Nieuwe tas

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik ben op zoek naar een nieuwe tas omdat de huidige iets te klein is geworden.
Ik wil graag een rugtas die makkelijk bereikbaar is. In de tas moet passen een Canon body met batterijgrip en sigma 120-400 eraan. Daarnaast nog een 3-4 tal andere lenzen, flitser, accu's en natuurlijk geheugenkaartjes. En het liefst waterdicht, of zijn ze dat allemaal?
Nu zag ik hier laatst een topic over een tas van rond de 100 euro die ik wel wat vond maar ben de naam even kwijt. Maar misschien heeft iemand anders een suggestie? Ik zoek rond 100 euro.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Lowepro slingshot? Iets duurder dan 100 euro maar wel voldoende ruimte voor wat je noemt.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bedankt. Niet de Slingshot, maar de Lowepro Flipside 400 AW lijkt me wel wat. Heeft iemand daar ervaring mee?
Canon EOS 550D

Mijn Album
Superdaantje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:39

Zelf ben ik naar de winkel gegaan. (Cameratools in Apeldoorn) en heb daar een aantal tassen uitgeprobeerd. Gear er in proppen en kijken hoe hij zit kwa draag comfort etc. Heb dan ook de keuze gemaakt voor de Vanguard UP-Rise 45 voor dagelijks gebruik en als MBP mee gaat de Up-Rise 48.

Aangezien ieder verschillend is. Is het verstandig om tassen ook te passen. Het is vervelend als je hele dag rond loopt met een tas die niet goed zit. :oops:

Slingshots zijn erg handig, helaas vond ik het draagcomfort niet prettig en heb ik gekozen voor een rugzak(ken).
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb ook zitten te denken aan een Lowepro Flipside, alleen het nadeel vond ik dat je altijd je rustas moet afdoen om bij je camera te komen. Zelf heb ik voor de slingshot gekozen omdat je ontzettend makkelijk bij je spullen kan zonder alles af te hoeven doen.

Het is een persoonlijke keus natuurlijk, gewoon echt kijken wat je nodig hebt. Bekijk eens het filmpje van de slingshot:

http://www.lowepro.com/slingshot
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

De tas die ik nu heb heeft ook 1 band over je schouder zeg maar. Persoonlijk vind ik dat erg irritant zitten. Ik neem de tas ook vaak mee op de motor en dan heb ik liever een rugtas. Ik heb ook net een filmpje bekeken van de Flipside. Daaruit blijkt dat je de tas niet helemaal hoeft af te doen, maar je kan de tas draaien naar je buik terwijl hij nog vast zit met een band om je middel.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dat laatste werkt brak, denk ik, zeker als je er een flink aantal kilo's apparatuur in hebt zitten. Misschien kun je 'ns kijken naar de Lowepro CompuPrimus. Die zit er 'n beetje tussenin, en heeft wel 'n 'doorgeefluik' aan de zijkant. xxD + grip of groter schijnt er echter moeilijk door te gaan, maar een 550D moet zeker lukken :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik heb thuis een flipside 200 liggen, erg fijne tas. Het draagcomfort is erg goed. De moet de tas afdoen om bij je spullen te komen, maar dan moet bij een normale rugtas ook. Voordeel van de flipside is dat je die op de buitenkant legt zodat je rug niet vies wordt.

Het draagcomfort is het grootste voordeel want dat is gewoon erg fijn (erg persoonlijk)

Je hebt geen ritsen aan de buitenkant, dus redelijk veilig tegen zakkenrollers.

Aanrader dus.

De 200 is wat aan de kleine kant, maar de 400 heeft ongeveer dezelfde eigenschappen. Ik heb de 400 toen niet genomen omdat ie te groot was (helaas kwam er kort daarna een 100-400 waardoor de tas in ene te klein was)
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

stefanzx-6r schreefCOLONDe tas die ik nu heb heeft ook 1 band over je schouder zeg maar. Persoonlijk vind ik dat erg irritant zitten. Ik neem de tas ook vaak mee op de motor en dan heb ik liever een rugtas. Ik heb ook net een filmpje bekeken van de Flipside. Daaruit blijkt dat je de tas niet helemaal hoeft af te doen, maar je kan de tas draaien naar je buik terwijl hij nog vast zit met een band om je middel.
De slingshot heeft eigenlijk 2 banden ipv 1 waarvan 1 band niet over je schouder loopt.

Gewoon proberen. Tassen zijn zo persoonlijk....
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Ik heb de Flipside 400 AW.

En ben niets meer dan positief :D
Dat systeem dat je hem op de buik kan draaien werkt echt goed en snel.
Even bandje vastklikken, op je buik draaien met een snelle vloeiende beweging, ritsje open, camera lens eruit en klaar.

Ook erg handig met lenzen wissel, dan fungeert die tas als een soort van tafeltje op je camera even op te leggen, met mijn
vakantie (rondreis door de USA) dankbaar gebruik van gemaakt!
En ook het voordeel van de rits op de achterkant, niemand die zo ongemerkt in je tas komt, ook een zeer fijn idee
als je door de drukke straten van NY, Philly en Boston etc loopt.

En er gaat gewoon verdomd veel in die tas, het draagcomfort is ook erg goed, ik heb er lange afstanden mee gelopen
met alle gear erin, je merkt bijna niets van de kilo's die aan je schouders hangen, en die buikriem geeft ook extra
ondersteuning als je dat evt nodig hebt.
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Ben_Cretskens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2009 18:16
WoonplaatsCOLON Bree

Ik heb de slingshot 300AW. voor het materiaal wat ik nu heb past alles netjes, er zal misschien nog wel hier en daar wat bij kunnen maar als je met tele' s gaat werken (ik wil in de toekoms een 70-200 en een 300mm) dan zal het krap worden vrees ik.
Maar als ik mijn heel materiaal in de tas steek en ik moet een voormiddag wandelen word het vreselijk zwaar :( die ene band om je schouder is niet alles hoor!
Mijn volgende tas word een rugtas.
Nu moet ik zeggen dat je waarschijnlijk je body met lens (en misschien statief) zal rond wandelen en dus dat gewicht niet meer in de tas zit. Maar dan nog... Het is een fijne tas maar ze word vreselijk zwaar!

En een bevestiging voor statief zou ook handig zijn ( er is van onder 1 elastiek voorzien maar waarvoor die dient weet ik niet.

Groeten Ben Cretskens
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Kijk ook eens naar de KATA tassen. Heb na de Lowepro slingshot nu een slingbag van dit merk. (3N1-20) Vele malen beter en meer draagcomfort is mijn mening. Je hebt ook de keuze tussen rugzak en slingbag dus dat sluit goed aan bij je wensen.

Beste advies blijft proberen in de winkel. Het is zo persoonlijk. Fotografeer nu zo'n 3 jaar en heb meer tassen als camera's versleten. :lol: (niet echt versleten hoor, sommige met winst op MP verkocht :wink: )

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hier nog een gebruiker van de Flipside 400AW ! :)

Erg prettige tas en omdat het grote vak tegen je rug aan zit kunnen ze hem in de stad niet even openritsen en je lenzen eruit vissen ;)
Er passen in ieder genoeg spullen in.(5d+4 primes en 70-200 is geen probleem en dan heb je nog nog het vak aan de voorkant over voor flitsers, reflectiescherm batterijen enz ;))

De tas zit erg comfortabel ook als hij vol zit :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Ben_Cretskens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2009 18:16
WoonplaatsCOLON Bree

Ik krijg ook zin in die flipside 400 :P
Maarja.. ben maar een arm studentje :twisted:
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Slingshot 200AW zou ik (toch) zeggen. Combi die je noemt past erin, tas is ook op de motor te dragen en zit met één schouderband en een extra hulpriem stabiel, ook over een motorjas. Alles eigen ervaring, maar waarom niet zelf gaan proberen bij de (beter gesorteerde) winkel?
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bedankt voor alle reacties. Ik heb een liever een tas die ik koop op de groei dan dat ik over een half jaar weer een nieuwe moet kopen. Ook wil ik persé een rugtas dus word het de Flipside 400 AW.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

En toch zou ik het even proberen bij een goed uitgeruste zaak zodat je de verschillende mogelijkheden kunt proberen, zoals ook JohnS zegt. In de slingshot 302AW kan ik kwijt: EOS 400D, 70-200L, Sigma 150-500, Tokina 11-16, kitlens en de 50mm, een flitser plus allerlei kaartjes, filters en andere prulletjes. Dan is er ook nog ruimte over voor een pakje brood en een flesje water. Statief aan de zijkant en klaar. Is dan wel zwaar maar dat is een rugzak met 2 banden (die vaak ook nog smaller zijn dan de ene brede van de slingshot) ook. Kan inderdaad ook prima op de motor hoewel een rugzak met hard spul erin natuurlijk nooit aan te raden is op de motor vanwege de veiligheid, ook niet met rugbeschermer.

Van de verkeerde tas op gevoel gekocht via internet kun je snel spijt krijgen.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ga even langs bij Kamera-Express en neem je spullen mee.
Boven staat een tafel en zo'n beetje alle bedenkbare modellen tassen dan kan je ter plekke proberen :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Ik heb op de afgelopen EOS dag diverse forummers ontmoet met de flipside 400 en mij laten demonstreren wat er allemaal in kan. Had zelf een slingshot 200 (werd errug zwaar met 1 riem over de schouder) en ik was OM.
Nu 2 weken die flipside 400 en hij is nog niet vol. Kan net nog een grote lens in die op mijn verlanglijstje staat.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kijk altijd met verbasing naar mensen die al hun hebben en houwen in een tas proberen te proppen en dat die deze tas ook daadwerkelijk meenemen naar bv een dagje fotosafari.
Ikzelf heb meerdere tassen in gebruik en elk voor een specifiek doeleind, een hutkoffer waar ik alles in kan proppen, maar niet te tillen is, een grote tas waar veel in kan, een wat kleinere waar non minder in kan, een rugtas waar genoeg in kan en een kleintje voor een dagje efteling bv.
Zo hou ik het tilgehalte binnen beperken en kan ik mijn spullen mooi afstemmen op mijn behoefte om zo onnodig gesjouw tegen te gaan.
Wel heb ik bij al mijn tassen rekening gehouden met de mogelijkheid dat elke lens erin past die ik heb (niet tegerlijkertijd), zo kan ik zelfs in de kleinste tas nog een body met een 100-400 (bv) erin kwijt.

Mijn advies dus, koop niet al te groot, maar kijk naar de functionaliteit van een tas en stem die af op je behoefte + je oude tas niet verkopen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar