Wat is jouw laatste aanwinst? (deel VII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Daarmee bewijst Appel dan zelf ook dat die iPad een vrij zinloos apparaat is... Danku!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
ikke dus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2009 18:26
WoonplaatsCOLON tussen de struiken

Anne-Elise schreefCOLON
ikke dus schreefCOLONVandaag een nieuwe "2de handse" speedlite 420 EX opgehaald.
Nu nog ff de gebruikshandleiding ergens op het net op zoeken en dan maar leren hoe ik er mee moet werken.

zie hier http://home.tiscali.nl/triplet/handleid ... 20exnl.pdf
Dank je wel Anne Elise, ik was er nog niet aan toe gekomen omdat ik eerst moest werken, scheelt me een hoop zoekwerk.
Op zoek naar mijn 2de perfecte foto. De eerste is mislukt.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONDaarmee bewijst Appel dan zelf ook dat die iPad een vrij zinloos apparaat is... Danku!
over appels met peren vergelijken zeg..... iPad draait op iOS en een Macbook Air op OSx, op Ipad zul je geen photoshop applicaties enzo kunnen instalren, op een ipad kun je niet rechtstreeks foto´s op zetten enzovoort enzovoorts.....echt 2 compleet verschillende appartaten die niet te vergelijken zijn. En waarom die dank u, heb jij al een iPad?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Dexter202

bobvanduin schreefCOLONrumor has it, er schijnt ook een 10,1 " air te komen.
Zonder al te veel off-topic te willen gaan:

Apple heeft bij de introductie van de MacBook Air zo gehamerd op het "full-size keyboard", dat ze zichzelf niet erg serieus zouden nemen als ze nu met een 10,1" versie zouden komen. Überhaupt lijkt Apple niets van netbooks te willen weten...
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Bob (beetje off-topic): Ik heb geen van beide apparaten, en ik denk ook niet dat ze er snel zullen komen, door het financiële plaatje en door de (voor mij) beperkte functies. Wel vind ik de iPad een vrij zinloos apparaat dat, zeker als er een nóg kleinere MacBook Air uitkomt, bijster weinig bestaansrecht heeft. Het is een leuke gadget, maar niet meer dan dat. Je stopt 'm niet zomaar in je zak (in tegenstelling tot, volgens mij, andere en compactere e-readers) en als je toch met 'n tas(je) gaat lopen kun je daar net zo goed een kleine laptop in doen. Precies, die eerder genoemde MB Air. Dan heb je wél een 'echt' toetsenbord (lijkt mij een stuk fijner werken dan een touchscreen, al heb ik er geen ervaring mee) en qua specs heeft de MB Air volgens mij ook meer te bieden dan de iPad.
Je stelt in je bericht al dat je met de iPad van alles níet kan, maar wat kan er wél mee da met een MB Air niet kan? Wat is het / zijn de unique selling point(s)?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dexter202 schreefCOLONÜberhaupt lijkt Apple niets van netbooks te willen weten...
het feit dat ze met een Netbook gaan komen en recenlijk met een iPad zijn gekomen bewijst het tegendeel toch?

@Bram: I kan je aanraden eens met een ipod touch of iPad op de luie stoel te gaan hangen en een beetje te serven, forummen en je email te checken, heerlijke ervaring. En ookal heb ik hier in huis een super desktop met 20" scherm en een laptop met 13" scherm, toch pak ik voor de luie uurtjes liever de iPod touch, het enige wat er ontbreekt is een iets groter scherm....juist, de iPad. Verder zijn er natuurlijk veel te veel 10" netbooks verkocht door de concurrentie om niet in te haken hier op, mensen willen nou eenmaal keus kunnen hebben die Apple ze gaat bieden. Mensen betalen erg veel extra geld om hun laptop nog compacter te hebben dan de normale 13" Macbook (de air dus), maar nu kan het nog compacter.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Laten we hier ophouden over de update van Appel.
En verder ontopic gaan.

Dank u!
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Lang gespaard en nu toch gekomen 8)
Heb net de kortingsbon ingeleverd bij Cameraland voor een Canon 70-200L f/4 is usm!
En ja moest bij leggen :lol:

Ben er helemaal blij mee!
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

linda schreefCOLON En ja moest bij leggen :lol:

Werkte de knipoog niet naar de baliemedewerker?
Of het verhaal van ik ben een arme studente :P

proficiat met je aanwinst.
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Nou daar ga je geen spijt van krijgen.
Veel plezier er mee!
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Van de week mijn nieuwe backup camera gehaald "de 7D"
Wat een mooi speeltje.

En gisteren mijn 70-200 L F4.0 IS USM omgeruild voor een 70-200 L F2.8 USM
Wat een bakbeest man!!!
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Zojuist een set tussenringen besteld bij Konijnenberg. Eerst nog gebeld omdat nergens op de site blijkt dat de set van het huismerk de electronica tussen lens en camera doorlust of niet. Volgens de meneer aan de telefoon zou dat het geval moeten zijn. De originele set van Canon vond ik echt te duur. Het gaat hier immers slechts om buisjes met een bajonet en wat koperen pennetjes.

Mijn macrolens gaat tot 1:1 maar sinds ik een FF-body heb, blijkt toch dat ik verwend was met het feit dat deze lens op mijn oude crop-body tot 1,6:1 kwam en dat ook gebruikte. Vaak moest ik toch nog wat croppen achteraf om de factor nog verder te verhogen. Ik merk nu dat ik vaak niet dichtbij genoeg kan komen en moet daarom achteraf wel erg veel croppen en hoewel de 5DmkII heel veel reserve heeft, komt het de kwaliteit van de foto toch niet ten goede.
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
Kiss XII
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 08:54
WoonplaatsCOLON Gelaen-Noord

:!: Een OLYMPUS omnibounce voor mijn 430EXII.
Was zeker al een keer of 4 bij MM binnengelopen,
en iedere keer van jamaar die zal volgende week wel binnenkomen.
Heb ik gewoon eens gepast met andere modellen en die voor de Olympus past perfekt. :idea:
m.vr.gr. KISS XII
Canon EOS 450D_Canon EF-S 18-55 IS_Canon EF-S 55-250 IS
Canon EF 35-80_Canon EF 35-135 USM_Tamron 18-200#2
Canon BG-E5_430EXII_270EX_RC-1_Vanguard Peking_Hama Star 63...Analoog glas:Pentacon_Sigma_Cosina_Hanimar_Primax
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

amoebe schreefCOLONMijn macrolens gaat tot 1:1 maar sinds ik een FF-body heb, blijkt toch dat ik verwend was met het feit dat deze lens op mijn oude crop-body tot 1,6:1 kwam en dat ook gebruikte. Vaak moest ik toch nog wat croppen achteraf om de factor nog verder te verhogen.
Zowel op een cropcamera als een fullframe krijg je maximaal 1:1 vergroting met jouw macro-objectief. Je bedoelt dat je wat meer rand krijgt op de fullframe. :wink:
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Vandaag de: Falcon Eyes B-3W, achtergrond ophang systeem voor 3x papierrollen
binnen gehad en in de garage opgehangen.
En een klein stukje van 2 rollen moeten afzagen maar ja nu past het wel :D

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Pieterr schreefCOLON
amoebe schreefCOLONMijn macrolens gaat tot 1:1 maar sinds ik een FF-body heb, blijkt toch dat ik verwend was met het feit dat deze lens op mijn oude crop-body tot 1,6:1 kwam en dat ook gebruikte. Vaak moest ik toch nog wat croppen achteraf om de factor nog verder te verhogen.
Zowel op een cropcamera als een fullframe krijg je maximaal 1:1 vergroting met jouw macro-objectief. Je bedoelt dat je wat meer rand krijgt op de fullframe. :wink:
De beeldcirkel die de lens projecteert, verandert natuurlijk niet, maar doordat een cropcamera de randen (in feite een bredere 'schil' van de beeldcirkel) weglaat, lijkt de vergrotingsmaatstaf hoger en bijvoorbeeld het tele-effect bij een telelens sterker. Maar als je een FF-body hebt en achteraf een uitsnede maakt, heb je hetzelfde effect. Vroeger gebruikte ik daarvoor een vergrotingstoestel op zolder, verlicht door een rood lampje, maar dit terzijde. ;-)
Laatst gewijzigd door 1 op amoebe, in totaal 31 keer gewijzigd.
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vandaag een handstrap (online) gekocht voor een 7D dus ik ben benieuwd als hem maandag krijg hoe het zal werken, want had gemerkt dat de neckstrap tijdens de vakantie weinig gebruikte.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Een laptop! De TU stelt er een verplicht, en deze deal (high-end model) kon ik niet laten schieten.

Nu wachten op de-man-met-het-pakketje-aan-de-deur :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Nee inderdaad. 40% van de nieuwprijs. Doe mij ook zo'n sponsor!
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Das een mooie deal, gefeliciteerd!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar