analoge eos

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Weet niet zo goed of het hier thuis hoort maar dat merk ik vanzelf wel.

Ik wil dus een analoge eos cam kopen. Maar heb geen idee welke. Iemand dus tips voor me naar welke ik moet kijken? Ben erg tevreden met mn 450 hoor 8)

Moet ik er ook even bij vertellen dat ik bij de analoge modellen totaal geen idee heb welke type goed/slecht etc is.
Laatst gewijzigd door 2 op Norge, in totaal 5 keer gewijzigd.
klik
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het staat hier wel goed, dus mag prima blijven staan.
Voordeel van een analoge EOS is dat je praktisch gewoon je huidige objectieven kunt blijven gebruiken (Behalve EF-s-objectieven)

Binnen het analoge gebeuren werkt de nummering hetzelfde als bij het digitale spul. Hoe lager het nummer, hoe meer de camera kan.

Wat is ongeveer je budget, want er zijn leuke camera's voor nog niet eens zulke dure prijzen.
Daarnaast zijn er modellen met foefjes als eye-control of half doorlatende spiegels.

Kortom, de vraag terug naar jou;
Wat wil je er mee gaan doen?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Dus ik kan mijn beide sigma's 17-70 en 70-300 gewoon gebruiken? Tja budget. Ik hoef niet echt een prof ding te hebben. 1 ben geen prof en 2 zou echtn iet weten wat ik met zon huge ding moet :lol:

Wat wil ik er mee doen? Beetje hetzelfde als nu met mn digi. Nacht fotografie en B/W. Ook ben ik zo langzamer hand bezig gegaan met het prachtige lijnen spel wat je tegenwoordig in de nieuwe architectuur vind.

edit:

Wat me opvalt is de grote hoeveelheid 1000F's? Het is zo verwarrend. Ik heb inmiddels begrepen (kwa prijs) dat een EOS 1/3 etc top spul is. Echter ook voor top prijzen. Ik ga zoals je misschien snapt geen 300 neertellen voor een camera. Anders koop ik liever een 7D of zo :lol: Maar ik zie dus ook types zoals de 300 tot 850 aan toe. Neem aan dat er dus verschil in bouwjaren zit? En wat zijn dat de kwaliteits/opties verschillen? Bij digi kijken we tegenwoordig alleen nog maar naar knopjes,sensors en MP.
Laatst gewijzigd door 1 op Norge, in totaal 5 keer gewijzigd.
klik
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

EOS-33
EOS-1n

D'r is echt nog heel veel van te vinden. Marktplaats heeft al honderden advertenties met analoge Canon's
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

D'r is echt nog heel veel van te vinden. Marktplaats heeft al honderden advertenties met analoge Canon's[/quote]ja dat klopt. Maar er zijn ook zoveel modellen 8)
klik
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

Hoi .

Een 300V is een mooie eventueel .

Iets gewoner model canon 300 / 500 .

gr
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Ik heb een aantal analoge eossen liggen wegens de lenzen die er op marktplaats bijzaten. Waaronder een 650 en een 50E. Beide toch wel hele mooie camera's en ff een stukje mooier/robuuster dan een standaard 300/500/1000...

Als je toch tweedehands zoekt, koop dan een EOS 5. Dijk van een camera en voor een schijntje te krijgen op marktplaats. Hij heeft één euvel waar je even goed op moet letten. De coating van de handgreep (leatherlook) wordt na verloop van tijd "sticky". Waarschijnlijk omdat de lijm er doorheen komt. Als je er een koopt, ga hem dan halen en voel!

De 650 die ik op zolder heb liggen heeft welgeteld 1! rolletje volgeschoten en is ook echt in absolute nieuwstaat. Mocht je geinteresseerd zijn, doe een PBtje
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Leuke sport, analoog fotograferen - de teleurstelling achteraf komt altijd een paar dagen na de foto :roll: . Afaik kun je met je sigma 17-70 (als het de 17-70 DC Macro is) alleen een rondje op je negatief / dia belichten - DC betekent bij Sigma Digital Crop.
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

bobcom schreefCOLONLeuke sport, analoog fotograferen - de teleurstelling achteraf komt altijd een paar dagen na de foto :roll: . Afaik kun je met je sigma 17-70 (als het de 17-70 DC Macro is) alleen een rondje op je negatief / dia belichten - DC betekent bij Sigma Digital Crop.
Bij die teleurstelling ben je zelf bij. Is net zon grote als bij digi alleen heb je daar iets meer kansen.
klik
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

ionize schreefCOLONIk heb een aantal analoge eossen liggen wegens de lenzen die er op marktplaats bijzaten. Waaronder een 650 en een 50E. Beide toch wel hele mooie camera's en ff een stukje mooier/robuuster dan een standaard 300/500/1000...

Als je toch tweedehands zoekt, koop dan een EOS 5. Dijk van een camera en voor een schijntje te krijgen op marktplaats. Hij heeft één euvel waar je even goed op moet letten. De coating van de handgreep (leatherlook) wordt na verloop van tijd "sticky". Waarschijnlijk omdat de lijm er doorheen komt. Als je er een koopt, ga hem dan halen en voel!

De 650 die ik op zolder heb liggen heeft welgeteld 1! rolletje volgeschoten en is ook echt in absolute nieuwstaat. Mocht je geinteresseerd zijn, doe een PBtje
Ben inderdaad wat eosjes 5 tegen gekomen. Echter ook een EOS 1N?
klik
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

http://nl.wikipedia.org/wiki/EOS

vergelijk ze zou ik zeggen .

gr .
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

adrianus schreefCOLONhttp://nl.wikipedia.org/wiki/EOS

vergelijk ze zou ik zeggen .

gr .
ah de wiki :lol: Nooit gebruikt maar super handig zie ik al. Thanks. Die 1N ligt goed in de prijs kwa aanbod. Maar om het te rechtvaardigen moet er eerst even wat wag :lol:
klik
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb 3 jaar geleden een EOS 30Ec gekocht is gelijk aan de EOS33.

Goed en net zo als de 40/50D ed. Flitsers en lenzen werken uiteraard. Een EOS3 wilde ik of een EOS 1V, maar de 3 vond ik te duur tov sommige 1V's en als ik een 1V vind voor een bedrag welke ik in mijn hoofd heb koop ik die.

Maar een 30Ec/33 is idd veel meer dan de xxx en de xxxx series. En de 30Ec of 33 werden tot voorkort nog gewoon gemaakt door Canon. Mijn exemplaar is uit 2005 dus minder oud dan sommige digitale EOSsen hier op het forum

Verder rolletjes in overvloed en vooral bij Calumet uit de vriezer/koelkast.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De hele analoge EOS-handel met specificaties:
http://www.canon.com/camera-museum/came ... ml?lang=eu
Mijn fiets spoort beter dan ik.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Om de een of andere reden zijn Canon film cameras minder duur dan vergelijkbare Minolta en Nikon camera's - op de 1v na.

Om een goed overzicht te geven:
1v - de beste film EOS, best aan de prijs.
1n - goed alternatief, wel weinig af-punten
3 - mooi compromis, goede AF, maar niet het gewicht/bouwkwaliteit van de 1-serie. Dit is de camera waar ik voor zou kiezen.
30/33 en 30v/33v - de 30 heeft eye control, de 33 niet. Ik heb de 30 en die bevalt redelijk. Wel lekker licht en een redelijke AF.

Met de prijzen van 3, is de 5 niet meer interessant. De 300v en 300x zijn mooie camera's, maar ik zou er alleen voor kiezen als het gewicht van belang is - maar de 30/33 zijn ook licht genoeg.

Enneh, film is heel erg leuk!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Zelf heb ik een EOS-3 en een EOS-30 analoge body's. Beiden bevallen mij prima. Oogsturing heb ik altijd uitgeschakeld...

Op Ebay kun je vaak goed terecht. Echter heeft het mijn voorkeur, om wel de body ter plaatse te bekijken voordat ik tot aankoop over ga.

Analoog fotograferen blijft een leuke bezigheid... :wink:

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Misschien een rare vraag, maar waarom zou je nog analoog willen fotograferen?
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Omdat zinloos Gb kaarten vol raggen en hopen dat je een goede foto hebt niet geldt, dat je dus meer moet nadenken, dat je met 36 min of meer waardevolle opnames aankomt, omdat ZW veel beter is dan een omzetting van naar, omdat je fullframe kunt schieten en omdat je als je goed scant heel hoge resolutie opnames kunt maken. En omdat het leuk is om achteraf pas te zien wat het resultaat is. Enz enz.

Mijn zoontje krijgt regelmatig mijn 30Ec mee met een rolletje en hij rammelt dus wij roepen rustig rustig, maar er zitten heel creatieve opnames en composities in en dat komt natuurlijk omdat hij bijna 5 is en nog niet volwassen en dus niet in hokjes denkt :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Daarnaast heeft het de charme om eens een keer niet te kunnen zien wat je nu hebt gemaakt.
En het levert een beeld op (de karakteristiek van de film) die alleen met veel nabewerking is te bewerkstelligen (ook plug-ins zijn het toch net niet)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar