Gebruik CF kaart

ModeratorCOLON Global Moderators

Wie gebruikt welke CF kaart Grote GB's

2GB
5
5%
4GB
34
31%
8GB
37
34%
16GB
29
27%
32GB
4
4%
64GB niemand denk ik
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmenCOLON 109
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik heb 3x 8 gig en nog 1x 4 gig.
Dit zijn allen Sandisk kaarten. Er zullen vast nog andere goeie merken zijn maar wat de boer niet kent....;).

@bobvanduin....wat zou jou het boeien hoeveel gig aan foto's een ander maakt en hoeveel gig aan kaarten ze hebben! Vind het zeer irritant dat je mensen zou erg jou mening opdringt!

Misschien is het een idee om weer on-topic te gaan ;)...de vraagstelling was tenslotte hoeveel kaarten je van hoeveel gig in bezit hebt.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Bob,

Ik begrijp nog steeds niet waarom je je daar zo druk over maakt. Ik maak soms ook 10 achter elkaar van dezelfde eend. Die eend blijft namelijk niet stilzitten dus als ik probeer om de tijd ervoor te nemen is de vogel al gevlogen.

Laat iedereen toch lekker doen wat hij/zij wil met de geheugenkaartjes. Jij wordt toch ook niet bekritiseerd dat je er een uur over doet om een foto te nemen terwijl de rest van de groep lekker door wil lopen? Bij wijze van dan.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Hallo dit gaat over CF kaarten hoor :lol: de hoeveelheid in bezit moet ieder voor zich weten het ging er mij om wie wat aan GB's heeft. en behandel de forum leden als je camera dus zuinig :shock:

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
kier
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2010 18:57

Ik heb één kaartje avn 4GB.

Als ik gewoon rond loop en de camera mee heb schiet ik er redelijk op los. Maar ga ik met een bepaald doel ergens heen dan houd ik het aantal foto's juist erg beperkt. In beide gevallen kan ik het ruimschoots af met 4BG.

Misschien is het wel verstandig om een keer een backup kaartje te kopen.
[url]http://www.goudinwisselen.nl[/url]
kier
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2010 18:57

Ik heb één kaartje avn 4GB.

Als ik gewoon rond loop en de camera mee heb schiet ik er redelijk op los. Maar ga ik met een bepaald doel ergens heen dan houd ik het aantal foto's juist erg beperkt. In beide gevallen kan ik het ruimschoots af met 4BG.

Misschien is het wel verstandig om een keer een backup kaartje te kopen.
[url]http://www.goudinwisselen.nl[/url]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, dus dit topic is er enkel om op te scheppen hoeveel GB je hebt, maar je mag niet discuseren over hoe je het gebruikt :roll: kijk dan ook even naar de topictitel mensen......
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

discuseren? Ik zie maar 1 persoon die zijn mening door wil drammen bij de rest en er niet zo goed tegen kan dat men dit niet snapt.

Zoals eerder al gevraagd...on-topic verder ;).
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Natuurlijk mag en kan je discussiëren Bob, maar het is wel hoe je dat doe he :? Ik kan ook wel een topic opzetten over hoe men de foto's overzet op de pc via card reader enz enz

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Back on-topic :

Ik heb een whopping 8GB kaartje in mn camera zitten. 8)
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

bakaloko schreefCOLONBack on-topic :

Ik heb een whopping 8GB kaartje in mn camera zitten. 8)
whopping? dat merk kende ik nog niet... :wink:

hier ook 1 X 8GB +4GB+4GB+2GB+1GB

8GB zit altijd in de camera (40D)
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ok, dus dit topic is er enkel om op te scheppen hoeveel GB je hebt, maar je mag niet discuseren over hoe je het gebruikt kijk dan ook even naar de topictitel mensen......
Nee, Bob. Er staat "Wie gebruikte welke CF kaart", niet "Wie gebruikt welke CF kaart en hoe".

Dat het een redelijk onzinnig topic is ben ik wel met je eens.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gripen schreefCOLON
Ok, dus dit topic is er enkel om op te scheppen hoeveel GB je hebt, maar je mag niet discuseren over hoe je het gebruikt kijk dan ook even naar de topictitel mensen......
Nee, Bob. Er staat "Wie gebruikte welke CF kaart", niet "Wie gebruikt welke CF kaart en hoe".

Dat het een redelijk onzinnig topic is ben ik wel met je eens.
Nee, topic titel is letterlijk :
Gebruik CF kaart
:wink:

Als discussie wordt uitgesloten op een discussieforum is het inderdaad erg onzinnig ja, maar blijkbaar schept men inderdaad liever op. Ik ben benieuwd wanneer het topic komt met: "wie heeft de grootste". Maar we moeten oppassen, we mogen hier alleen maar het aantal gb´s neerzetten, meer niet.

Ander vraagje dan aan TS: "wat wil je bereiken met deze informatie?"

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Een beetje discussie waarom je zoveel GB's hebt en wat je ermee doet mag van mij best.

Mijn keuzen voor 2 x 8GB (EX III) was mede het 1080P filmen wat toch snel veel ruimte inneemt!
Plus de Extreme III's waren net ff wat sneller dan mijn "oudere" Ultra II's voor de grotere dataoverdracht nu.

De 4 + 2 + 1 GB (Ultra II) had ik al in de loop van de jaren opgebouwd met oudere EOS-en (300D-20D-30D).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Je hebt gelijk vwb de titel maar iedereen reageert op de poll, daar gaat het tenslotte om, en die heet toch echt "Wie gebruikte welke CF kaart".

Leren lezen is één ding, begrijpend lezen een tweede. :wink:
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Voor de 7D en 5DmkII 2x16GB
Afbeelding
Voor de 1DmkIII 's gebruik ik 4 of 8GB CF/SD
Afbeelding
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gripen schreefCOLON
Leren lezen is één ding, begrijpend lezen een tweede. :wink:
kun je er leuk een knipoog bij zetten hoor, maar die opmerking vind ik behoorlijk beledigend. Maar ik ben weg hier, mij te veel hormonen aanwezig. Ik lees je reactie wel per pm gripen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Bob. je heb volgens mij wel gelijk hoor :) er staat inderdaad GEBRUIK CF KAART en bij de poll staat wie gebruikt welke CF kaart in GB's
en wat een ander schrijft moet je je niet zo aantrekken, jij schrijft ook wel dingen zo als opscheppen over wat men heeft. maar dat zie ik niet zo.
Dus ga door met discussiëren :lol:
en daar bij heb ik gekozen voor een 32 Gb kaart i.v.m filmen. begrijp je

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

1x Sandisk Extreme III 2GB
2x Sandisk Extreme III 4GB

Als ik 'n beetje m'n best doe gaat dat op één dag prima vol. Denk dan aan Schiphol (en dus ook deels foto's maken voor de nummertjes, spotten en verzamelen hoort er voor mij ook bij) en kleinere concerten (muziekavond, plaatselijke festivals, etc).

Verder, om de (goede) discussie van Bob nog enigszins 'alive and kicking' te houden, neem ik sommige foto's inderdaad vaker om zeker(der) te zijn van een goede. Dat is dan (vind ik) niet uit luiheid, maar meer omdat ik met een vrij lange sluitertijd bezig ben (en de ISO niet omhoog wil) en geen statief bij de hand heb. Ander voorbeeld zijn optredens, waarbij het (in ieder geval voor mij) niet te doen is om zo snel op bepaalde wisselende lichtomstandigheden te reageren. Burst erop, lichtmeting 'los' en wachten totdat dat spotlight aangaat, dus.

Aan de PC dan, om die vraag ook mee te nemen, heb ik in totaal ruim 3TB aan opslagruimte: intern 2 x 320GB, extern één schijf van 500GB en één van 2TB (LaCie BigDisk). Daar zit krap 2TB van vol, plus 200GB aan essentiële back-up (documenten, websites en foto's). Van de zomer ga ik daar waarschijnlijk in snoeien, komt er een NAS puur voor back-up (maar dan ook van muziek en dergelijke) en kan de 500GB-HDD er misschien uit / vervangen door 'n giga-USB-stick.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik heb standaard een kaartje van 4 Gig in mijn camera zitten, volgens mij van het merk Trancend oid. Werkt iig feilloos. Ik heb een back-up kaart van 2 Gig (zelfde merk). Verder moet ik ergens nog een 512mb een 32mb en zelfs een 8mb kaartje hebben maar die worden niet meer gebruikt :wink:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLON32mb en zelfs een 8mb kaartje hebben maar die worden niet meer gebruikt :wink:
Wel stoer als je daarmee op pad gaat. Wedden dat je met de beste foto thuiskomt?! 8)
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar