test nieuwe lens in burgers zoo

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
linda-poppe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2010 09:53

Dit weekend heb ik een nieuwe lens aangeschaft voor mij Camera. We gaan dit jaar naar Afrika dus ik wilde graag wat meer zoom vermogen. Na veel lezen en informatie opzoeken ben ik toch maar voor de 70-300 mm lens van Canon gegaan omdat deze ook binnen mij budget valt. Gisteren ben ik lekker een dagje naar de dierentuin gegaan om de lens uit te testen. Wel iets te hardt licht maar dat mocht de pret niet drukken.

Na zien van de foto's op mij computer ben ik erg tevreden over lens. Zeker ook de scherpte van de foto's en inzoomen is me absoluut goed bevallen.

Ik weet niet of jullie het leuk vinden maar hier een paar foto's van het resultaat.

Natuurlijk zijn eventuele tips zeer welkom. Zodat ik hier de volgende keer rekening mee kan houden.

foto 1 capibara
Afbeelding

foto 2 Gorilla
Afbeelding


foto 3 chimpansee
Afbeelding

Foto 4 Gorilla jong ( niet echt tevreden over het licht, maar ja ze zijn zo leuk die kleintjes )

Afbeelding

Foto 5 zilverrug

Afbeelding

Foto 6 giraffe

Afbeelding

Foto 7 stokstaartje

Afbeelding

Foto 8 flamingo

Afbeelding

foto 9 aalscholver

Afbeelding

Foto 10 close up pelikaan
Afbeelding

groetjes Linda
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Denk dat het raadzaam is om in het vervolg je histogram wat beter in de gaten te houden.

Zitten nu bij een aantal foto's wat overbelichte stukken in wat best zonde is.

Heb je ze trouwens ook nabewerkt??
Van mij mogen ze zoiezo wel wat meer contrast hebben, zal de foto's goed doen.

Aantal compositie's zijn prima andere zijn het net niet.

Neem de gorilla bij foto 2, was mooier geweest als de onderkant van zijn kin erook nog bij op had gestaan.

Bij foto 3 had in de middelste chimpansee, daar waar het om gaat meer uit het midden gezet.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik zou ook de foto's nog even nabewerken, de kleuren komen hier en daar wat flets over.

70-300 is inderdaad een mooie lens. Qua scherpte merkte ik geen verschil vergeleken met mijn 70-200 F4 IS.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
linda-poppe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2010 09:53

stefanzx-6r schreefCOLONIk zou ook de foto's nog even nabewerken, de kleuren komen hier en daar wat flets over.

70-300 is inderdaad een mooie lens. Qua scherpte merkte ik geen verschil vergeleken met mijn 70-200 F4 IS.
Ik zal eens kijken of ik de foto's wat kan aanpassen zodat er wat meer kleur inkomt.

Ik had eigenlijk ook graag de 70-200 willen hebben. Maar ik moest een beetje aan me budget denken :wink: en ik wilde graag een IS er op hebben.

Het is toch altijd even afwachten of je niet de verkeerde keuze heb gemaakt. Ja en daar kom je pas achter als je er zelf mee aan het werk gaat. Goed om te horen dat de foto's in iedergeval wel scherp overkomen.

En aan de rest gaan we aan werken, het is de bedoeling dat ik er wat van leer zoat ik het de volgende keer kan voorkomen :D
Gebruikers-avatar
Dré Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Holtum (L)
CONTACTCOLON

Zoals je aangeeft gaat het om de test van de nieuwe lens en niet om de foto opzich.
Ik neem aan dat dit de Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM of gaat het hier over EF-s lens.
Ook neem ik aan dat de foto's niet bewerkt zijn
In Exif staat 300mm maar in werkelijkheid is dus 1,6x300=480mm
1e foto op 1/80 en dit uit de hand, mooi scherp. Stabilisator werkt prima.
Van alle foto's vindt ik de kleur wat flets en wat weinig contrast. Ik weet nu niet of dit komt door de lens, of door de licht omstandigheden daar.
In het algemeen vindt ik ze allemaal wel redelijk scherp.
Of deze scherpte te vergelijken is met de 70-200 F4 IS weet ik niet.
Dré
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

2, 4 & 5 (dus de gorillafoto's) zijn door dik glas genomen. Natuurlijk niet echt een goede test omstandigheid. Verder heb je hard zonlicht gehad, ook niet optimaal voor mooie foto's.

Jij bent tevreden met het resultaat en dat is eigenlijk het enige dat telt!
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

linda-poppe schreefCOLON
stefanzx-6r schreefCOLONIk zou ook de foto's nog even nabewerken, de kleuren komen hier en daar wat flets over.

70-300 is inderdaad een mooie lens. Qua scherpte merkte ik geen verschil vergeleken met mijn 70-200 F4 IS.
Ik zal eens kijken of ik de foto's wat kan aanpassen zodat er wat meer kleur inkomt.

Ik had eigenlijk ook graag de 70-200 willen hebben. Maar ik moest een beetje aan me budget denken :wink: en ik wilde graag een IS er op hebben.

Het is toch altijd even afwachten of je niet de verkeerde keuze heb gemaakt. Ja en daar kom je pas achter als je er zelf mee aan het werk gaat. Goed om te horen dat de foto's in iedergeval wel scherp overkomen.

En aan de rest gaan we aan werken, het is de bedoeling dat ik er wat van leer zoat ik het de volgende keer kan voorkomen :D
Ach, het is maar de vraag hoe scherp wil je het hebben? Neem nou die foto van die pelikaan, met een 70-200 had je die niet scherper genomen hoor. En dat voor het dubbele van de prijs van een 70-300. Daarom heb ik mijn F4 IS ook verkocht. Het is allemaal hardstikke mooi speelgoed maar ik fotografeer niet voor mijn beroep dus ik kan prima uit de voeten met goedkopere lenzen die, naar mijn mening, niet onder doen voor de top-of-the-range lenzen.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
linda-poppe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2010 09:53

Zoals beloofd een aantal foto's nu bewerkt, ik hoop dat ze nu beter uitkomen. Graag hoor ik jullie mening hierover.

Foto 1

Afbeelding

Foto 2 ( hier ben ik nog niet echt tevreden over :( )

Afbeelding

Foto 3 origineel

Afbeelding

Foto 4 bewerkt

Afbeelding

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met bewerken niet veel ervaring heb :oops:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Lenstest gelukt! En met bewerken zou ik gewoon rustig stapjes doen en uitproberen. Zo te zien heb je hier nu erg veel contrast in gegooid. Zie zien er nu erg donker uit. Het origineel vond ik beter om eerlijk te zijn ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Probeer te voorkomen dat de foto's te donker worden. De zilverrug is in je bewerking veel te donker geworden. Let bijvoorbeeld op de ogen.



Afbeelding
Gebruikers-avatar
linda-poppe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2010 09:53

Pieterr schreefCOLONProbeer te voorkomen dat de foto's te donker worden. De zilverrug is in je bewerking veel te donker geworden. Let bijvoorbeeld op de ogen.



Afbeelding
Een stuk beter bedankt, moet nog veel oefenen :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar