test horloge

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Van de week heb ik een lichttentje gekocht en ben ik wat wezen testen met twee flitsers en mijn 180 mm macrolens. Ik heb diverse opnamen gemaakt van allerlei voorwerpen waaronder mijn horloge (heel fel oranje)

Hier een onbewerkte opname van iets verder af om het horloge te laten zien.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=164018[/img]

En hier dan een uitsnede, ik vind het moeilijk om te bepalen welk deel van het horloge het mooist is voor de foto, de vraag is dus, welke uitsnede had ik beter kunnen kiezen en waarom?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=164019[/img]
Gebruikers-avatar
efgee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2009 11:59
WoonplaatsCOLON Oosterwolde

Ik vind foto 1 qua uitsnede beter dan foto 2.
Foto 2 staat het getal 3 er half op en ik zou de lijnen er ook in z'n geheel op zetten. Ik zie op foto 2 heel veel ruis. Hoe hoog had je de iso?

groet,
Fokke
[size=75]Canon 40D, Canon 28-135 mm IS USM. EF 70-200mm F/4[color=red]L[/color] IS USM
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

mitchell, ik vind beide foto's eigenlijk niet zo geschikt, omdat bij foto 1 onderaan net een stukje randje van het horloge mist, en bij foto 2 idd de datum er maar half op staat. Wellicht in dit geval de datum er helemaal afhalen?
Idd veel ruis op foto 2, dat is jammer!

Overigens wel een mooi horloge en het oranje van de wijzerplaat komt erg sterk naar voren!
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Welke uitsnede? Geen van beide. :(
Ik had persoonlijk gewoon de horloge rechtop gezet (dus met de 12 naar boven) en hem in portrait-stand gefotografeerd. Maar dat wel helemaal erop.
Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Alvast bedankt voor de reacties.

Foto 1 is alleen om te laten zien hoe het horloge eruit ziet, de vraag is dus, hoe maak ik een mooie foto van een horloge; welk deel, welke uitsnede etc.

Beide foto's zijn gemaakt met iso 100 trouwens.

Foto 2 was ook een vlug een testshot om wat te proberen met de twee flitsers. Ik heb er geen ervaring mee. De tent is 80x80x80 centimeter, het gaat om twee metz flitsers, dus eentje moet op de camera blijven zitten om de andere aan te sturen, alleen waar plaats je die flitsers voor een mooi resultaat? En met welke instellingen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar