Camera menemen naar festivals?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Beste mensen,

Ik ga over 2 weken naar Pinkpop en in Augustus naar Sziget Festival in Boedapest. Ik wil heel erg graag naar beide festivals mijn 450D meenemen.

Wat Pinkpop betreft staat er op de website dat camera's met losse lenzen verboden zijn op het festival terrein zonder dat je toestemming hebt gevraagd aan de organisatie. Zal wel om commerciële redenen zijn of iets dergelijks.
Mijn eerste vraag is: Heeft iemand ervaring met dit probleem? Toegang geweigerd als ze zien dat je een degelijke camera hebt of iets dergelijks.

Tweede vraag: Is het verstandig om mijn materiaal mee te nemen? Heeft iemand ervaring met diefstal?

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven!

Alvast bedankt,
Rens
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Waarom neem je geen contact op met de organisatie?

Email adres staat gewoon op de website: info@szigetfestival.nl
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
drevdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:15

Het gebeurt inderdaad dat de toegang tot Pinkpop ontzegt wordt als je met een (in de ogen van de security) professionele camera het terrein op wil. Ik zou het risico niet nemen in ieder geval. Ook worden er elk jaar tenten opengesneden op de festivalcampings en je hoort altijd dat er dan waardevolle spullen als camera's, mobiele telefoons e.d. gestolen worden. Ze zult dus dag en nacht letterlijk aan je camera vast moeten zitten. Mijn advies is dus: neem een goede compact camera mee en zoek het risico niet op. Ikzelf neem altijd het broodnodige aan waardevolle spullen mee (1 bankpas en wat cash ;-) ).
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Een bekende van me is vorig jaar naar Rockwerchter geweest en daar was het geen probleem. Hij had dan wel zijn analoge camera meegenomen, maar ook gewoon met een aantal lenzen etc. Om zeker te zijn zou ik echter gewoon even mailen, zoals ahaverkamp al voorstelt.

Wat betreft diefstal: dat hangt voor een groot deel ook van jezelf af he. Op zo'n festival moet je extra goed op je spullen letten lijkt me zo. Desalniettemin zou ik sowieso een goede verzekering afsluiten voor je spullen. Niet alleen voor festivals, ook op andere plaatsen kunnen je spullen gejat worden :wink: Ik heb voor 8 euro per maand een soort van supplement op de inboedelverzekering afgesloten (zodat mijn spullen ook buiten de deur verzekerd zijn) tegen hele gunstige voorwaarden. Hoeft niet duur te zijn dus...
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Het lijkt me niet dat je je voor 8 euro kunt verzekeren tegen diefstal van je SLR uit je tent, op een festival, op een plek waar iedereen weet dat je de kans loopt om bestolen te worden. Je aanvaardt immers het risico dat je apparatuur gestolen wordt, door het in een niet-afsluitbare tent te plaatsen. Nog even afgezien van het feit wat er kan gebeuren als er wordt gecrowdsurfd of als er flink wordt geduwd en getrokken. Niet ongebruikelijk, vooraan. Ik ben benieuwd welke verzekeraar dergelijke claims zal dekken!

Als jij straks weer terugloopt naar je tentje om je camera terug te brengen (omdat er net toevallig een vervelende security-man bij de ingang stond, die de regels wel erg letterlijk neemt), weet onderhand de halve camping dat jij met dure foto-apparatuur rondloopt en zullen ze ook je tentje weten te vinden.

Je kunt de mazzel hebben dat het je meezit, maar het kan ook tegenzitten. Dat is gelukkig een risico dat je zelf kunt afwegen. Succes ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Deos schreefCOLONHet lijkt me niet dat je je voor 8 euro kunt verzekeren tegen diefstal van je SLR uit je tent, op een festival, op een plek waar iedereen weet dat je de kans loopt om bestolen te worden. Je aanvaardt immers het risico dat je apparatuur gestolen wordt, door het in een niet-afsluitbare tent te plaatsen.
Pretendeer ik dat mijn verzekering dat dekt dan? Ik zeg gewoon dat het sowieso verstandig is om je spullen te verzekeren, niet meer en niet minder :wink:
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Op Sziget is het mogelijk om een goed beveiligde locker te huren, ben ik net achter gekomen.
Het maakt me niet uit wat dat kost. Ik wil ook de stad Boedapest zelf een keer of twee in lopen voor foto's.
Wat pinkpop betreft laat ik mijn camera dan inderdaad thuis. Die verzekeringen vinden inderdaad wel uitzonderingen lijkt mij.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!!

Groeten,
Rens
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
Gebruikers-avatar
spike-1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 01:28
WoonplaatsCOLON Heerlen

Ik kan je uit ervaring vertellen (woon al mijn hele leven in Landgraaf/Heerlen en ken de procedures intussen wel) dat Pinkpop moeilijk gaat doen over professionele camera apparatuur.
Je kunt een mail sturen naar de organisatie, maar negen van de tien keer krijg je te horen dat er genoeg pers aanwezig is, en dat het gebruik van zulke apparatuur niet op prijs wordt gesteld.

Hoe het bij Sziget geregeld is zou ik je niet durven te vertellen.

Ik ben zelf ook een doorgewinterde festival bezoeker, en ik neem gewoon het liefste mijn compact camera mee, ik moet er niet aan denken dat je tussen 30.000 mensen staat en een of andere onverlaat loopt tegen je spullen op, of je krijgt er zoals vaker gebeurd een mooie bier doop overheen, en dan inderdaad zoals al aangegeven het feit van de diefstal, denk hierbij niet alleen aan je body, want ze kunnen ook tijdens een optreden zo je lens eraf draaien als je even niet oplet, heb er al verhalen genoeg over gehoord.

Die verzekeringen keren bij diefstal op een festival voor 99% niet uit! Het is een risico wat je vooraf had kunnen inschatten is dan hun redenatie, en eigenlijk ook logisch toch?

Voor de rest geniet lekker van de festivals en ik hoop dat je een beetje mooi weer mag hebben.

Groet,
Kevin
Capture life, in the flip of a mirror
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Graag on-topic blijven, en aanzetten tot oplichten word op het forum niet toegestaan. Daarom ook de bezem door het topic gehaald. Verdere off-topic reacties worden zonder berichtgeving verwijderd.
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Oke, ik weet even niet welke discussie er heeft plaats gevonden dus bemoei me er ook niet mee.

@ spike: Bedankt voor je bericht. Sziget heeft beveiligde lockers voor telefoons/opladers/laptops/fototoestellen etc. Daar gaat mijn camera zeker mee naar toe. Ik wil de stad Boedapest sowieso gaan bekijken voor en na het festival(vertrek eerder en ga later terug :P ).

Ik was ook niet van plan om met mijn camera open en bloot in een menigte te gaan staan. Maar wel op de rustige terreinen eens rond te lopen(sziget is erg groot, is ook een klein marktje etc.). Ik kan dan wat foto's opsturen naar de organisatie en het is altijd leuk als ze iets van jou gebruiken voor op de site of voor reclame en dergelijken.

Wat Pinkpop betreft laat ik mijn materiaal dus voor 100% thuis. Een verzekering afsluiten doe ik nog wel eens voor andere reizen.

Bedankt voor de reacties,
Groeten van Rens
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar