EOS 50D met welk objectief?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Janou Fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 14:31

Ik wil aanstaande donderdag (17 juni) een EOS 50D kopen, maar ik weet nog niet met wel objectief. Ik heb helaas een beperkt budget voor het objectief, maximaal zo'n 800 euro.

Ik heb op dit moment een EOS 350D waar ik niet meer tevreden mee ben, met 2 kitlenzen: 18-55 en 70-300. Van die 2 gebruik ik de 70-300 eigenlijk nooit. Het verwisselen van objectieven als ik onderweg ben is ook niet zo aan mij besteed.

Ik wil uiteindelijk overstappen op bijvoorbeeld de 5D Mark II met de betere objectieven, maar dat is voorlopig financieel nog niet mogelijk. Als ik het geld had zou ik kiezen voor de Canon ED 24-70 f2.8 L USM.

Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en moet nog ontdekken wat mijn ding is. Waarschijnlijk vooral portret en documentair. Waarschijnlijk zou een zoomlens (bijv. een 24-70) een goede keus zijn, maar ik weet niet welke lens die binnen mijn budget valt die 50D goed tot zijn recht laat komen.
Ik weet niet of het bij deze eerste lens mogelijk is, maar ik zou uiteindelijk graag een onjectief met een groot diafragma willen, maar dat is misschien een idee om als tweede aan te schaffen.

Hopelijk hebben jullie ervaring met de 50D met bepaalde objectieven!
Gebruikers-avatar
pixies4ever
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2008 15:25

Veel goeds gehoord over de EF-S 17-55 2.8 kun je waarschijnlijk wel het een en ander vinden op dit forum.

Edit: welkom op het forum trouwens!
Laatst gewijzigd door 1 op pixies4ever, in totaal 15 keer gewijzigd.
gr.Jeroen
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Misschien ook handig om te vertellen
wat je budget is?

Maar mijn advies is de Canon 17-55 2.8
Komt er goed tot zijn recht op een 50D
Maar dan ligt het er aan of het in de budget past.

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
pixies4ever
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2008 15:25

Janou Fotografie schreefCOLONIk wil aanstaande donderdag (17 juni) een EOS 50D kopen, maar ik weet nog niet met wel objectief. Ik heb helaas een beperkt budget voor het objectief, maximaal zo'n 800 euro.
I
Dan komt een 17-55 toch wel binnen bereik.

Zoals http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=17181
gr.Jeroen
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Persoonlijk zou ik de 50D laten schieten en de 350D voorlopig behouden. Een 350D met knappe objectieven maakt betere foto's dan een 50D met plastic objectieven.

Verder heb ik uit betrouwbare bron begrepen dat de 60D elk moment gereleased word, toch wel nuttig om even te vergelijken gezien de pixel kwaliteit problemen van de 50D.
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Waarom koop je nu een 50D als je naar een full frame wilt. Een 5d mark I ligt meer voor de hand.
Het probleem is nu, moet het objectief optimaal zijn, of minstens geschikt voor full frame, waarbij je met een cropfactor van 1,6 groothoek tekort gaat komen, of wil je iets wat speciaal geschikt is voor een 50D en andere crop camera,s. Dan zou de 17-55 een prima lens zijn, maar die past niet op een 5D.
Nu is het ook zo dat de nieuwe kitlens met is een stuk beter is dan de kitlens die bij de 350 D geleverd werd. Misschien voldoet dat?
Alternatieven voor cropcam als je weinig wilt wisselen zijn nog de 15-85 of 18-135 mm
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Heb je al eens gekeken naar de sigma 17-70 2.8/4 OS HSM of de AF28-75mm F/2.8 XR Di LD van Tamron.
Volgens Photozone.de kan de laatste zich qua resolutie meten met de 24-70 2.8 van Canon.

Qua prijs scheelt dat ook meteen weer in de 'pocket'.
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar volgens vele andere gebruikers is het toch een goed objectief.
(En... de Tamron kan FF 8) )
Janou Fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 14:31

De overstap naar een full frame zal nog een paar jaar duren. Ik moet wat betreft fotograferen ook nog veel leren en ik moet even sparen voor die overstap. Maar omdat de 350D mij op een of andere manier echt tegenstaat en ik echt graag al een stapje hoger wil, wil ik nu een 50D met een objectief kopen. Ik kan daarna alvast gaan investeren in betere objectieven, maar op dit moment heb ik het geld daar niet voor. Vandaar mijn keuze voor een 50D i.p.v. meteen een geweldig objectief.

Tot nu toe al heel erg bedankt voor jullie reacties!
Janou Fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 14:31

Daarnaast is het volgens mij nooit een slecht idee om uiteindelijk 2 bodies te hebben, vandaar dat ik het niet zonde vind om alvast de 50D te kopen.
FotAd

TS heeft € 800 ter beschikking. Een 50D kost ca € 650, dat betekent dat er nog ca € 150 over is om te besteden aan een objectief. TS geeft aan geen behoefte te hebben aan een groot telebereik, daaruit zou afgeleid kunnen dat hij op zoek is naar iets wat ligt onder de 70 mm. Hij gebruikt de 70-300 immers nauwelijks

Gezien het beschikbare budget is de keuze nu een behoorlijk stuk ingeperkt. 17-40, 24-105 en 17-55 2.8 vallen dan zeker af en de genoemde tamrons/sigma's volgens mij ook.
Blijven over de genoemde kitlens 18-55 IS of prime 50mm 1.8. Zeker die laatste schijnt erg goede resultaten op te leveren voor een kleine prijs (€ 100)

Het alternatief is om in het 2e hands circuit rond te kijken. Het lijkt me zeer wel mogelijk om een goede 50d te vinden met één van de sigma's of tamrons en nog wat geld over te houden.

succes met je zoektocht
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

TS gaf toch aan € 800 aan budget te hebben voor het objectief? TS kom er eens in?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
FotAd

@VF-RO-OD
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het niet goed gelezen.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Ze hebben bij Cameratools (in Apeldoorn) nu een 24-105mm F4 L IS in bulk. Dit ligt wel 69 euro boven je budget. Ik heb geen idee of je deze 69 euro nog extra op kan hoesten. Als dat zou kunnen heb je een hele fijne lens te pakken die ook gewoon in de toekomst op een fullframe camera kan.

Hier is de link.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar