[verzameltopic] kritiekkring 2 -> natuur, ronde #31

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

In een poging weer wat meer pit te krijgen in deze kritiekkring, zullen de rondes elkaar wat vlotter opvolgen. Bij deze dus al weer de 31e ronde!

De 3 foto's dienen uiterlijk binnen te zijn op maandag 24 mei 2010, 23:59u; de commentaren uiterlijk op maandag 31 mei 2010, 23:59u.

Onze kritiekkring bestaat uit de volgende deelnemers:
  • # gvasseldonk
    # geert h
    # Hypnotixed
    # Mariecanon
    # pixelvox
    # Rocker
De regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
  • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
  • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
  • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
  • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
  • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
  • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
  • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen gelden ook binnen de kritiekkring gehandhaafd worden

Wil men bij het reageren en posten de volgende aanvullende regels toepassen?
  • Alle foto's uploaden vanuit het eosdigitaal album.
  • Bij het reageren eerst de naam van het kritiekkring lid, het fotonummer,de thumbid en dan de reactie dus als voorbeeld:
    • Nicknaam
      #1
      [thumbid]******[/thumbid]
      reactie op de foto
      #2
      [thumbid]******[/thumbid]
      reactie op de foto
      #3
      [thumbid]******[/thumbid]
      reactie op de foto
Iedereen mag reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld! Het is tenslotte altijd leuk én leerzaam om te horen wat anderen van je foto's vinden.

Voor wie niet weet waar het over gaat: klik.
(tijdelijk afwezig!)
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Omdat ik vanaf aankomende maandag op vakantie ben plaats ik nu maar meteen mijn bijdrage voor de ronde.

De foto's zijn allemaal gemaakt op dezelfde dag als de foto's die ik in de vorige ronde heb geplaatst. Deze keer heb ik gekozen voor drie foto's in portret formaat, waarbij ik geëxperimenteerd hebt met een beperkte DOF. Misschien wel een iets te beperkte DOF, maar daarom plaats ik deze foto's ook in dit onderwerp.

H1) 163749
Afbeelding

H2) 163750
Afbeelding

H3) 163751
Afbeelding
Anoniem 3

Mjn bijdrage bestaat dit keer uit een drietal (beloofde) foto's uit Kent.
Een prachtige streek in ZO-Engeland, waar, ondanks de koude meimaand, toch mooie bloemenfoto's te maken waren. Tenminste.... zo denk ik erover.
Alle foto's zijn uit de hand gemaakt met de 100mm 2.8 non IS macro en nauwelijks gecropt.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163954[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163955[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163956[/img]
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Anoniem 3

Even off-this-topic:

Het valt me op dat de posters hier niet of maar zelden meer op het forum posten, terwijl dat daarvoor wel het geval was.

Jammer.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

@Gabriel, dat kan inderdaad wel kloppen! Ik had een weekje vrij en heb sinds 2,5 week een labradorpuppy!! :-)
Kost even energie en tijd, omdat ze nog zo klein is!
MAAARRR ik ben je nog niet vergeten hoor ;-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Anoniem 3

@Marieke:

wè lief, zôn hundje.
Lamar gaaw de ploatjes zien van da dingske.

Das ôk natuur, toch?

Sterkte mee de upvoeding wôr, en haudoe.

En daggeme nog nie vergete bent.... goa ik toch van blôze. :oops:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Omdat we vandaag naar de Oostvaardersplassen wilden gaan heb ik tot daarna gewacht met het plaatsen... je weet tenslotte maar nooit waar ik mee thuis zou komen :D

Uiteindelijk zijn het 3 foto's geworden van gisteren en vandaag. De kikker is gisterochtend in de achtertuin geschoten toen hij ons grasveld over kwam steken. De pluimspirea mocht gisteravond in de voortuin in het avondzonnetje poseren, en de paarden kwamen we vanmiddag tegen...

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Rocker, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Owhh mooie foto's allemaal weer!
Als goed voornemen had ik besloten ditmaal eens echt op tijd te zijn met m'n foto's maar de studie heeft wederom roet in het eten gegooid. Ik was speciaal lekker 'op tijd' woensdag met de camera de tuin ingekropen om mijn foto's voor de kritiekkring te maken, en ze staan inmiddels wél al op de pc maar moeten nog verkleind etc worden. Ik zit momenteel te zweten op een researchpaper wat morgen om 2 uur 's middags klaar MOET zijn, en ik moet nog 2 hele paragrafen én de conclusie/discussie schrijven grrrr, darn writersblock- het wil niet opschieten. Ik ga proberen de foto's vanavond nog te doen maar ik vrees dat het morgenochtend wordt. :oops:
(tijdelijk afwezig!)
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

gvasseldonk schreefCOLONEven off-this-topic:

Het valt me op dat de posters hier niet of maar zelden meer op het forum posten, terwijl dat daarvoor wel het geval was.

Jammer.
Zodra ik klaar ben met de laatste loodjes van dit semester (nog 2 researchpapers en een groot tentamen) en het academisch jaar erop zit heb ik eindelijk weer lekker de tijd om het forum te stalken, en zal ik dan vanzelf ook weer meer posten hoop ik!!
(tijdelijk afwezig!)
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hier zijn dan net ná de valreep mijn foto's.

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=164685[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=164687[/img]

#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=164688[/img]


Is het alleen nog even wachten op Geert zijn foto's en dan kunnen we door naar het geven van commentaar. :-)
(tijdelijk afwezig!)
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Ik zie alweer veel mooie foto's. Maar waar zijn die van Geert? Dan kan ik gaan beginnen met mijn commentaar geven.

@Gabriël:
Ik ben de laatste tijd niet erg veel aan het fotograferen. Dus om met de kritiekkring mee te doen, moet ik niet al te veel foto's al in eigen topics op het forum neer gaan zetten. Verder merk ik dat ik zelf steeds kritischer op mijn foto's word. Met als gevolg dat er veel foto's zijn die ik uiteindelijk toch niet goed genoeg vind om hier op het forum/eigen website/Flickr te plaatsten.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

'k Heb Geert gisterenavond een pbtje gestuurd, we zullen ze vast snel te zien krijgen. Anders stel ik voor dat we dit weekend gewoon maar vast beginnen met het geven van commentaar, in afwachting van Geert zijn bijdrage.
(tijdelijk afwezig!)
Anoniem 3

@Hypno....
Heb ik ook. Ik loop bijna de hele dag te fotograferen en vind eigenlijk bijna niets goed genoeg.
Net een nieuwe oude 80-200L 2.8 gekocht en nog niet mee gewerkt. Schande.
Misschien wordt het wel weer tijd voor vakantie en de daarbij behorende snapshots. :wink:
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ook ik ken het verschijnsel! Naar mate ik meer leert over fotografie en de mogelijkheden e.d. wordt ik steeds kritischer. Al vind ik het nog steeds ook erg leuk gewone snapshots te maken van allerlei dingen, gewoon voor de herinnering. Al probeer ik die snapshots wel steeds wat beter in elkaar te zetten dan vroeger, qua belichting, compositie etc en is het erg leuk om te spelen met DoF ook. En Gabriël, vakantie is natuurlijk altíjd leuk!
(tijdelijk afwezig!)
Anoniem 3

Omdat mijn weekend al begonnen is hier alvast mijn commentaar op de tot nu toe ingezonden creaties:



@Hypnotixed:
163749
Mooie kleuren die een dromerige sfeer suggereren. Mooie scherpte op het web.
Toch eentje met voor mijn gevoel wat storende elementen, nl:
- het uitgebeten web linksonder
- de vreemde blauwe lichten op de stengel
- de lichte webdraad aan de linkerkant.
Misschien dat een smallere crop een nog beter resultaat had gebracht?

163750
Blijft voor mijn bij een experiment met DOF.
Eerlijk gezegd vind ik dat er te veel afleidende factoren aanwezig zijn.
Ik weet niet goed waarnaar ik moet kijken.

163751
Een beetje hetzelfde onderwerp als #2, maar dan veel beter uitgevoerd.
Qua compositie had de boom iets meer uit het midden mogen staan, maar als idee vind ik het wel goed.

NB:
Wel een goed idee om het nummer van de foto erbij te zetten, hoewel Google Chrome de nummers standaard laat zien....

@gvasseldonk:
O nee, dat ben ik zelf, maar ik zou achteraf best wat verbeterpunten neer kunnen schrijven...
Bijvoorbeeld:
Probeer eens wat meer pasteltinten in de foto's te zetten en wat meer ruimte rond je onderwerp te creëren.
Laat dat je verbeterpunten voor de volgende ronde zijn!



@MarieCanon:
Twee foto's om jaloers op te worden.
Prachtige kleuren en goed gekozen onderwerpen.

164208
- De lucht op deze foto is indrukwekkend.
- de horizon schijn me een tikkie scheef te staan (naar rechts te hellen)

164278
Dat je de zon er zo stralend opgekregen hebt. Knap.

164209
Voor mij de minste van het stel.
Ik vind hem erg druk en wat te weinig ruimte in het centrum.


@Rocker:

Een algemene opmerking:
Je kaders doen me wel heel depri worden....

164594
Prachtig onder-vier-ogen portret met dit wezen.
Net geland?

164595
Hier val ik even stil bij.
Prachtige kleuren en scherpte.
Jammer alleen dat de onderkant van de foto zo plotseling komt. e plant is nog niet af, zo lijkt het.

164596
Mooi schilderij van de hoe-heten-ze-ook-alweer-paarden.
Misschien dat ik geprobeerd zou hebben om er wat meer licht in te krijgen.


@Pixelvox:

Die valreep was het wachten waard hoor!!

Je hebt voor mijn gevoel echt goed gebruik gemaakt van de DOF.

164685
De onrustigste van het stel.
Wel mooie, zachte kleuren, maar de bloem op de achtergrond trekt m.i. teveel aandacht.

164687
Mijn ogen komen bij deze foto niet tot rust. En dat is positief bedoeld.
Ik blijf naar deze varen (?) kijken.
En nu stop ik ermee, want het heeft een beetje psychedelische uitwerking op me. Zo lijkt het.
Heel mooi.

164688
Prachtig gekozen compositie, zo.
Ik geniet hiervan. Ook de kleuren komen zo mooi over.

En nog even algemeen:
Erg leuk dat je de kleur van je onderschrift aanpast aan de kleuren op de foto.


[EDIT]
@Geert:

164839

Prachtige overloop van donker naar licht.
Mooie dromerige foto, maar ook eentje, waar je de kou vanaf voelt komen.

164840

Nog zo eentje met dat kleurenverloop. Zonder de wandelaars zou het ook een mooie foto zijn, met met die mensen is het helemaal AF.

164841

Een echt sprookjesbos. Jazeker.
Bij de eerste keer dat ik de foto zag, dacht ik: Oei, teveel verscherpt.
Maar bij nadere beschouowing is ie helemaal goed. De rust STRAALT er vanaf.
Chapeau.

[/EDIT]
Laatst gewijzigd door 2 op Anoniem 3, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Mijn excuses voor het late inzenden, nogal een drukke week maar toch even tijd gevonden om foto's van vorige week te uploaden hier:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Hypnotixed
#1
163749
Mooi dat je de zon gevangen hebt in het web! De dof vind ik ook erg mooi... Misschien iets té veel verscherpt? Tenminste hier op mijn beeldscherm?
#2
163750
Ik vind hier de achtergrond 'dof' een beetje te druk en de voorgrond vind ik de dof te klein... Zou de voorste takjes (heide?) ook graag scherp hebben gezien... Ik vind dit een lastige om naar te kijken. Waar moet ik precies naar kijken?
#3
163751
Ik vind deze foto prachtig als... Je hem kropt tot boven de onderste rand bruine takken. Dus het gele gras scherp met op de achtergrond 'onscherp' de boom en de lucht.
De voorgrond doet voor mij af aan deze toch potentieel mooie plaat!

gvanasseldonk

Laat ik eerst even beginnen met dit te zeggen: goh wat maak jij het mij lastig. Macro en bloemen... Twee onderwerpen die ik lastig vind om te beoordelen. Dus ik ga mijn best doen:

#1
163954
Ik vind de kleuren erg mooi. Wel jammer dat de kern van de bloem in je compositie ook de kern van de foto is.
#2
163955
Mooie kleuren wederom! Geel steekt lekker af tegen het rood. Van mij mag je deze foto 180 graden draaien!
#3
163956
Ook weer 2 mooi contrasterende kleuren! Je compositie hier vind ik al stukken beter dan bij nummer 1!! Ik had de foto van onder nog iets afgesneden, om het verticale nog meer te benadrukken.

Rocker
#1
164594
Mooie foto alleen jammer dat niet net iets meer van zijn koppie 'scherp' is. Wel hele fijne compositie!
#2
164595
Prachtig tegenlicht. Ben blij dat de bloem zo afsteekt tegen de suffe (is mijn mening) achtergrond. Je komt er nu nog wel mee weg. Maar een lichtblauw lucht zou wonderen doen!
#3
164596
Wat is hier het onderwerp? De boom? Waar ik gelijk naar kijk omdat de paarden goede schutkleuren hebben? Of de kudde paarden, die ik pas in 2e instantie zie? Of toch het tweede boompje rechts?

Pixelvox

Nogmaals:
Laat ik eerst even beginnen met dit te zeggen: goh wat maak jij het mij lastig. Macro en bloemen... Twee onderwerpen die ik lastig vind om te beoordelen. Dus ik ga mijn best doen:

#1
164685
Prachtige DOF alleen een beetje overduidelijk. Het zou spannender zijn als niet het voorste bloempje, maar de achterste in de focus lag.
#2
164687
Mooi vastgelegd, mooi spinsel van moeder natuur. Mooie kleuren groen ook.
#3
164688
Super, geweldige compositie. Kleuren steken lekker af tegen elkaar!

geert h
#1
164839
Mooie mist-ieke plaat ;-) Misschien ook mooi in zwart wit?
#2
164840
Leuk detail die mensen in beeld. Zou het beeld zo snijden dat ze net de foto komen inwandelen. En misschien nog ietsje van het omgeploegde veld afcroppen. Maakt het wat druk op de voorgrond.
#3
164841
Leuke plaat. Goed onderwerp gekozen in een rommelige omgeving.

Groetjes en schiet ze!
Marieke.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Ik kan mij tot nu toe wel vinden met het commentaar op mijn foto's. Vooral op mijn tweede foto. Had zelf nl ook wel problemen met deze foto en was benieuwd wat andere mensen van deze foto vonden. Ik zal het commentaar weer meenemen bij de volgende keer dat ik erop uit trek om bezig te zijn met mijn hobby.

Bij deze mijn commentaar.

gvasseldonk:
163954
Deze foto had ik mooier gevonden wanneer alle blaadjes mooi plat waren en de stamper dan mooi in het midden van de foto had gezeten. Hij komt mij nu wat rommelig over. Qua scherpte heb je het wel goed voor mekaar gekregen. Iets wat ook niet altijd makkelijk is met close-up/macro opnames.

163955
Mooie compositie en kleuren. Qua scherpte ben ik er nog niet helemaal uit. Zelf had ik denk ik op de stamper gefocusd en gekozen voor een kleiner diafragma om de meeldraden ook in het scherpte gebied te krijgen. Maar goed, dan was de foto misschien weer te druk geweest.

163956
Het rood steek mooi af tegen het groen van de achtergrond. Misschien de volgende keer de bloem proberen nog iets rechter in beeld te zetten. Dat komt denk ik de rust in de compositie ten goede, omdat je zo een rustige lijn naar boven maakt.

MarieCanon:

Algemeen: volgens mij kan je de volgende keer best je foto's iets groter in het topic plaatsen.

164208
Erg mooie lucht en een goede keuze om daar ook de nadruk op te leggen door te kiezen voor een lage horizon. Gebruik gemaakt van een pola. filter??

164278
Een foto die mij op je Flickr al was opgevallen. Een erg mooi standpunt en ook de compositie vind ik ook mooi gekozen door de paardebloem te laten zien met de gele bloempjes (boterbloemen??) erom heen. Moet dit ook eens gaan proberen. Ben bang dat ik mij mijn kortste lens niet dit mooie effect zal krijgen.

164209
Ik vind dit de minste van je serie. Waarschijnlijk vooral door de andere kleuren (vooral het blauw). De voorgrond komt mij ook iets de donker over de zon zon op de achtergrond. Misschien had een klein invulflitsje dit je kunnen oplossen en de kleuren van de bloemen meer naar voren had kunnen halen.

Rocker
Algemeen: De kadertje doet je foto's geen goed.

164594
Voor mij de mooiste uit de serie. Een erg goed gekozen standpunt. Om toch een verbeterpunt te geven zou ik deze foto proberen te maken met een iets kleiner diafragma om ook het puntje van de neus van de kikker/pad scherp te krijgen. Al kan het dan best wel weer zo zijn dat de achtergrond dan ook te scherp gaat worden.

164595
De foto lijkt mij nog niet af aan de onderkant. De bloem wordt mij te abrupt afgesneden. Qua lichtval en dof is het een mooie foto. Dus alleen de compositie kan denk ik nog wel iets beter.

164596
In mijn ogen de minste van je serie. Het is al eerder gezegd, maar er staat te veel in de foto, zonder echt een duidelijk onderwerp. Wellicht had de foto in portrait stand rond de boom een mooier beeld kunnen opleveren. Als tenminste een aantal van de paarden nog even hadden meegewerkt en een stapje opzij hadden gedaan. Het licht werkt trouwens ook niet erg mee. Dus misschien had deze foto er rond zonsopgang, dan wel zonsondergang ook al een heel ander beeld gegeven.

pixelvox
164685
Ik sluit mij aan bij MarieCanon en denk ook dat deze foto spannender was geweest wanneer de scherpte op de achterste bloem had gelegen. Verder weinig over op te merken.

164687
Ik vind dit de minste uit je serie. Qua compositie vind ik hem wel mooi, maar al dat groen doet mij niet veel.

164688
Dit vind ik de mooiste foto van je serie. Een goed gekozen compositie een een mooi contrast tussen de kleuren van je onderwerp en je achtergrond. Heb er dus eigenlijk niks over op te merken.

geerth
164839
Had zo een foto kunnen zijn die ik ook gemaakt had kunnen hebben. Alleen door de kleuren etc. belanden bij mij dit soort foto's uit eindelijk toch in het 'net niet' rijtje. Maar dat is vooral omdat dit soort kleuren mij meestal niet zo aanspreken. Qua compositie ben ik benieuwd hoe deze foto eruit had kunnen zien wanneer je er voor gekozen had om de horizon een stuk hoger te plaatsen en meer van de voorgrond had laten zien.

164840
De wandelaars maken de foto helemaal af. Al had ik misschien iets eerder afgedrukt om de wandelaars meer de foto in te laten lopen. Ben zelf ook vaak op zoek naar dit soort situatie. Dus foto is helemaal top. Toch een probeer idee voor een volgende keer. Gebruik een iets meer groothoek om nog meer van de omgeving te laten zien waar de wandelaars aan het lopen zijn. Het is alleen dan wel oppassen dat de wandelaars niet in je foto verdwijnen.

164841
Mooie groene kleuren en het paadje + bruggetje zorgen erg goed voor de rust in de toch wel drukke omgeving.

Ik hoop dat jullie weer iets aan mijn opmerkingen hebben en nu op naar de volgende ronde. Ik ben al bezig met het uitzoeken van een serie foto's die ik hier wil laten zien.
Laatst gewijzigd door 2 op Hypnotixed, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

bij nummer 1 heb ik gewoon gephotoshopt, dus geen filter..
2 zijn inderdaaad boterblomen en op 10mm, dus inderdaad extreme groothoek.
3 is inderdaad bij nader inzien erg druk...

groetjes Marieke.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar