BlackRapid Camera Strap (RS-x)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

DennisF08 schreefCOLONInderdaad KE heeft ze niet in het assortiment. De blackrapid hebben ze wel bij Cameranu.nl
Heb hem inmiddels binnen, nu nog in de praktijk testen :D
welke versie heb je aangeschaft, zie dat er verschillende zijn ?
en die sling strap adapter van op/tech kan ik echt nergens achterhalen, dus dat gaat het zo wie zo niet worden, wellicht nog de methode van Dimitri, wil eerst even de foto's van hem zien :)
als het geen van allen lukt dan ga ik w.s toch een blackrapid of sunsniper halen.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Skraph
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2008 15:30
CONTACTCOLON

We steken elkaar hier wel aan tot aankopen van zaken... :lol:

In Nederland verkopen (qua webwinkels) alleen Cameratools, Cameranu.nl en Cameraland de Blackrapid Strap. Ik heb 'm zojuist bestelt bij Cameraland, omdat ik zo lief van EOSdigitaal een kortingsbon heb ontvangen.

Ik heb er de RS-7 bestelt met de Brad (zo'n extra vastzet stukje, zodat je 100% zeker weet dat de strap niet los zal laten). Ik ben benieuwd. Ze hebben ze nu weliswaar niet op voorraad, maar ze verwachten het binnen een week weer te hebben.
'To the complaint, 'There are no people in these photographs,' I respond, 'There are always two people: the photographer and the viewer.' – Ansel Adams

Portfolio: http://www.LeslieGoedhart.nl
Gebruikers-avatar
DennisF08
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2008 14:19
WoonplaatsCOLON Schiedam
CONTACTCOLON

Ik heb de RS-5 zonder de Brad, die laatste had ik niet opgemerkt. Hoe zit dat? Als ik het goed begrijp zit die onder je linkerarm door (als je de camera rechts draagt?)
EOS 6DII | EOS 7DII | EOS 50D
Tamron 28-75 mm F/2.8 Di XR DL | Canon EF 50 mm f/1.4
Canon EF 17-40 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 24-105 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 70-200mm f/2.8 L iS USM
EF 2x II Extender | Speedlite 580EX | Dörr tussenringen
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ik heb de doublestrap klik besteld via de webshop van Blackrapid.
Bestelling binnen in nog geen anderhalve week en scheelt toch maar weer zo'n 45 euro.

Alleen al het gevoel van de goede verdeling met 2 camera's is al een genot.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

na wat gezocht te hebben en contact te hebben gehad met Degreef en partner kwam ik er achter dat op/tech sinds enkele weken ook de utility strap sling verkoopt, geen losse adapter(worden in nederland niet te koop aangeboden :( ) , maar een complete strap met dezelfde mogelijkheden als de blackrapid en sunsniper.
natuurlijk met de mogelijkheid om de uni loops los te koppelen en aan je andere op/tech te koppelen.

inmiddels is de strap hier binnen gekomen en denk dat het wel gaat bevallen :lol: de eerste indrukken zijn goed en de prijs is zeker interessant :lol: voor de mensen die de blackrapids en sunsnipers te duur vinden,
ik betaalde €25,49- voor de complete strap, als ze de uniloops los hadden verkocht dan had ik dat gedaan, maar zo ben ik ook uit de brand en dat voor een zeer acceptabele prijs :mrgreen:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

nog even voor de geïnteresseerden onder jullie, hier een filmpje van de Op/tech strap sling die ik heb aangeschaft.

http://www.youtube.com/watch?v=b3x_-ad6fIs

:wink:

wat ook handig is met deze strap, je kunt gewoon het statiefpunt van je camera blijven gebruiken :lol: dus is de camera ook makkelijk op statief te plaatsen zonder dat je eerst de strap moet verwijderen zoals bij de bij de andere twee slingstraps, zeker een aanrader voor mensen die vaak met statief of monopood op stap gaan. :wink:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb na deze filmpjes gekeken te hebben ook aangeschaft en aankomend weekend de eerst keer ermee gewerkt. Het is zo relaxt om ermee te schieten want je heb het gewicht van de camera niet meer hard om je nek hangen. Overigens heb ik juist voor de RS-4 genomen i.p.v. de RS-7 omdat ik op een aantal Amerikaanse fora had gelezen dat er bij een aantal mensen op de RS-7 de clip was losgeschoten, nachtmerrie als je camerra op deze manier kapotvalt.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

@ Annelies: Waar heb je de Utility Strap Sling besteld?
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

@ Raphaël bij
http://www.factoryprices.nl/product_inf ... ling_Black

afgebeelde strap is de strap die je moet hebben, je zou denken dat klopt niet helemaal met zoals die sling eruit ziet, maar ik heb het nagevraagd bij hun en het gaat dus echt om de sling strap en die krijg je dus ok geleverd. :P
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

iZ schreefCOLON@ Annelies: Waar heb je de Utility Strap Sling besteld?

als je de nekband al hebt kan je hier alleen de sling strap adapter bestellen. inclusief verzendkosten, maar 12,-


jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Die Utility Strap Sling van Op/Tech ziet er goed uit maar ik persoonlijk heb wel een "veiliger" gevoel bij de montage aan de statief aansluiting, zoals bij de Sun-sniper. Wellicht is dit gevoel geheel onterecht. :wink:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

dat is bij mij precies andersom :P , die aansluiting kan door beweging van de camera losdraaien (blijft toch een schroef verbinding) en dan valt je camera pardoes op de grond :? , zijn meerdere verhalen over bekend waarbij dat gebeurd is.

het kliksysteem van de op/tech heb je dat probleem niet :) , je klikt het vast en dan zit het ook echt vast, gebruik al weer een paar jaar de gewone op/tech pro strap en deze werkt met hetzelfde systeem, nog nooit is er een klikverbinding losgeschoten en heb hem heel veel gebruikt. :wink:

@ Jeroen, weet dat de losse adapters te koop zijn via ebay, maar koop gewoon liever in nederland is voor mij toch betrouwbaarder en makkelijker :wink: maar in elk geval een goede tip voor degene die wel via ebay willen bestellen. :)
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

dat is bij mij precies andersom :P , die aansluiting kan door beweging van de camera losdraaien (blijft toch een schroef verbinding) en dan valt je camera pardoes op de grond :? , zijn meerdere verhalen over bekend waarbij dat gebeurd is.
Klopt, dat is in het verleden inderdaad gebeurd maar daar is inmiddels een adequate oplossing voor gevonden. Daarover heb ik gelezen op diverse internationale sites.
Ik zal eens even zoeken of ik hier nog iets over kan vinden.
Het probleem wat je schetst was nl. ook mijn voorbehoud bij de aanschaf van de Sun-sniper.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

zit er nog een vorm van beveiliging aan het klick-systeem? Lijkt me zo wel heel diefstalgevoelig als ie op je rug/heup hangt?

Heb zelf overigens afgelopen weken de sunsniper (steel) gebruikt tijdens vakantie in Rome.. Wel regelmatig de neiging gehad om te controleren of hij nog goed vast zat (en dat was zo, lijkt prima te werken), maar voelde me wel veilig qua diefstal en het risico dat de camera van mijn schouder viel.

Werkt wat mij betreft super. Wel af en toe gewisseld met de normale camerariem, in situaties dat je hem niet steeds om hebt hangen. Dan bungelt zo'n strap maar wat lastig onder je camera, maar voor dagtripjes etc echt prima.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

knoet schreefCOLONzit er nog een vorm van beveiliging aan het click-systeem?
Nee, maar ik heb zelf de snelkoppelingen extra beveiligd met tie wraps (wat bedoel je?)

Dan kan hij ook niet per ongeluk los schieten. Kans dat dat gebeurt is klein, maar ik neem het risico liever niet.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Dimitri schreefCOLONEen optechpro heb je voor z'n €25,-
Dus dat is wel te doen!

Hoe ik het heb gedaan.
Eingelijk het zelfde hoe je normaal de nekstrap vast maakt aan de body. Dus dan krijg je aan de uiteindes 2 lussen die stevig vast zitten. Door die 2 lussen heb ik dus een musketon haak gedaan.
(pak wel een stevige en goede musketon haak, en niet te groot) dan heb ik nog een elastiekje gepakt en die om de lussen gedraaid zodat er door de stugheid van de helastiekje weinig beweging in zit.
Om het nog duidelijker te laten zien zal ik morgen er van foto's online zetten!
Gr Dimitri
Ik heb het idee van Dimitri gehad en ook een strap gekocht, daar een musketonhaak aan gemonteerd en geen elastiekje maar een tie-rap gebruikt voor het vastzetten. Heb daar 14 dagen mee rondgezeuld (50D+battery grip + 24-105) en niets is losgegaan. De camera kun je tijdens het lopen in een gestrekte hand eventueel vasthouden of op je rug dragen. Met 1 greep heb je hem te pakken en kun je een foto maken zonder hem lost te hoeven maken. Voordeel dat de snelkoppeling van mijn statief van geen camera af hoeft en ik maar 1 strap nodig heb voor meerdere camera's.

Met dank aan Dimitri hier een foto van mijn strap.

5387

Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ziet er ook handig uit Eb, inmiddels heb ik voor hetzelfde bedrag een optecht sling strap ;-)

maar ga toch eens proberen om van de andere optech strap die ik nog heb zo'n sling te maken.
voor de veiligheid denk ik dat ik er dan weer 2 tie raps omheen zou doen, tja je kan maar op zeker spelen, :mrgreen:
als er eentje toch losschiet dan heb je altijd nog een reserve eraan hangen en valt toch je camera niet, :lol: tja ik hou nou eenmaal van extra zekerheid :mrgreen:

leuk dat je een foto van het ontwerp plaatst :wink:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik ben ook van plan om een strap aan te schaffen, Maar ik wou graag weten hoe bv zo een strap zich houdt bij bv een body met een 300 f4 lens(dus een wat langere lens) ik zit te kijken naar twee opties of een Sun sniper strap of een optech pro strap. Welke zou verstandig zijn Of eventueel toch de Blackrapids Rs strap.
Iemand ervarings met een strap en een langere lens ?
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

BossA schreefCOLONIk ben ook van plan om een strap aan te schaffen, Maar ik wou graag weten hoe bv zo een strap zich houdt bij bv een body met een 300 f4 lens(dus een wat langere lens) ik zit te kijken naar twee opties of een Sun sniper strap of een optech pro strap. Welke zou verstandig zijn Of eventueel toch de Blackrapids Rs strap.
Iemand ervarings met een strap en een langere lens ?
Ter info .... mijn setje (50D+grip+24-105) weegt 1970 gram (volgens de keukenweegschaal :P )
Kun je daar wat mee ??
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Daar kan ik wel wat mee Eb, Ik Dan weet ik ongeveer wat voor gewicht ik aan zo een strap kan hangen. Ik zit er wel sterk aan te denken om de Blackrapid Rs strap te bestellen.
Ik heb de Blackrapid rs-7 besteld.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar