middeleeuws feest

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

ik ben tijdje geleden naar een middeleeuws weekend geweest bij ons in de buurt. ik ben zelf best wel tevreden over de foto's. Heb alleen nog steeds problemen met het verkleinen. ik verklein de foto's en dan zijn ze niet echt scherp meer, dan ga ik ze verscherpen (logisch) maar dan worden ze nog lelijker. hier heb ik al sinds dat ik begon met fotografie last van. maar genoeg gezeurd over verkleinen hier zijn de foto's.

Eerst roofvogels:

1. Een of ander gier.

2628

2. valk oid.

2629

3. hele grote gier :P

2630

nu het het riddertoernooi, uitgevoerd door vroegere ridders van het land van ooit.

4. Ridders komen het terrein op.

2632

5. schild steken.

2631

6. kielhalen!

2633

7. de zwarte ridder speelde vals hij pakte een fakkel en ging vuurspuwen

2635

de witte ridder vind ik zelf wel overbelicht jammer maar kon bijna niet anders.
bedankt voor het kijken.
al het commentaar is welkom.
maar nog steeds het verkleinen en verscherpen lukt me niet :cry: :cry:
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Foto 1 en 2 vind ik de beste uit de serie, de andere foto's zijn m.i. wat druk.
Probeer het onderwerp wat meer 'los' te maken van hun achtergrond door gebruik te maken van het diafragma.
Misschien zou je een beetje saturatie en contrast kunnen toepassen op de platen.
Dat maak de kleuren wat meer aanwezig en haalt de 'flets'heid uit de foto's.
Verder zie ik dat vogel 2 scherper is op de snavel, ipv de ogen.. probeer die kijkers een volgende keer scherp te krijgen. :D

Ik zag dat je Picasa gebruikt voor de de foto's, heb je al eens gedacht aan de software bij je camera?
Met Digital Photo Proffesional ( DPP ) kun je al heel wat doen. :!:
Met deze software kan je ook je RAW beelden bewerken.
Beelden die in RAW geschoten zijn kennen een grotere dynamiek.
Evt. belichtingsfouten kunnen dan wat makkelijker worden opgelost.


wbt het verkleinen.. herkenbaar probleem! :lol:

Ik hoop dat je er wat aan hebt! succes!
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

@martindd: bedankt voor de reactie :D ik zal nu meteen de software die bij mijn camera zat pakken om te bekijken. wbt de kleuren kun je niet echt veel op picasa.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Kielhalen?
Dat doe je toch echt met een boot op open water hoor :P
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Slipstream schreefCOLONKielhalen?
Dat doe je toch echt met een boot op open water hoor :P
ow ja sorry ik kon niks anders verzinnen:P
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar