigroutes tussen zitten.

Wel een heel mooi gebied! Heel veel plezier!
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik zou zelf een Think Tank Holster 20 nemen.

Hier zou je body met 24-70 en zonnekep omgekeerd in moeten passen. Wanneer je de onderkant verlengt door open te ritsen past ie er ook in met de zonnekap schiet klaar. De 70-200 zou hier ook in moeten passen met zonnekap omgekeerd.

Je kan afhankelijk van wat je aan het doen bent zelf uitmaken of je kiest voor een klein handzaam formaat of dat je snel schietklaar bent.

Een body met een dergelijke zware lens aan je rugtas riem hangen heb ik zelf wel eens geprobeerd maar daar werd ik niet heel vrolijk van, ik zou eerder kijken of je niet een paar riempjes kan regelen waarme je em o.a. aan de schouderbanden voor je buik hangt, dan schuurt er niks aan je benen als je loopt.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Dank voor jullie tips & adviezen, leuk om te merken dat je zo aan alle kanten geholpen wordt!! :lol:

ik ga proberen om de Think Tank en de Lowepro Toploader eens in het echt te bekijken, en dan uit te maken welke het zou moeten worden. Nog 1 vraag aan de mensen met meer ervaring: Ga ik mijn 70-200 2.8 IS erg missen als ik hem niet mee zou nemen (of ga ik me ontzettend ergeren aan het extra gewicht wat ik mee moet sjouwen :twisted: )

Verder ook maar in 1e instantie richten op 55ltr rugzak.

Groeten,

Ruud
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ben er nog nooit geweest dus wat betreft het kans om bepaalde platen wel of niet te kunnen maken heb ik niet veel te zeggen, maar ik denk dat anderhalve kilo extra behoorlijk scheelt. Misschien kun je proberen of je ergens een 70-200 F4 kunt lenen (huren zal wat moeilijk gaan, denk ik). Heb je wel dat bereik en de bekende robuustheid/sealing (de IS-versie wel, de non-IS heeft dat niet), maar het scheelt ruim de helft in gewicht.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Dianick
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 10:44
WoonplaatsCOLON Earth - 04 14'29.26"N ----> 52 03'10.60"E

Die webpagina von Taschenfreak
Immer viel spass om auch dort eens zu koeken. 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar