Overlijden Beppe (let op, foto van overledene)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Gelukkig dat je de serie hebt ingekort.
Ik had er moeite mee moet ik zeggen en daarom reageer ik nu pas.
Stijlvolle serie, daar moet je meer mee doen.
Ik denk dat je hier best goed in bent.

Ga zo door!
moussiej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2010 22:54

CitizenJay81 schreefCOLONHet is ook nooit goed :s

Ik had de serie al gezien voor dat ie ingekort was, heb niet gereageerd omdat ik niet wist wat ik moest zeggen.
Dat is de beste oplossing. Als je er niet tegen kan, kan je ook gewoon 'niet' kijken, dat werkt denk ik het snelst.
In de tweede post werd al verteld dat het toegestaan is en dat het verder over de inhoud moet gaan dus laten we daar mee door gaan?
.
Ik vind dit eerlijk gezegd niet echt een sterke reactie. De enige suggestie die later in het topic is geplaatst (door mij) is om in de titel duidelijk te maken dat er ook een foto van de overledene tot de serie behoorde. Niemand had gevraagd deze foto te verwijderen, maar persoonlijk vind ik deze optie ook niet erg. Bij uitvaartfotografie denk ik eerder aan 'sfeer'-beelden en indrukken en verwacht ik minder snel iemand daadwerkelijk een portret van de overledene deelt. Wellicht naïef van mijn kant. Ik begrijp de motivatie van de TS waarschijnlijk wel, maar persoonlijk 'heb' ik het gewoon niet zo op 'dit soort foto's'. Zeker niet als ze als verrassing komen.
Gripped 7D | EF-S 17-55 F2.8 IS USM | EF 50 F1.8 | EF 70-200 F2.8 | Yongnuo YN-460-II | Unomat | Cactus V2s | Redged 423 + RT-1 | Monopod |
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ik snapte er eerst niks van, maar nu vermoed ik dat er een foto gestaan heeft die tot deze discussie geleid heeft.
Misschien in je startpost even vermelden dat daar een foto gestaan heeft:
5.
[Edit:foto verwijderd]
Dan begrijpt iedereen direct dat er nog iets gestaan heeft.

Verder vind ik het mooie rustige foto's, die denk ik zeker voor de nabestaanden waarde hebben. Maar persoonlijk zou ik ze hier niet zo gauw plaatsen, dit lijkt mij meer iets voor in de prive sfeer.

Groeten, Karel
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Allereerst gecondoleerd. De foto's vind ik respectvol en treffend genomen. De esthetische discussie snap ik hier niet zo, als je ervan uitgaat dat de dood bij het leven hoort. Net zoals de geboorte erbij hoort. Een thema waarvan ook genoeg foto's geplaatst worden.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

tis gewoon een heel goeie reeks.
en gegaan op toch een gezegende lijftijd, geen moeite mee hoor.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
onno
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2005 12:33
CONTACTCOLON

Ik heb hier total geen moeite mee.
Ik heb zelf nl al twee keer een crematie gefilmd
Voor een heleboel mensen rust hier geen taboe meer op.
Waarom wel geboorte, huwelijk ed, maar geen dood.
Het hoort er nu eenmaal bij.
En idd je ziet het vaker tegenwoordig.
Mensen willen toch nog iets om op terug tekijken.

Het moet natuurlijk wel met gepaste eer gebeuren en met respect naar de nabestanden.
Canon EOS 40D + Canon EF-S 17-85 IS UMS + Canon EF 70-200 f/4 [color=red]L[/color] IS UMS + Canon EF Extender 1.4 II en wat flitslicht.
Bilaro Monopod +Gedged Tripod
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Lygun schreefCOLONBedankt allemaal voor de reacties.
Om niemand te kwetsen heb ik de serie ingekort. Er staan geen personen op en geeft nu alleen de stemming en mooie stilte weer die er bij een uitvaart is.
Namens de crew zou ik je toch willen vragen om de serie weer in zijn orginele staat te posten. Wij zijn van mening dat
door het verwijderen van de essensiele foto's (van Beppe) de discussies op voorgaande pagina, voor iemand die het topic
nu pas leest, onbegrijpelijk maakt. Ook hebben wij als crew de serie al beoordeeld en goed gekeurt.

Wie er 'problemen' met deze foto's heeft kan ten allertijde iemand van de crew hierover per PB aanspreken.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

JvdH schreefCOLON
Lygun schreefCOLONBedankt allemaal voor de reacties.
Om niemand te kwetsen heb ik de serie ingekort. Er staan geen personen op en geeft nu alleen de stemming en mooie stilte weer die er bij een uitvaart is.
Namens de crew zou ik je toch willen vragen om de serie weer in zijn orginele staat te posten. Wij zijn van mening dat
door het verwijderen van de essensiele foto's (van Beppe) de discussies op voorgaande pagina, voor iemand die het topic
nu pas leest, onbegrijpelijk maakt. Ook hebben wij als crew de serie al beoordeeld en goed gekeurt.

Wie er 'problemen' met deze foto's heeft kan ten allertijde iemand van de crew hierover per PB aanspreken.
Vind het wel lastig hoor, wel/niet/wel/niet. Het is een zeer respectvolle serie dus misschien heeft de crew wel gelijk, bij deze de foto weer terug.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

bedankt Lygun & crew. Zie nu de laatste foto dus ook.

M.i. sfeervol en respectvol. En ontroerend voor de nabestaanden denk ik.

Wel vind ik de handen wat erg grauw, wat de foto imo onnodig een toch iets luguber randje meegeeft. een kleine bewerking had de foto goed gedaan denk ik....
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik had de serie eerder deze week al gezien en vond hem toen al prachtig. Nu ik er vaker naar kijk (ik volg de 'discussie') vind ik hem steeds mooier worden. Dat hier nog een soort van taboe op rust snap ik ergens wel, want wie wil er nou verdriet op de foto zetten, maar feit is dat het steeds meer zal gebeuren en ook dit zijn de momenten in het leven die erg belangrijk zijn, dus waarom zouden die niet vastgelegd mogen worden?
Ikzelf zou er moeite mee hebben als ik zo'n shoot moet doen. Niet omdat ik het simpelweg niet zou durven, maar omdat ik me teveel aan zou trekken van de aanwezige bezoekers die er mogelijk problemen mee zouden hebben..

Respect voor deze serie en gecondoleerd met het verlies..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
spike-1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 01:28
WoonplaatsCOLON Heerlen

Hoi Jirri,

Ook allereerst gecondoleerd, en heb nu een paar keer je serie bekeken.
Ik ben van mening dat je een mooie respectvolle serie hebt neergezet, met een in mijn ogen passende toning.
Er zijn niet veel van dit soort series, dus zul je altijd op voor en tegenstanders stuiten.
Het is misschien niet het mooiste element om vast te leggen, maar zoals vele al voor mij geschreven hebben, is het een deel van het leven.

Groet,
Kevin
Capture life, in the flip of a mirror
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Gecondoleerd met de oma van je vrouw.

Ik heb net de commentaren zitten lezen en ik snap dat mensen moeite hebben met deze serie.
Ik persoonlijk totaal niet en heb dan net ook de foto's met veel interesse zitten bekijken.

De sobere kleurtoon van de serie vind ik er erg goed bijgekozen.
Ik heb wel wat kleine kleine opmerkingen..
1. iets strakker aan de bovenkant croppen zodat de rand van het autoraam wegvalt.
2. zou ik aan de linkerkant croppen zodat het hele achterlicht wegvalt, waardoor de foto rustig wordt, en het verzorgingstehuis op de achtergrond mooier uitkomt.
3. ook hier links net een stukje eraf..zodat de broek/jas een rechte doorlopende lijn wordt.
4. hier had ik het mooier gevonden als je gekozen had voor een kleine scherptediepte en maar 1 boeket scherp was geweest.
5. mooie foto voor de nabestaanden maar ik vind het bij deze foto niet passen om technisch of persoonlijk commentaar te gaan geven.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar