Oefening / Demo KNRM UPDATE

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
voermanb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2007 12:01
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Ik was zaterdag op het strand bij Egmond toen dit ineens voor mijn lens gebeurde.

Belichting aangepast en horizon rechtgezet (Na opmerking Jeroen)

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163510[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163511[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163513[/img]

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163514[/img]

5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163515[/img]

6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163516[/img]

Bedankt voor het kijken.
Laatst gewijzigd door 4 op voermanb, in totaal 24 keer gewijzigd.
Canon EOS 50D, Canon EOS 30D,Canon Speedlite 430EX II, Canon EF 70-200mm f/4 L USM Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Nou je viel met je neus in de boter, Mooie serie Je hebt de actie mooi vastgelegd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nu alleen nog correct weten te belichten, recht te fotograferen en weten dat het bij helikopters vaak mooier is als je een langzamere sluitertijd gebruikt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
voermanb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2007 12:01
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONNu alleen nog correct weten te belichten, recht te fotograferen en weten dat het bij helikopters vaak mooier is als je een langzamere sluitertijd gebruikt.
Wat weer een heerlijke opbouwende kritiek.

Als ik een langere sluitertijd had gebruikt had je waarschijnlijk als opmerking gehad dat ze bewogen zijn en niet scherp enz enz enz.

De belichting heb je een puntje maar ook dat zou je ook anders kunnen brengen, ik vind je vaak erg denigrerend overkomen en ik snap niet zo goed waarom je dat doet.
Canon EOS 50D, Canon EOS 30D,Canon Speedlite 430EX II, Canon EF 70-200mm f/4 L USM Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De kritiek van BossA is natuurlijk leuker om te horen, maar daarmee zul je niet correcter gaan belichten.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
voermanb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2007 12:01
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONDe kritiek van BossA is natuurlijk leuker om te horen, maar daarmee zul je niet correcter gaan belichten.
Het gaat mij niet om de kritiek beste Jeroen, het gaat om de manier waarop je het brengt.

Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen als ik dat erg zou vinden dan zou ik hier allang niet meer komen.

Maar deze bovenstaande reactie van jouw kant is precies wat ik bedoel.
Canon EOS 50D, Canon EOS 30D,Canon Speedlite 430EX II, Canon EF 70-200mm f/4 L USM Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Sjeemig zeg... je post in "Showcase", niet in testcase. Dat je dan ietwat kortaf commentaar voor je kiezen krijgt kun je verwachten als je dit soort fouten maakt.

Inhoudelijk (ik ga niet in op het beeld want het is volslagen duidelijk dat het gaat om de Registratie van de gebeurtenis en niet om de fotografische kwaliteiten) heeft Jeroen wel gelijk. En als je met langere sluitertijden bewogen beelden krijgt maar die wel nodig hebt voor beweging in de wieken, dan moet je domweg constateren dat het fotografisch geen moment is voor topfoto's.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Misschien geheel en al off-topic, maar ik vond het commentaar van fotojeroen ook behoorlijk onvriendelijk. Er is wellicht best het een en ander aan de foto's van TS te verbeteren, maar dat kan ook wat opbouwender gemeld worden. Een moderator is weliswaar scheidsrechter op een forum, maar "moderate" betekent ook gematigd.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Bobcom, Maar als je je foto's in Showcase zet, Dan mag je er wel een beetje van uit gaan dat je ook een beetje opgelet hebt hoe je fotografeert. En dat je je belichting horizon enz wel in orde hebt.
Kijk hier maar eens voor de richtlijnen voor showcase.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=46296
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Volgens mij herhaald Jeroen enkel wat TS zelf zegt. TS zegt dat hij de horizon en de belichting heeft aangepast achteraf. Jeroen zegt de TS dit vooraf te doen. Als je daar al niet tegen kunt moet je maar niet posten en al helemaal niet in Showcase.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
voermanb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2007 12:01
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

En als je had opgelet dan had je geweten dat ik dit na de opmerking van Jeroen had gedaan. Maar ik zal het nog even aangeven in de openingspost.

Verder had je ook kunnen lezen dat ik het helemaal niet erg vind om kritiek te krijgen, liever wel dan niet ik hoop daar van te leren, maar dat het mij om de manier van kritiek geven ging.
Canon EOS 50D, Canon EOS 30D,Canon Speedlite 430EX II, Canon EF 70-200mm f/4 L USM Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

voermanb schreefCOLONEn als je had opgelet dan had je geweten dat ik dit na de opmerking van Jeroen had gedaan. Maar ik zal het nog even aangeven in de openingspost.

Verder had je ook kunnen lezen dat ik het helemaal niet erg vind om kritiek te krijgen, liever wel dan niet ik hoop daar van te leren, maar dat het mij om de manier van kritiek geven ging.
Drink eerst ff een bakkie water voordat je mensen ervan beschuldigd niet te lezen en opletten.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar