Toyota Supra

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Laat ik hier ook weer eens een shootje plaatsen..

Van afgelopen zaterdag.

400pk Supra Twin Turbo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Laat al je schroom los en barst los over wat je mooi vind aan de fotos, wat je anders had gedaan of anders had willen zien.
Kortom, comments & critics are more than welcome!
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

WAUW :o

Ik ben zelf gek van automotive fotografie, doe het zelf ook op zn tijd.
En deze bevallen mij HEEL goed.

1 ding alleen, ik vind bij foto 2 de geel/goud lak wat teveel gesatureerd, deze komt niet overeen met de overige 2 foto's.

Zou je heel misschien een tipje van de sluier kunnen oplichten over hoe je de 1e foto gedaan hebt? :roll: Die is heel erg goed gelukt

EDIT:
Ik denk dat het andersom is, er ontbreekt juist wat kleur in nummer 1 en nummer 2 is tov nummer 3 ietsje uitgeschoten :wink:
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Op foto 1 zou er eigenlijk links 1 mm extra beeld moeten zitten voor het bandenspoor. Dat lichte vlak naast de koplamp trekt erg veel aandacht.

Ik zou volgende keer als je deze auto fotografeerd het kenteken voor eraf halen.

Voor de rest vind ik het een erg mooie foto, mooie kleuren, mooie beweging. Klasse
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

op foto 1 vind ik de hoek mooi van de auto maar de blauwe lucht erg overtrokken.

foto:2 de achtergrond vind ik totaal niet spreken en erg druk hierdoor word mijn oog steeds naar de achtergrond getrokken.

foto:3 ook hier vind ik de achtergrond niet mooi.


kortom de compositie vind ik wel netjes maar de omgeving doet erg afbreuk ik weet zeker dat je met deze auto mooiere foto's kan maken in een andere omgeving.


mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Rotary
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2010 14:07
CONTACTCOLON

Erg gave fotos!

Vooral foto 2 is enorm vet!

Toffe wagen ook :)
Canon EOS 60D | EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | EF 28mm f/2.8 | Speedlite 430EX II | Flickr.

DoriGazo.nl :D
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Slipstream schreefCOLONWAUW :o

Ik ben zelf gek van automotive fotografie, doe het zelf ook op zn tijd.
En deze bevallen mij HEEL goed.

1 ding alleen, ik vind bij foto 2 de geel/goud lak wat teveel gesatureerd, deze komt niet overeen met de overige 2 foto's.

Zou je heel misschien een tipje van de sluier kunnen oplichten over hoe je de 1e foto gedaan hebt? :roll: Die is heel erg goed gelukt

EDIT:
Ik denk dat het andersom is, er ontbreekt juist wat kleur in nummer 1 en nummer 2 is tov nummer 3 ietsje uitgeschoten :wink:

Over de eerste foto; Er staat nog een topic van de rode NSX die Dimer geschoten heeft. Die heeft het op dezelfde manier gedaan als dat ik doe.
Hij legt het in zijn topic haarfijn uit. Take a look!

Je hebt gelijk over de tweede foto, de eerste heb ik heel erg me best op moeten doen omdat deze tijden de RIGshot erg overbelicht was. Was al blij met het resultaat zo..

De tweede foto heb ik idd iets (teveel??) gesatureerd. Eigenaar wou dat ik zijn kleur wou laten 'poppen'.
Op foto 1 zou er eigenlijk links 1 mm extra beeld moeten zitten voor het bandenspoor. Dat lichte vlak naast de koplamp trekt erg veel aandacht.

Ik zou volgende keer als je deze auto fotografeerd het kenteken voor eraf halen.

Voor de rest vind ik het een erg mooie foto, mooie kleuren, mooie beweging. Klasse
Die ene mm geef ik je gelijk in. Was lastig omdat doordat er 4 filters op de lens zaten zag je die zitten in de hoeken op 10mm. Dus moest croppen, en kon net die ene mm er niet op krijgen.

Good call over de kentekenplaat. Helaas hadden we maar 30minuten op dat terrein (anders ging het hek dicht) dus niet echt aan gedacht.

op foto 1 vind ik de hoek mooi van de auto maar de blauwe lucht erg overtrokken.

foto:2 de achtergrond vind ik totaal niet spreken en erg druk hierdoor word mijn oog steeds naar de achtergrond getrokken.

foto:3 ook hier vind ik de achtergrond niet mooi.


kortom de compositie vind ik wel netjes maar de omgeving doet erg afbreuk ik weet zeker dat je met deze auto mooiere foto's kan maken in een andere omgeving.
Boss Hogg, ben het met je eens over de lucht, die is ff TE.

Erg gave fotos!

Vooral foto 2 is enorm vet!

Toffe wagen ook
Thanks Rotary !
Het is zeker een vette wagen, komt ook als een raket uit de startblokken.. Die 400 peekaatjes op de achterwielen geven je ingewanden een goede trap haha.

Binnenkort word het 3 liter Twin Turbo blok omgebouwd naar een Big Single Turbo engine. En dan gaat er een aardige bak PKs bijkomen.
Cant wait ;)
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Haha, 1 op de 100 die hier wat achterlaat :lol:
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Foto 1 vind ik enorm geslaagd. Erg mooie foto.

De andere twee (met name 3) een beetje 13 in een dozijn. Niet slecht maar ook niet bijzonder. (en dan met name door de achtergrond)
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Hey Jordy jij ook hier ;)
Mooie plaatjes en ze worden steeds beter.Maar de 3 e vind ik wel de beste in mijn ogen
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

JorDinhO schreefCOLONHaha, 1 op de 100 die hier wat achterlaat :lol:
Ja wen er maar aan, ik zit meer in de americanen en hotrod scene qua auto fotografie, en zet hier al niet veel meer neer om die reden.

Maar je foto's.
Vind 1 wel gaaf gedaan, zal zeker eens gaan lezen bij het onderwerp je meld.
En ja een bouwplaats of iets werkt altijd wel goed in combi met áuto's, leuke serie.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Supra van Maus.. ik ben benieuwd hoe lang hij deze blijft houden :P

De rig shot is netjes, maar je ziet nog heel duidelijk een wat donkere vlekken zitten boven de motorkap net als naast de koplamp de schaduw? van de rig.

Bij #2 klant de kleur er wel uit zoals je eigenaar zou willen, maar in vergelijk met foto 1 is de auto nu geel geworden ipv brons?
De donkere spaken van de wielen zijn nu niet zo goed zichtbaar jammer dat dit er niet wat beter uit komt.

#3 Het is hier erg druk op de foto en links nogal wat storende elementen.

Als ik zou mogen kiezen.. foto 2 is mijn favoriet :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Mooie foto's!

Ik kan me goed vinden in de kritieken hierboven :)
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar