Lieuwe babyfoto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Omdat ik van elke post leer, plaats ik deze foto's. Hoop dat er wat tips komen, want ik weet niet waarom, maar ik twijfel een beetje over deze platen, ik zie de laatste tijd zulke mooie babyfoto's langskomen...

Foto1 Genomen met natuurlijk licht F1.8 1/25
Afbeelding

Foto 2 en 3 genomen in de Av-stand met een invulflits.
F2.8 1/30
Afbeelding

F2.8 1/15
Afbeelding
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hoi Barend. Ik denk dat er meer uit te halen geweest was dan wat het nu is.
Ik kan je wel wat tips geven voor de foto's.

Ik zie dat je een 50d hebt en een 50mm 1.8. Hier kun je prima mee uit de voeten om zonder flitser te kunnen werken want nu zie je heel goed dat er geflitst is en met natuurlijk licht worden de foto's veel zachter van.

Je zorgt dat de kleine in de buurt van een raam liefst een behoorlijk formaat is in dit geval ligt. Ga je op F 2.2 of 2.8 zitten dan hem je voldoende scherptediepte over en je kunt je iso makkelijk naar de 800 schroeven met deze cam. Dan hoef je eigenlijk al niet meer te gaan flitsen. Je sluitertijd rond de 1/80 heb je minder kans op bewegingsonscherpte. Moet voldoende kunnen zijn met deze kleintjes.

Als je dan ook probeert zijn gezichtje richting het licht te draaien dan krijg je dat deze mooi verlicht wordt of evt. iets reflecterends er naast zodat deze mooi opgelicht wordt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Ah, ik hoopte al een beetje dat jij zou reageren...je maakt echt mooie babyfoto's!
Bedankt voor je tips, ik ga ze absoluut proberen. Ik was zelf niet echt tevreden, vond het licht erg hard, soms niet scherp en dan weer wat anders. Met de juiste instellingen ga ik aan de slag en wie weet komen ze nog eens in de showcase :D
Lieuwe blijft nog wel even klein, dus ik heb nog tijd om te oefenen....
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hoi Barend,

Dank je wel voor je complimenten.

Het licht is vrij hard doordat je geflitst hebt. Al mijn babyfoto's die je ziet zijn allemaal met natuurlijk licht gemaakt. Er komt geen flitser aan te pas verder. Je hebt de middelen in huis dus ook jouw moet dit lukken zonder flitser hoor.
Mocht je ooit vragen hebben mag je ook gerust een pb sturen hoor.. hoef je niet te wachten in een topic :wink:

Veel succes en gewoon idd veel oefenen dan kom je een heel eind hoor!

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Op zich wel mooie foto's. Maar ik ga helemaal mee met de opmerkingen van janay.
En als je dan flitst, flits dan via het plafond. :)
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar